medicin vs evt bivirkning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

887 visninger
8 svar
3 synes godt om
2. juni 2013

tweety2060

Hej alle I skønne mennesker i denne gruppe

Jeg skriver dette af interesse og ikke for at skabe dårlig stemning el lign.....
Jeg har fundet indlægssedlerne fra div medicin som jeg fik under ivf forsøg, og har først nu tænkt dybere over det skrevne af evt bivirkninger....
Hvilke tanker har i gjort jer eller gør i jer?
Jeg må sige jeg er overrasket over al.a indlægssedlen i crinone, hvor der står" alvorlige bivirkninger, hvor hyppigheden ikke er kendt: brystkræft, gulsot, søvnlignende bevidsthedssvækkelse....

Ved godt at det ville være det bedste om kroppen selv kunne klare opgaven... Men når det nu er nødvendigt med medicin så bliver jeg lidt skræmt over bivirkningerne....

Er det bare mig?

God dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2013

gonefishing

tweety2060 skriver:

Jeg skriver dette af interesse og ikke for at skabe dårlig stemning el lign.....
Jeg har fundet indlægssedlerne fra div medicin som jeg fik under ivf forsøg, og har først nu tænkt dybere over det skrevne af evt bivirkninger....
Jeg må sige jeg er overrasket over al.a indlægssedlen i crinone, hvor der står" alvorlige bivirkninger, hvor hyppigheden ikke er kendt: brystkræft, gulsot, søvnlignende bevidsthedssvækkelse....

Ved godt at det ville være det bedste om kroppen selv kunne klare opgaven... Men når det nu er nødvendigt med medicin så bliver jeg lidt skræmt over bivirkningerne....

Er det bare mig?

God dag

Men det er jo også alvorlige bivirkninger jo
Kender ikke noget til medicinen men, du skal huske på hvordan de laver informationen.
Hvis én person tager medicinen og får brystkræft (måske på grund af noget helt andet, men det er jo ikke til at finde ud af). så skal det nævnes.

F.eks. er der meget allergi medicin man ikke må tage som gravid, eller... det er ikke fordi det er farligt for gravide, det er simpelthen fordi man aldrig har testet fra på gravide. Alligevel skal de så skrive: "må ikke anvendes af gravide".

Jeg vælger altid kun at læse de normale bivirkninger på informationen, hvis de lyder grimme, så skal man selvfølgelig holde sig fra det

Anmeld

2. juni 2013

tweety2060

.... 30 personer har læst, men kun 1 har kommenteret ....

Anmeld

5. juni 2013

Nessie

Uanset hvad de indtager vil der være nogen der har haft alvorlige bivirkninger ved det.

Men det er jo en ganske lille bitte procentdel af alle dem der har taget medicinen, eller hvad det nu har været.

Jeg har forholdt mig til de almindelige bivirkninger, da det er dem jeg højst sandsynligt vil opleve om nogen.

Der er en risiko ved alt, også ved at bevæge sig ud i trafikken, men det har ikke skullet afholde mig fra at prøve at få børn

Anmeld

5. juni 2013

**Ønskebabyen

tweety2060 skriver:

Er det bare mig?

God dag

Altså jeg må ærligt sige, at jeg ikke giver meget for det de skriver under bivirkninger. Altså jeg kigger de meget almindelige og almindelige, og lader resten være.. Jeg gider ikke gå og bekymre mig uden noget grund, fordi der engang for flere år siden var en der fik konstateret brystkræft efter brug af crinone, og man så mener det er derfor..

Anmeld

9. juni 2013

tweety2060

Nessie skriver:

Uanset hvad de indtager vil der være nogen der har haft alvorlige bivirkninger ved det.

Men det er jo en ganske lille bitte procentdel af alle dem der har taget medicinen, eller hvad det nu har været.

Jeg har forholdt mig til de almindelige bivirkninger, da det er dem jeg højst sandsynligt vil opleve om nogen.

Der er en risiko ved alt, også ved at bevæge sig ud i trafikken, men det har ikke skullet afholde mig fra at prøve at få børn

egentlig har jeg det på samme måde, men blev lidt chokkeret da jeg læst det..... nok mest in ment at jeg var i mødregruppe med en som var i ivF behandling og nu er død af brystkræft..... kan jo ikke lade være med at tænke om der er sammenhæng.....

men tak for svaret

Anmeld

9. juni 2013

esioul

tweety2060 skriver:

Er det bare mig?

God dag

Jeg tænker faktisk ikke over bivirkninger.

Anmeld

13. juni 2013

Nessie

tweety2060 skriver:

egentlig har jeg det på samme måde, men blev lidt chokkeret da jeg læst det..... nok mest in ment at jeg var i mødregruppe med en som var i ivF behandling og nu er død af brystkræft..... kan jo ikke lade være med at tænke om der er sammenhæng.....

men tak for svaret

Jeg kan godt forstå at du lige tænker lidt over det, men hun kunne jo have fået det alligevel.

Størstedelen af dem der er døde i min familie er døde af en eller anden form for kræft, men jeg har valgt ikke at spekulere over det, lige så lidt som jeg vil gå og være bange for at få diabetes, selvom jeg ligger højt i risikogruppen.

Uanset hvad man tager af medicin (og smører sig med af cremer osv.) kan give bivirkninger på den ene eller anden måde. Det er desværre konsekvensen af den verden vi lever i i dag

Anmeld

13. juni 2013

modesty

Er det bare mig?

God dag

Hvis du læser en indlægsseddel til Panodil ser den også ganske rædselsfuld ud.

Kvinder der ikke har børn, har større risiko for at få brystkræft end kvinder der har børn. Kvinder der har ét barn, har større risiko for at få brystkræft end kvinder der har flere børn.

Blandt kvinder som har taget Crinone, vil andelen af barnløse kvinder og kvinder med kun ét barn, være højere end hos kvinder som ikke har taget Crinone.

Derfor vil forekomsten af kvinder med brystkræft sandsynligvis være højere blandt kvinder som har taget Crinone.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.