Boligstøtte - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.306 visninger
13 svar
3 synes godt om
4. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej alle.

Min kæreste og jeg får ikke boligstøtte lige nu, men har mulighed for at få det når vi bliver forældre. Hvor længe før skal man søge om det? Eller kan man først søge når barnet er kommet?

Håber I kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

Zelinasmor

Anonym skriver:

Hej alle.

Min kæreste og jeg får ikke boligstøtte lige nu, men har mulighed for at få det når vi bliver forældre. Hvor længe før skal man søge om det? Eller kan man først søge når barnet er kommet?

Håber I kan hjælpe.

I kan først søge når barnet er født. 

Anmeld

4. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Hej alle.

Håber I kan hjælpe.

det er afhængig af jeres inkomst, prøv at gå ind på jeres kommunes hjemmeside, derinde burde i kunne se det, de flreste steder er der faktisk sådan en der kan regne ud for jer om i kan få noget

Anmeld

4. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej alle.

Håber I kan hjælpe.

Boligstøtte er noget man kan få når ens indkomst er meget lav, f.eks. ved at I begge modtager KH.

Anmeld

4. juni 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hej alle.

Håber I kan hjælpe.

Vi får boligstøtte, og har ikke født endnu, men det er fordi vi begge er på SU + min kæreste har studiejob. Men prøv at ring til din kommune og hør dem ad.

Anmeld

4. juni 2013

K&S

Anonym skriver:

Hej alle.

Håber I kan hjælpe.

Er det ikke indkomstbestemt og ikke afhængig af forsørger"rollen"?

Anmeld

4. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

https://www.borger.dk/Sider/Boligstoette-lejere.aspx?NavigationTaxonomyId=7d5abe37-92da-41c1-b037-73ea7094e9bf

Brug denne til en foreløbig beregning men det burde ikke gøre nogen forskel om I har barnet eller ej hvis I er berettiget til Boligstøtte/boligsikring.

Det der afgør det er indkomstens størrelse, huslejens størrelse og hvor mange kvm jeres bolig er på...

Hvis huslejen er for dyr pr. kvm kan de finde på at sige nej til ansøgningen.

Anmeld

4. juni 2013

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

I kan først søge når barnet er født. 

Okay, tak for svar

Anmeld

4. juni 2013

Zelinasmor

K&S skriver:

Er det ikke indkomstbestemt og ikke afhængig af forsørger"rollen"?

Vi fik 1500 mere i boligstøtte efter vores datter blev født. Vores indtægt ændrede sig ikke. Du får bare meget højere boligstøtte som forældre. Specielt os studerende 

Anmeld

4. juni 2013

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

Vi fik 1500 mere i boligstøtte efter vores datter blev født. Vores indtægt ændrede sig ikke. Du får bare meget højere boligstøtte som forældre. Specielt os studerende 

Lige præcis Det er slet ikke så tosset!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.