Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hvilket sætning er korrekt skrevet?
Mit store ønske er at arbejde med mennesker og organisationer i udvikling.
Mit store ønske er at arbejde med udvikling af mennesker og organisationer.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: Hvilket sætning er korrekt skrevet? Mit store ønske er at arbejde med mennesker og organisationer i udvikling. Mit store ønske er at arbejde med udvikling af mennesker og organisationer.
2 vil jeg mene
De to sætninger har jo en forskellig betydning. :-)?
Valle81 skriver: Det kommer an på, hvad du vil sige:0)I nummer et vil du arbejde med mennesker og institutioner i udvikling og ikke mennesker i udvikling men bare mennesker.I nummer to vil du arbejde med udvikling både med mennesker og institutioner:0)
Det kommer an på, hvad du vil sige:0)I nummer et vil du arbejde med mennesker og institutioner i udvikling og ikke mennesker i udvikling men bare mennesker.I nummer to vil du arbejde med udvikling både med mennesker og institutioner:0)
Så hvilket sætning passe til dette?
at arbejde med udvikling og forandring af institutioner og organisationer
Nummer to lyder bedst.
Det kommer an på hvad du mener Men der mangler et komma i begge to.
Tranebaer skriver: Det kommer an på hvad du mener Men der mangler et komma i begge to.
Nej, der mangler ikke komma. I så fald skulle der være to grundled. Det er der ikke. Sætningen er forbundet med 'og'
Marita skriver: Nej, der mangler ikke komma. I så fald skulle der være to grundled. Det er der ikke. Sætningen er forbundet med 'og'
Hvis det kun er organisationer der skal udvikles og ikke mennesker er sætning 1 den rigtige at bruge.
Selvom to skriver der mangler komma i din sætning er det altså ikke tilfældet. Du har skrevet den helt korrekt.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128