Må jeg give panodil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.269 visninger
8 svar
5 synes godt om
1. juni 2013

AnnaK89

Carolina har 39 i feber.
Hun er lidt hængøret idag, men ikke slatten eller specielt sløj. Må/skal jeg give panodil til at slå feberen ned? Hun har hele dagen kun været i ble eller body.

Skal jeg evt. høre vagtlægen?

Carolina er knap 11 mdr. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2013

mortilflere

Vagtlægen  skal ind over , god bedring med hende .

Anmeld

1. juni 2013

AnnaK89

mortilflere skriver:

Vagtlægen  skal ind over , god bedring med hende .

Okay - det prøver jeg
Tak

Anmeld

1. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville gi panodil! Alberte er også lige 11 mdr og i nat fik hun 38,4 i feber, var ked og græd. Valgte at gi hende 5 ml panodil og det hjalp til at sænke feberen! God bedri g med hende. Vh stine

Anmeld

1. juni 2013

Kløver

Hvis i aldrig har givet panodil før og ikke er vant til at bruge det ville jeg vende den med vagtlægen, selv ville jeg lave personlig vurdering om hun kunne klare sig uden og så i stedet få en at sove på

Anmeld

1. juni 2013

l.kjoeller

AnnaKJ skriver:

Carolina har 39 i feber.
Hun er lidt hængøret idag, men ikke slatten eller specielt sløj. Må/skal jeg give panodil til at slå feberen ned? Hun har hele dagen kun været i ble eller body.

Skal jeg evt. høre vagtlægen?

Carolina er knap 11 mdr. 

altid i samråd med lægen god bedring med hende

Anmeld

1. juni 2013

AnnaK89

StineW79 skriver:

Jeg ville gi panodil! Alberte er også lige 11 mdr og i nat fik hun 38,4 i feber, var ked og græd. Valgte at gi hende 5 ml panodil og det hjalp til at sænke feberen! God bedri g med hende. Vh stine

Har snakket med vagtlægen og han sagde, at hvis hun havde ondt eller var plaget, så skulle vi bare give, men så længe hun har det okay, bortset fra at være lidt sløv så var det nok med masse væske og omsorg. Hun er heldigvis ikke rigtig ked af det, og sover og leger fint, så vi har valgt ikke at give

Anmeld

1. juni 2013

AnnaK89

Maja84 skriver:

Hvis i aldrig har givet panodil før og ikke er vant til at bruge det ville jeg vende den med vagtlægen, selv ville jeg lave personlig vurdering om hun kunne klare sig uden og så i stedet få en at sove på

Vi har valgt ikke at give - hun leger og sover fint, er bare lidt sløv men ikke ked eller noget.
Vagtlægen sagde at hvis hun fik ondt eller var plaget, så skulle vi bare give

Anmeld

1. juni 2013

MorDk

Her giver jeg ikke panodil medmindre det kan være smerter eller feberen er så høj at mine børn ikke kan falde til ro og sove om aftenen. Søvn er jo vigtig når man er syg. Og FEBER er vigtig for at bekæmpe sygdommen, så man skal ikke bare slå feberen ned for at slå den ned. Men rigtig godt at I kontaktede lægen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.