Opskrifter med jordbær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
3 svar
3 synes godt om
2. juni 2013

thomasloewe

Hej!

Som familiefar følger jeg med herinde og læser nysgerrigt med i mange tråde, det er dog sjældent jeg selv skriver, men det sker af og til

Jeg faldt lige over et par jordbær opskrifter som jeg gerne vil dele med jer, og nogle good-to-know ting, f.eks. at jordbær skal skylles FØR den grønne top nippes af, for at bibeholde så mange vitaminer som muligt. Og jordbær er åbenbart MEGET sunde.

Og nu er de dejlige danske jordbær endelig kommet, så nu skal der vist bare smovses! Velbekomme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2013

Fenja09

thomasloewe skriver:

Hej!

Som familiefar følger jeg med herinde og læser nysgerrigt med i mange tråde, det er dog sjældent jeg selv skriver, men det sker af og til

Jeg faldt lige over et par jordbær opskrifter som jeg gerne vil dele med jer, og nogle good-to-know ting, f.eks. at jordbær skal skylles FØR den grønne top nippes af, for at bibeholde så mange vitaminer som muligt. Og jordbær er åbenbart MEGET sunde.

Og nu er de dejlige danske jordbær endelig kommet, så nu skal der vist bare smovses! Velbekomme!

Jeg ELSKER jordbær - men det tror jeg nu at de fleste danskere gør  Min favorit jordbær dessert er jordbærtærte, som smager himmelsk - især når man vælger at lave den selv.

Vidste ikke det med at man skal vente med at tage stilken af før de vaskes, men det må jeg huske!  Fik ny viden om jordbær forleden dag for jeg har altid troet af jordbær var grøntsager - de vokser i jorden, frugt vokser på træer, MEN jordbær er en frugt, da de har kerner. Se, det havde jeg faktisk ikke regnet ud på egen hånd

Tak for tips til opskrifter!

/Fenja

Anmeld

2. juni 2013

thomasloewe

Hej Fenja

Jeg deler fuldt ud din begejstring for jordbær! Jordbær ER synonym med sommer i Danmark

Når solen skinner og temperaturen sniger sig op over de 20 grader, så MÆRKER man sommeren... men når man går i supermarkedet og ser de første knaldrøde og supersøde danske jordbær ligge fint i papbakkerne, så VED man at sommeren for alvor er her

Jeg researchede også lidt på jordbær, og fandt f.eks. også ud af at jordbær indeholder op til ti gange så mange C-vitaminer i forhold til grapefrugt!

Jordbærtærte har jeg også lavet selv et par gange, men jeg synes ikke helt jeg har fundet min foretrukne opskrift endnu Jeg bruger DK-Kogebogen.dk. Har du en god opskrift du vil dele, Fenja?

Anmeld

3. juni 2013

jydeinden

jamen jordbær er da noget af det mest vidunderlige der findes og som du selv er inde på er de rigtigt sunde. Desværre er de ret dyre her i landet.

min favoritdssert lavet med jordbær er jordbærtrifili (dog ikke hvor man moser bærene, men hvor de bare skæres ud i stykker) eller som også nævnt jordbær tærte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.