Syning med dobbeltnål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.259 visninger
22 svar
7 synes godt om
5. juni 2013

LilleChelle

Hvordan får jeg det til at se sådan ud? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2013

Leonora

Det er kun en meget speciel overlocker med 4-5 tråde der kan lave sådan en syning.

Ikke engang min dyre overlocker til 5000kr kan denne syning

Anmeld

5. juni 2013

Lene Unik

LilleChelle skriver:

Du sætter bare dobbeltnålen i symaskinen, sætter to tråde i, og syr lige ud, så kommer det til at se sådan ud. Eller i hvert tilfælde noget der ligner. Jeg har vistnok vist billedet en gang før, men her er et billede af hvordan min symaskine kan sy det med dobbeltnål.

Anmeld

5. juni 2013

LilleChelle

Lene Unik skriver:

Du sætter bare dobbeltnålen i symaskinen, sætter to tråde i, og syr lige ud, så kommer det til at se sådan ud. Eller i hvert tilfælde noget der ligner. Jeg har vistnok vist billedet en gang før, men her er et billede af hvordan min symaskine kan sy det med dobbeltnål.

Ja okay, for mit kommer til at se sjovt ud - kan det være fordi nålen kun er 2 mm. at det ser sjovt ud ?

Anmeld

5. juni 2013

Lene Unik

LilleChelle skriver:

Ja okay, for mit kommer til at se sjovt ud - kan det være fordi nålen kun er 2 mm. at det ser sjovt ud ?

Hvordan sjov? Kan de have noget at gøre med spændingen på tråden? Der er heller ikke særlig bredt mellem mine nåle.

Anmeld

5. juni 2013

LilleChelle

Lene Unik skriver:

Hvordan sjov? Kan de have noget at gøre med spændingen på tråden? Der er heller ikke særlig bredt mellem mine nåle.

Hvad har du din under og overtråd stående på? 

Jeg synes det ser lidt sjovt ud - selvfølgelig lidt svært at se, fordi det er sort på sort. 

Anmeld

5. juni 2013

Lene Unik

Det kunne godt se ud til at det er noget med tråden, at f.eks. undertråden er for slap. Eller måske passer nålen ikke til den type stof du syr i. Kan desværre ikke hjælpe mere, er selv helt ny i at sy med dobbeltnål, men ved at to af de ting kan betyde noget.

Min tråd står på 4 - men det er sikkert forskelligt fra maskine til maskine hvad det betyder.

Anmeld

5. juni 2013

LilleChelle

Lene Unik skriver:

Det kunne godt se ud til at det er noget med tråden, at f.eks. undertråden er for slap. Eller måske passer nålen ikke til den type stof du syr i. Kan desværre ikke hjælpe mere, er selv helt ny i at sy med dobbeltnål, men ved at to af de ting kan betyde noget.

Min tråd står på 4 - men det er sikkert forskelligt fra maskine til maskine hvad det betyder.

Jeg må prøve mig lidt frem :p havde slet ikke tænkt på det kunne være trådspændingen :p 

Anmeld

5. juni 2013

Mette.

LilleChelle skriver:

De professionelle bruger en maskine kaldet en coverlocker, den laver det på en måde der. Du kan ikke lave det med en almindelige tvillingenål.

Anmeld

5. juni 2013

LilleChelle

Mette. skriver:

De professionelle bruger en maskine kaldet en coverlocker, den laver det på en måde der. Du kan ikke lave det med en almindelige tvillingenål.

Har du så et tip til hvordan det kommer til at ligne, når jeg skal ligge kjolen op? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.