Plettede ben??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.487 visninger
10 svar
6 synes godt om
4. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej alle.
Håber en af jer kan svare på mit lidt mærkelige spørgsmål.
Jeg har hvide "pletter" i huden, kun på benene, og lidt på armene. Mærker intet til dem, de er bare ikke pæne! Tænker om det måske er skolkoppear, da jeg havde et voldsomt udbrud da jeg var 6 år gammel- er 20 nu. De er ikke så tydelige lige nu, men de bliver rigtig tydelige når jeg får lidt solbrune ben, eller når jeg lige har været i bad.
Er der nogle som har noget ligne, som evt ved hvad man kan gøre ved det??
(Har vedhæftet billed)
Kram
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

Muffinmus

Aner det ikke, min veninde havde hvide pletter over hele ryggen, det var en svampe sygdom som lidt creme tog...men aner ikke hvad dit skyldes desværre. Nogle får hvide pletter af andre årsager.

Anmeld

4. juni 2013

Maja88

Kan ligne en svamp... min mand havd det på maven. Det var kun tydeligt når der kon sol på eller varme

Anmeld

4. juni 2013

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Aner det ikke, min veninde havde hvide pletter over hele ryggen, det var en svampe sygdom som lidt creme tog...men aner ikke hvad dit skyldes desværre. Nogle får hvide pletter af andre årsager.

Hm, det var en skam. Har haft det i mine lidt ældre år, hvor jeg er begyndt at tage sol og sådan. Jeg ved det ikke er svamp, men hvad det er, aner jeg heller ikke! :-)

Anmeld

4. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Kan ligne en svamp... min mand havd det på maven. Det var kun tydeligt når der kon sol på eller varme

Jeg ved det ikke er svamp. Det er bare min hud som ser sådan ud. Jeg ved virkelig ikke hvad det er. Jeg mærker Intet til det, ikke kløe, eller tørhed eller noget, det er som sagt bare min hud. Meget mærkeligt? :-)

Anmeld

4. juni 2013

Maja88

Anonym skriver:

Jeg ved det ikke er svamp. Det er bare min hud som ser sådan ud. Jeg ved virkelig ikke hvad det er. Jeg mærker Intet til det, ikke kløe, eller tørhed eller noget, det er som sagt bare min hud. Meget mærkeligt? :-)

Hvordan kan du vide det ikke er svamp??? 

Anmeld

4. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Hvordan kan du vide det ikke er svamp??? 

Da jeg var 15 fik jeg det tjekket hos lægen, da min mor troede det var svamp. Han sagde at det bare var min hud og jeg var i puberteten, men jeg spurgte ham ikke ind videre, da jeg egentlig var "ligeglad" :-)

Anmeld

4. juni 2013

Maja88

Anonym skriver:

Da jeg var 15 fik jeg det tjekket hos lægen, da min mor troede det var svamp. Han sagde at det bare var min hud og jeg var i puberteten, men jeg spurgte ham ikke ind videre, da jeg egentlig var "ligeglad" :-)

Måske en hudlæge skulle tjekke det.. der var kun en læge i vores lægehus som vidste det var det. Og det var ikke ham han var inde ved

Anmeld

4. juni 2013

Frejsmor

Er det ikke bare pletter hvor du mangler melanin(pigment), altså det stof som gør at huden tager farve og at man bliver brun af at være i solen?

Det er mit bedste bud..

Anmeld

4. juni 2013

Moma

Er ret sikker på det er pigmentpletter. Pletter hvor du mangler pigment i huden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.