Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej alle.
Min kæreste og jeg får ikke boligstøtte lige nu, men har mulighed for at få det når vi bliver forældre. Hvor længe før skal man søge om det? Eller kan man først søge når barnet er kommet?
Håber I kan hjælpe.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: Hej alle. Min kæreste og jeg får ikke boligstøtte lige nu, men har mulighed for at få det når vi bliver forældre. Hvor længe før skal man søge om det? Eller kan man først søge når barnet er kommet? Håber I kan hjælpe.
I kan først søge når barnet er født.
det er afhængig af jeres inkomst, prøv at gå ind på jeres kommunes hjemmeside, derinde burde i kunne se det, de flreste steder er der faktisk sådan en der kan regne ud for jer om i kan få noget
Vi får boligstøtte, og har ikke født endnu, men det er fordi vi begge er på SU + min kæreste har studiejob. Men prøv at ring til din kommune og hør dem ad.
Er det ikke indkomstbestemt og ikke afhængig af forsørger"rollen"?
https://www.borger.dk/Sider/Boligstoette-lejere.aspx?NavigationTaxonomyId=7d5abe37-92da-41c1-b037-73ea7094e9bf
Brug denne til en foreløbig beregning men det burde ikke gøre nogen forskel om I har barnet eller ej hvis I er berettiget til Boligstøtte/boligsikring.
Det der afgør det er indkomstens størrelse, huslejens størrelse og hvor mange kvm jeres bolig er på...
Hvis huslejen er for dyr pr. kvm kan de finde på at sige nej til ansøgningen.
xoxotasha skriver: I kan først søge når barnet er født.
Okay, tak for svar
K&S skriver: Er det ikke indkomstbestemt og ikke afhængig af forsørger"rollen"?
Vi fik 1500 mere i boligstøtte efter vores datter blev født. Vores indtægt ændrede sig ikke. Du får bare meget højere boligstøtte som forældre. Specielt os studerende
xoxotasha skriver: Vi fik 1500 mere i boligstøtte efter vores datter blev født. Vores indtægt ændrede sig ikke. Du får bare meget højere boligstøtte som forældre. Specielt os studerende
Lige præcis Det er slet ikke så tosset!!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128