Vi er gift - kan jeg få kontanthjælp eller lignende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

gonefishing

Ditte_Marie skriver:

Jeg får ikke kontanthjælp endnu

Men overvejede om jeg kunne, nu hvor vi skal forsørge fire mennesker med én indtægt.

Tror desværre at som Danmark ser ud lige nu, er der ikke meget hjælp at få, for mange som ellers har brug for det
Så med mindre i ikke har hus og bil, bor sparsomt uden de store udgifter osv. så tror jeg det bliver svært.
Og jeg tror personligt at du får mere på SU efterhånden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

Silas&Mille

Ditte_Marie skriver:

Så meget tjener han ikke.
Det er i hvert fald sjældent.

Men ved du hvordan det så er, når han indtægt svinger så meget som den gør?

Uden at være sikker så tror jeg I skal give kommunen besked hver måned eller sådan noget. 

Men syne sdu skal prøve at ringe til din sagsbehandler i morgen, eller ydelseskontoret i jeres kommune, de kan i hvert fald hjælpe med hvad I skal gøre i sådan et tilfælde.

Anmeld

3. juni 2013

Wik

Ja var netop ved kommunen i dag, for at søge kontanthjælpsbarsel. Fil denne besked: hvis din mand tjener mere end kontanthjælpssatsen trækkes dette fra din kontanthjælp. Og hvis din mands indtægt er svingende må man tage et gennemsnit. Men regn på det, og måske kan overarbejde ikke betale sig i jeres tilfælde, både økonomisk og familiært. 

Anmeld

3. juni 2013

Elgaard73

Ditte_Marie skriver:

Så meget tjener han ikke.
Det er i hvert fald sjældent.

Men ved du hvordan det så er, når han indtægt svinger så meget som den gør?

Hej... Når hans indtægt svinger så meget, så skal du aflevere hans lønseddel på kommunen hver måned og så udregner de hvilket beløb du evt. kan få den gældende måned.

Og som de andre skriver, er skærringsbeløbet lige omkring 28.000 kr før skat. Tjener han mere end det, kan du ingenting få. Tjener han mindre, kan du få differencen op til de 28.000 kr, før skat.

Du skal lige være opmærksom på at lige meget hvor lidt eller meget du får i KH , skal du alligevel ud og være i fuldtids-aktivering. Så du kan risikere at skulle arbejde 37 timer for et latterligt lille beløb.

Men ring til din sagsbehandler (alle har en tildelt) og få en snak med hende/ham om dine muligheder.

Anmeld

3. juni 2013

lilledittemor

Flodkilling skriver:

Tror desværre at som Danmark ser ud lige nu, er der ikke meget hjælp at få, for mange som ellers har brug for det
Så med mindre i ikke har hus og bil, bor sparsomt uden de store udgifter osv. så tror jeg det bliver svært.
Og jeg tror personligt at du får mere på SU efterhånden...

Vi har hverken hus eller bil og vi bor meget sparsomt - men jeg må lige snakke med kommunen

Anmeld

3. juni 2013

lilledittemor

Elgaard73 skriver:

Hej... Når hans indtægt svinger så meget, så skal du aflevere hans lønseddel på kommunen hver måned og så udregner de hvilket beløb du evt. kan få den gældende måned.

Og som de andre skriver, er skærringsbeløbet lige omkring 28.000 kr før skat. Tjener han mere end det, kan du ingenting få. Tjener han mindre, kan du få differencen op til de 28.000 kr, før skat.

Du skal lige være opmærksom på at lige meget hvor lidt eller meget du får i KH , skal du alligevel ud og være i fuldtids-aktivering. Så du kan risikere at skulle arbejde 37 timer for et latterligt lille beløb.

Men ring til din sagsbehandler (alle har en tildelt) og få en snak med hende/ham om dine muligheder.

Jeg skal på barsel lige om lidt - så det vil være "barsels-kontanthjælp"

Jeg må tage op og snakke med dem.
Tak for svar

Anmeld

4. juni 2013

Elgaard73

Ditte_Marie skriver:

Tak for svar

Nåh ja...Det glemte jeg lige... Så bliver du ikke sendt ud.

Anmeld

4. juni 2013

banana3

Ditte_Marie skriver:

Tak for svar

Er det 100% sikkert, at det træder i kraft pr. 1 jan?

Anmeld

4. juni 2013

lilledittemor

banana3 skriver:

Er det 100% sikkert, at det træder i kraft pr. 1 jan?

Tror måske at du har citeret det forkerte indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.