Ja, min datter på 3½ uge er begyndt at vække sig selv fordi hun pludselig skriger i søvne.
Jeg har læst mig frem til at det muligvis kan være en lille pre-start på det første tigerspring som kommer omkring 5-ugers-alderen (plus minus).
Men hold nu op, det er altså svært at lade hende ligge. Jeg kan jo ikke tage hende op og trøste - for hun sover! Men omvendt så kan jeg heller ikke lade hende ligge uden at gøre noget som helst.
Jeg forsøger mig med at tage hendes hænder og holde dem i ro henover hendes bryst, og nogle gange også holde hendes hoved i ro, når jeg kan se at hun leder efter sutten og ryster det fra side til side.
Det virker ca. 8 ud af 10 gange. Men de sidste to gange bliver hun bare fuldstændig hysterisk. Hvad gør jeg lige i de situationer?
Er ret splittet, for har prøvet at tage hende op og starte "forfra" med putte-hos-mor-til-du-sover-tricket. Det er bare aldrig en garanti for at hun sover videre når jeg så lægger hende ned igen... Men hvis jeg lader hende ligge, skriger hun sig fuldstændig hæs og dybt ulykkelig 
Anmeld