Anonym skriver:
vi bor sammen, jeg er på barsel lige pt. så jeg ser normalt min kammerat når min kæreste er på arbejde, og så er jeg sammen med ham fra han kommer hjem og til næste dag. så ned priotere ham slet ikke, men vi har et barn på 2 mdr med kolik, så hun tager rigtig meget af min tid, og så er der storebror i trodsalderen.... så altså på den måde er jeg jo nædt til at håndtere dem, men sætter ham bestemt ikke til siden... :/
Hvis min mand var på barsel med vores baby, og han hver eneste dag havde besøg af en god veninde, så tror jeg slet og ret, jeg ville blive jaloux. Ikke "du tager min kæreste"-jaloux, men "du er sammen med min familie hele tiden, mens jeg ikke er der"-jaloux. Jeg ville synes, det var døduretfærdigt, at hun fik al den tid sammen med min partner og mit barn, som jeg gerne selv ville have haft. Og jeg er ellers slet ikke den jaloux type.
Så hvis det er på daglig basis, du ser din ven, kan jeg altså godt sætte mig ind i det. Jeg ville føle, at en anden udfyldte min plads, tror jeg.
Noget andet er, at jeg måske også ville synes, at det lille barn havde brug for masser af ro og alenetid med sin mor/far på barsel, og at jeg godt ville kunne komme i tvivl, om den daglige gæst forstyrrede trygheden og tog opmærksomhed fra mit barn.
Det er ikke, fordi jeg mener, at man skal lukke sig inde, når man er på barsel, men et barn med daglige skrigeture (går jeg ud fra, når hun har kolik) har jo brug for ro og nærhed fra sin mor, og hvis der dagligt er besøg fra en anden voksen, ville jeg nok også synes, det var i overkanten. Er din kammerat ved at være fast inventar, når far ikke er hjemme, kan jeg altså godt sætte mig ind i hans følelser.