Blæner i munde :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. juni 2013

charlottekri

Hej tøser

Jeg var ved vagtlægen med lillemanden på 7 mdr i går fordi han havde været ret ulykkelig i nogle dage og især omkring spisetider, og så opdagede jeg fredag noget belægning på indersiden af overlæben og i går var det også på indersiden af underlæben. Det viste sig at være blæner  Så tror da pokker at han har været ulykkelig (har så også fået en tand mere samtidig) jeg fik at vide at jeg kunne købe noget bedøvende gel som jeg skulle smøre på før hvert måltid.

men jeg glemte at spørge efter hvordan de egentlig er kommet, og hvor lang tid der går før de er væk... 

Er der nogen der har erfaring med det, så hører jeg rigtig gerne fra jer, da jeg selvfølgelig gerne vil undgå at der sker igen.

knus Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2013

Babydreams

charlottekri skriver:

Hej tøser

Jeg var ved vagtlægen med lillemanden på 7 mdr i går fordi han havde været ret ulykkelig i nogle dage og især omkring spisetider, og så opdagede jeg fredag noget belægning på indersiden af overlæben og i går var det også på indersiden af underlæben. Det viste sig at være blæner  Så tror da pokker at han har været ulykkelig (har så også fået en tand mere samtidig) jeg fik at vide at jeg kunne købe noget bedøvende gel som jeg skulle smøre på før hvert måltid.

men jeg glemte at spørge efter hvordan de egentlig er kommet, og hvor lang tid der går før de er væk... 

Er der nogen der har erfaring med det, så hører jeg rigtig gerne fra jer, da jeg selvfølgelig gerne vil undgå at der sker igen.

knus Charlotte

Har lige været igennem det samme, men ved min søn blev det så meget værre fordi han pludselig også fik stafylikokker i munden..

Syntes ikke det der gelé hjalp på min søn, men håber da det hjælper på din..

Lægen sagde til mig, at det kunne komme hvis maden havde været for vsrm, eller bakterier der stammer fra alle de ting børnene tager i munden, vi er i hvert fald blevet mere obs på at skolle sutter af noget oftere, ja generelt alt hvad han propper i munden, i den omfang som jeg kan følge med i - de er jo i alt

Anmeld

2. juni 2013

charlottekri

Rikke Rasmussen skriver:

Har lige været igennem det samme, men ved min søn blev det så meget værre fordi han pludselig også fik stafylikokker i munden..

Syntes ikke det der gelé hjalp på min søn, men håber da det hjælper på din..

Lægen sagde til mig, at det kunne komme hvis maden havde været for vsrm, eller bakterier der stammer fra alle de ting børnene tager i munden, vi er i hvert fald blevet mere obs på at skolle sutter af noget oftere, ja generelt alt hvad han propper i munden, i den omfang som jeg kan følge med i - de er jo i alt

Tusind tak for din tilbagemelding, jeg håber din dreng er kommet godt over det!

jeg tror også at jeg hellere på holde lidt øje med det hvis nu det skulle brede sig endnu mere.

jeg synes gelen virker en smule, men ikke helt optimalt.

men det kunne også være at jeg skulle til at være lidt mere ops på at holde hans ting mere sterile, for jeg er sikker på at maden ikke har været for varm 

Knus CharlotteCharlotte

Anmeld

2. juni 2013

pastry26

Hej tøser

knus Charlotte

Hvad for noget tandpasta bruger du? (Hvis han har fået tænder)

Anmeld

2. juni 2013

charlottekri

pastry26 skriver:

Hvad for noget tandpasta bruger du? (Hvis han har fået tænder)

Jeg bruger zendiumpåsatte det er en af de milde på markedet

Anmeld

2. juni 2013

ano14316

Jeg vil bare sige at det der vel skal altså sidde på lidt tid før det virker... Jeg bruger det selv til mig selv..  og nogengange kræver det flere påsmøringer. Da det nemt slikkes af..  

Anmeld

2. juni 2013

charlottekri

ano14316 skriver:

Jeg vil bare sige at det der vel skal altså sidde på lidt tid før det virker... Jeg bruger det selv til mig selv..  og nogengange kræver det flere påsmøringer. Da det nemt slikkes af..  

Tak for rådet, jeg gør også det at jeg propper sutten ind så snart jeg har smurt det på, så han ikke får det slikket af 

Anmeld

2. juni 2013

Babydreams

charlottekri skriver:

Tusind tak for din tilbagemelding, jeg håber din dreng er kommet godt over det!

jeg tror også at jeg hellere på holde lidt øje med det hvis nu det skulle brede sig endnu mere.

jeg synes gelen virker en smule, men ikke helt optimalt.

men det kunne også være at jeg skulle til at være lidt mere ops på at holde hans ting mere sterile, for jeg er sikker på at maden ikke har været for varm 

Knus CharlotteCharlotte

Min søn er heldigvis kommet fuldstændig på dupperne igen, det var også et langt forløb som bød på indlæggelse på børneafdelingen

Vi er i hvert fald blevet mere obs på at holde tingende sterile, efter denne periode...

Jeg håber snart din søn kommer oven på igen

Anmeld

2. juni 2013

charlottekri

Rikke Rasmussen skriver:

Min søn er heldigvis kommet fuldstændig på dupperne igen, det var også et langt forløb som bød på indlæggelse på børneafdelingen

Vi er i hvert fald blevet mere obs på at holde tingende sterile, efter denne periode...

Jeg håber snart din søn kommer oven på igen

Tror hellere jeg må tage til læge med ham i morgen, for nu er han også begyndt at få det på tungen og der vil jeg helst ikke smøre det gel på... Syntes nemlig at vagtlægen var ret hurtig til at sige hvad det var, så føler mig ikke helt tryg ved hans diagnose når det nu breder sig 

Anmeld

3. juni 2013

Babydreams

charlottekri skriver:

Tror hellere jeg må tage til læge med ham i morgen, for nu er han også begyndt at få det på tungen og der vil jeg helst ikke smøre det gel på... Syntes nemlig at vagtlægen var ret hurtig til at sige hvad det var, så føler mig ikke helt tryg ved hans diagnose når det nu breder sig 

Årh, min søn fik det også på tungen, og lige pludselig var hans tænder væk i overmunden, fordi der jo så var stafylikkor i det, og det dermed var begyndt at angribe hans tandkød, det var simpelthen så hævet..

Det var kommet i hans tandkød, fordi han var ved en få en tand, og stafylikkor borer sig jo ind de steder hvor der er hul, og det var der jo så pga. den tand!

Jeg fik noget bakterier dræbende penicillin, og efter 2 dage var det hele over!

Forlang at din læge skal tage en blodprøve af din søn, selvom det ikke er det sjoveste!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.