Min søn sluger maden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

951 visninger
4 svar
1 synes godt om
4. juni 2013

lottemusen

Hej.

Min søn på 8 måneder er begyndt at få mad i små stykker. Han får både rugbrøds-haper, kød, kartofler og grøntsager i små styker.
Han tygger rigtig fint, så derfor tør jeg godt give ham det.

Men nogle gange sluger han stykkerne hele. Sker der noget ved det? 
Han har hostet lidt på det sidste, og så er det sket, at noget har sat sig fast i halsen, så han har kastet op. Men når han ikke hoster, ryger det fint ned i maven alligevel.

Skal jeg gå tilbage til most mad, eller skal jeg bare fortsætte med stykkerne? Han skal vel lære at tygge maden ordentligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

lycly

Jeg ville ikke gå tilbage til mos, jeg ville bare fortsætte Min datter fik "rigtig" mad fra hun var 6 mdr hvor hun fik en kartoffel i hånden eller en frikadelle og der fik hun nogen gange noget galt i halsen, men sådan lærte hun det

Anmeld

4. juni 2013

modesty

lottemusen skriver:

Hej.

Min søn på 8 måneder er begyndt at få mad i små stykker. Han får både rugbrøds-haper, kød, kartofler og grøntsager i små styker.
Han tygger rigtig fint, så derfor tør jeg godt give ham det.

Men nogle gange sluger han stykkerne hele. Sker der noget ved det? 
Han har hostet lidt på det sidste, og så er det sket, at noget har sat sig fast i halsen, så han har kastet op. Men når han ikke hoster, ryger det fint ned i maven alligevel.

Skal jeg gå tilbage til most mad, eller skal jeg bare fortsætte med stykkerne? Han skal vel lære at tygge maden ordentligt...

Det er meget normalt at de kan få stykkerne galt i halsen og kaste op. Deres bræk-refleks sidder meget længere fremme i halsen end voksnes, netop som en sikkerhed for at de ikke bliver kvalt.

Anmeld

7. juni 2013

lottemusen

LuLy skriver:

Jeg ville ikke gå tilbage til mos, jeg ville bare fortsætte Min datter fik "rigtig" mad fra hun var 6 mdr hvor hun fik en kartoffel i hånden eller en frikadelle og der fik hun nogen gange noget galt i halsen, men sådan lærte hun det

Nu er der jo gået nogle dage siden jeg skrev, og han er stoppet med at hoste, så nu kaster han ikke mere op.
Men han sluger stadig  stykkerne nogle gange. Vi har så bare prøvet at give ham lidt mindre stykker, og det fungerer fint 

Anmeld

7. juni 2013

lottemusen

modesty skriver:

Det er meget normalt at de kan få stykkerne galt i halsen og kaste op. Deres bræk-refleks sidder meget længere fremme i halsen end voksnes, netop som en sikkerhed for at de ikke bliver kvalt.

Ja, det er godt at de har sådan en sikkerheds-knap  Jeg tager det meget roligt, når han får noget galt i halsen... og det gør han heldigvis også 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.