Anonym skriver:
Som overskriften lyder, hvad gør i?
jeg elsker min kæreste, højere end noget andet i verden, men vi er uvenner/ på kant hver dag, flere gange om dagen, vi kan ikke lave noget hyggeligt sammen (som fx at gå en tur eller tage ud og spise, osv.) uden at skal blive sure på hinanden, og jeg bliver så ked af det hver gang...
Måske er det mig der virker sur/irriteret, men jeg synes bare tit han er så urimelig, og hvis jeg først når at blive irriteret har jeg bare svært bed at vende og være glad igen...
Som sagt, vi er uvenner hver dag, og jeg synes bare vi glider længere og længere fra hinanden for hver gang, og der er intet i verden det gør mig så ked af det som at være uvenner med ham, men, argh, jeg bliver bare så irriteret på ham, jeg synes alt handler om ham når vi er uvenner, så er det fordi hans mor er ked af det, så fordi vi ikke har penge nok, så fordi han savner en eller anden død person, eller fordi han er træt og har hovedpine... Måske er det mig der er en egoistisk kælling, jeg synes bare det er uoverskueligt...
Hvad gør i for at holde sammen på det hele der hjemme ? :/
Vælg dine kampe, lyt, være overbærende også kan i evt. Snakke lidt om jeres behov hver især, forvent ikke han ved tingene men fortæl ham hvad du føler, tænker, har behov for osv. Og prøv ikke at ligge skylden på ham når du siger tingene f.eks søde skat jeg kan godt høre at du syntes økonominen er svær og det gør jeg virkelig også men lige nu syntes JEG at det handler det om at vi står sammen og husker at fokuser på hinanden og vores forhold og jeg er sikker på at når vi først får styr på os så kommer alle de andre ting også lige så stille hen af vejen også lad os en aften sæt os ned og snak om hvad vi. Evt. Kan gøre for vores økonomi eller noget ligende men virk hele tiden forstående og som om du kan rumme ham og hans følelser!
Herhjemme gør vi det "forbudte" vi tilbringer alt vores tid sammen, laver ikke noget i vores fritid uden hinanden og vi nyder alt den tid vi kan få sammen, vi drikker ikke og vi fortæller hinanden ALT lige fra tanker, følser, forventninger, behov, sex, børn, arbejde mm. Og vi fokuser på hinanden hinandens behov og vi tager os tiden til at fortælle hvad vi forventer og har behov for, og vi kæmper for hinanden hver dag for at bevar fnisten og yde det ekstra for hinanden dermed ikke sagt at vi glemmer os selv for vi er jo også en lige så vigtig del af forholdet
jo mere egoistiske vi er jo mere vi forventer af hinanden uden at sætte ord på det, jo mere irriteret vi bliver over de mindste ting jo flere gnidninger er der også husk at kig ind ad spøger f.eks hvorfor reger jeg sådan jeg, være overbærende, rum ham m. Og husk en godt forhold skal starte et sted og det kunne være ved dig hvis du bliver mere positiv og ærlig og respekter ham for den han er jo mere vil han se alt det gode du står for og langsomt kommer gnisten igen og langsom vil han også begynde at prøve at blive en beder mand, men husk den er en håd, svær og evt. Langvarrig proces.
god fornøjelse