Holdbarhed solcreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

436 visninger
6 svar
2 synes godt om
6. juni 2013

Karina84

Kan huske jeg en gang har læst og hørt at man ikke kan bruge det fra sidste aar, at der er en holdbarheds dato paa? 

Der staar ikke noget paa de cremer jeg har, saa hvad siger i? Køber i ny hvert aar?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

M (:

Karina84 skriver:

Kan huske jeg en gang har læst og hørt at man ikke kan bruge det fra sidste aar, at der er en holdbarheds dato paa? 

Der staar ikke noget paa de cremer jeg har, saa hvad siger i? Køber i ny hvert aar?

Jeg spurgte på apoteket, og der sagde de, at hvis solcremen har været opbevaret køligt og ikke udsat for sollys, kan den sagtens holde to sæsoner. 

Der er nogen der mener, at faktoren skal forventes at være halveret, hvis man kører på sæson to. Dette ved jeg dog ikke om er sandt.

Anmeld

6. juni 2013

Moma

Karina84 skriver:

Du kan godt bruge det i år, hvis det har været opbevaret mørkt, men som der bliver skrevet i indlægget ovenover, har jeg også hørt, at faktoren kan falde lidt.

Vi har i flere år genbrugt vores solcreme, og har ikke kunnet mærke forskel i faktordækningen.

Anmeld

6. juni 2013

anynom

Karina84 skriver:

Der er jo "holdbarhed efter åbning" på mange kosmetik og pleje produkter - den solcreme jeg har købt i år kan holde sig 12 måneder efter åbning og er derved for gammel næste sommer

Anmeld

6. juni 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Langt de fleste solcremer kan godt holde sig flere sæsoner. Hvis den ser normal ud og lugter normalt er det helt fint.

Anmeld

6. juni 2013

Fenja09

RGN skriver:

Langt de fleste solcremer kan godt holde sig flere sæsoner. Hvis den ser normal ud og lugter normalt er det helt fint.

Den er jeg med på

Jeg bruger også solcremen fra sidste år nu. Den fejler intet og har været opbevaret "korrekt".

/Fenja

Anmeld

6. juni 2013

Karina84

1000 tak for svar piger 

Den har staaet i et skab eller ligget i en pusletaske, saa det lyder til at jeg godt kan bruge den igen, saa længe jeg er obs paa maaske at smøre ham en ekstra gang  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.