Når man føler sig lidt alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.416 visninger
10 svar
2 synes godt om
5. juni 2013

Anonym trådstarter

Når man føler sig lidt alene, ikke fordi man er alene eller bor alene, men fordi hans fritidsinteresser fylder så meget.

Han skal jo selvfølgelig have lov til at have dem, jeg vil jo ikke forlange, at han bare sidder herhjemme og glor på mig. Nogle gange føler man bare, at man er mindre vigtig, og han "tager sig tid" til at være sammen med én, andet end blot "hverdagssammen". Når vi så er sammen, fordi vi bor sammen, og taler sammen, handler det tit om hans fritidsinteresser. Det fylder bare så meget, at jeg nogle gange ikke føler, der er plads til mig.

Her til sommer skal han afsted en uge, hvor jeg er tvunget hjemme, da vi ikke har nogen til at passe vores dyr. Det er lidt øv...

Jeg sidder her alene, han tog afsted kl. 8.30 i morges, og jeg aner ikke, hvornår han kommer hjem. Det er vældig frustrerende. Havde bare lige brug for at "tale ud i luften", i håb om nogen lyttede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Når man føler sig lidt alene, ikke fordi man er alene eller bor alene, men fordi hans fritidsinteresser fylder så meget.

Han skal jo selvfølgelig have lov til at have dem, jeg vil jo ikke forlange, at han bare sidder herhjemme og glor på mig. Nogle gange føler man bare, at man er mindre vigtig, og han "tager sig tid" til at være sammen med én, andet end blot "hverdagssammen". Når vi så er sammen, fordi vi bor sammen, og taler sammen, handler det tit om hans fritidsinteresser. Det fylder bare så meget, at jeg nogle gange ikke føler, der er plads til mig.

Her til sommer skal han afsted en uge, hvor jeg er tvunget hjemme, da vi ikke har nogen til at passe vores dyr. Det er lidt øv...

Jeg sidder her alene, han tog afsted kl. 8.30 i morges, og jeg aner ikke, hvornår han kommer hjem. Det er vældig frustrerende. Havde bare lige brug for at "tale ud i luften", i håb om nogen lyttede

Jeg lytter

Jeg kender godt følelsen af, at være efterladt til sig selv, at føle sig nedprioriteret og ikke spændende i forhold til alt andet..
Tror desværre at det ofte er en tankegang vi kvinder er født med

Tror at du skal finde dig nogle veninder eller fritidsinteresser så syntes han ikke så vigtig og du får nogle andre ting at tænke på, i stedet for bare at have følelsen af at du er i venteposition på han gider dig..

... Men uanset hvad er følelsen ØV!!

Anmeld

5. juni 2013

Amandasmor

sådan har jeg det også nogle gange med min mand.. ikke fordi han laver det vilde af fritids halløj, men det er mere vennerne.. og selvfølgelig skal han da se sine venner, jeg har ikke så mange tilbage og dem jeg har bor 1-1½ time kørelse fra mig af..
så det er mere hans venner vi ser.. vi lavede så en aftale om at en gang om mdr der laver vi en date til hinanden.. hvor enten jeg eller ham bestemmer hva vi skal lave, sådan at man laver noget sammen også  

Anmeld

5. juni 2013

Anonym trådstarter

simone_jacobsen skriver:

Jeg lytter

Jeg kender godt følelsen af, at være efterladt til sig selv, at føle sig nedprioriteret og ikke spændende i forhold til alt andet..
Tror desværre at det ofte er en tankegang vi kvinder er født med

Tror at du skal finde dig nogle veninder eller fritidsinteresser så syntes han ikke så vigtig og du får nogle andre ting at tænke på, i stedet for bare at have følelsen af at du er i venteposition på han gider dig..

... Men uanset hvad er følelsen ØV!!

Tak 

Det er nok en kvindelig tankegang, som jeg af og til gerne ville kunne lægge fra mig. Det er bare svært at bestemme over følelser.

Jeg synes, det er rigtig svært at skulle finde sig nye bekendtskaber og jeg føler ikke rigtig for nogle fritidsinteresser, der kunne føre venskaber med sig. Jeg ha virkelig tænkt det igennem mange gange, og det bedste jeg kan komme frem til, er at se mine gamle veninder mere. Når man så tager kontakt og forsøger at få en aftale på benene, finder man ud af, hvor svært det er at få til at passe i begge ender. 

Måske sætter jeg bare barrierer op for mig selv. Egentlig er det okay, at han bruger tiden på det, hvis bare det er aftalt på forhånd, så jeg kan aftale noget selv. Ikke ligesom nu, hvor jeg troede vi havde en fridag sammen, og nu har vi ikke set hinanden siden morgenkaffen...

Anmeld

5. juni 2013

Anonym trådstarter

Amandasmor skriver:

sådan har jeg det også nogle gange med min mand.. ikke fordi han laver det vilde af fritids halløj, men det er mere vennerne.. og selvfølgelig skal han da se sine venner, jeg har ikke så mange tilbage og dem jeg har bor 1-1½ time kørelse fra mig af..
så det er mere hans venner vi ser.. vi lavede så en aftale om at en gang om mdr der laver vi en date til hinanden.. hvor enten jeg eller ham bestemmer hva vi skal lave, sådan at man laver noget sammen også  

Det lyder som en god idé med dates, jeg vil klart tage det til eftertanke

Anmeld

5. juni 2013

Amandasmor

Anonym skriver:

Det lyder som en god idé med dates, jeg vil klart tage det til eftertanke

det har virkelig hjulpet os med at lave dates til hinanden
om det så bare er en go tur på stranden med hunden eller i skoven, så har det hjulpet os til at vi laver noget sammen

håber du kan bruge det til noget og at kæresten er frisk på det

Anmeld

6. juni 2013

EnGodMor

Anonym skriver:

Tror du ikke at du selv trænger til nogen fritids interesser, så du ikke sidde og  bliver afhængig af kæresten hele tiden?

Anmeld

6. juni 2013

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

Tror du ikke at du selv trænger til nogen fritids interesser, så du ikke sidde og  bliver afhængig af kæresten hele tiden?

Det gør jeg nok, men jeg kan ikke finde noget, jeg har lyst til.

Anmeld

6. juni 2013

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

Hov, det var ikke meningen, det skulle lyde så surt  

Jeg er bare ikke helt ovenpå for tiden, og har lyst til at gribe en hånd ud for at få hjælp, men er bange for, at ingen vil tage den..

Anmeld

6. juni 2013

EnGodMor

Anonym skriver:

Hov, det var ikke meningen, det skulle lyde så surt  

Jeg er bare ikke helt ovenpå for tiden, og har lyst til at gribe en hånd ud for at få hjælp, men er bange for, at ingen vil tage den..

Jeg har selv sidet engang og ventet på kæresten, fordi han var mega aktiv, og jeg følte mig alene

Så jeg måtte tage mig selv i nakken og os selv komme ud Det 

kan være svært, men man skal bare igang. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.