Hvilke slagsen navne kan du lide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

DianaRJS

tankai skriver:

Er du mest til "gamle" navne, specielle navne, navne med dobbelt betydning eller noget helt andet? 

Herhjemme er vi til "drengede" pigenavne, og amerikanske navne til begge køn.. 

mine 2 drenge hedder Andreas og Sebastian. så vil sige ganske normale navne

men til tvillingerne har vi af drengenenavne da vi ikke regner med en pige:

Liam og tristan oppe og vender, og ingen af os kan så komme i tanke om andre navne haha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

Fenja09

tankai skriver:

Er du mest til "gamle" navne, specielle navne, navne med dobbelt betydning eller noget helt andet? 

Jeg kan bedst lide gamle danske/nordiske navne - har ikke rigtig noget forhold til f.eks. amerikanske/engelske/russiske navne så det ville jeg aldrig bruge.

/Fenja

Anmeld

3. juni 2013

hekran

Gode solide navne, hvis man kan kalde det det. Jeg ville aldrig bruge et navn, der skulle udtales på engelsk og jeg hopper heller ikke på modenavne (dvs navne der var sjældne i DK for 10-15 år siden). Navnene skal ikke lyde fremmede, men alle skal heller ikke hedde det. Mine unger hedder:

Andrias (færøsk stavemåde af Andreas)

Kristoffer

Helena

muligvis Johan eller Johannes til august

Anmeld

3. juni 2013

Faith

Nogle vil nok sige at jeg er kedelig, men ikke desto mindre kan jeg godt lide de klassiske navne.

Mine drenge hedder Mikkel, Emil og Jonathan og skulle jeg være så heldig at få en dreng mere engang, skulle han hedde August.

Hvis jeg fik en pige skulle hun hedde Clara Mathilde.

Jeg bryder mig ikke om navne som er alt for specielle og som ingen andre hedder.

Anmeld

3. juni 2013

lycly

Jeg er til traditionelle danske navne uden twist eller underlige stavemåder - dog ikke de navne som er meget populære som fx Emma og William

Anmeld

3. juni 2013

Lunae

Herhjemme har vi en Camille og så en August på vej jeg ved faktisk ikke hvilken genrer de navne høre til

Ellers er jeg ret glad for navne som Laurits, Ludvig, Johanne, Sophie, Mathilde, Leonora osv. Så nok lidt oldeforældre navne

Anmeld

3. juni 2013

banana3

tankai skriver:

Jeg kan rigtig godt lide de lidt gamle navne, som: "Anton, Laurits osv..

Anmeld

3. juni 2013

LinLin

Hebraiske drengenavne (mine drenge hedder David og Adam) men ikke fordi de er i Bibelen- blot fordi de er smukke vil dog aldrig bruge et der er meget brugt så som Lucas og Noah...
Er slet ikke til gamle og/eller specielle navne! De skal også (helst) kun kunne staves på en måde eller der skal i hvert fald være en måde der er klart mest almindelig... Og så kan jeg heller ikke lide lange navne - dvs der skal være mindre end 7 bogstaver.

Mht pigenavne... Er jeg på bar bund

Anmeld

3. juni 2013

Trekløver(:

tankai skriver:

Jeg venter en pige til juli, og hun skal hedde Ibi.

Det er vi vilde med fordi det er kort og nemt at sige, og der er ikke så mange der hedder det. Ikke endnu i hvert fald,

Ellers kan jeg godt lide mere brugte navne som Caroline, Katrine, Alexander osv.  

Anmeld

3. juni 2013

Trinebaby

esioul skriver:

Disse navne står på min liste:

Gabriel, Adam, Leander,

Stephanie, Clara, Elvira,

Lige et lille udpluk

Elvira er også sødt min søsters pige hedder alvira  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.