Når I køber kylling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
5 svar
5 synes godt om
1. juni 2013

Papillon

Som sidebemærkning til tråden om ægtivister, vil jeg gerne spørge jer om købet af kylling.

Når i skal have kylling derhjemme, hvilken kylling vælger I så? Har I speficikke præferencer som pris, dansk, med lage, fersk (=uden lage), frilands eller økologisk?

Jeg oplever, at mange står fuldt og fast på økologiske æg og økologisk mælk - men hvad med oksekød og kylling?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2013

Papillon

Fejl

Anmeld

1. juni 2013

birthee

Jeg køber så vidt mulig kyllingefilet uden lage - kan ikke se formålet med at de tilsætter lage, andet end at vi som forbruger bliver  snydt...

Anmeld

1. juni 2013

modesty

Charliepar skriver:

Som sidebemærkning til tråden om ægtivister, vil jeg gerne spørge jer om købet af kylling.

Når i skal have kylling derhjemme, hvilken kylling vælger I så? Har I speficikke præferencer som pris, dansk, med lage, fersk (=uden lage), frilands eller økologisk?

Jeg oplever, at mange står fuldt og fast på økologiske æg og økologisk mælk - men hvad med oksekød og kylling?

Vi køber altid uden lage, men kylling er et af de eneste punkter hvor vi ikke altid køber økologisk. Det bliver simpelthen for dyrt i længden. Men nogle gange gør vi.

Vi køber (næsten) altid øko oksekød.

Anmeld

1. juni 2013

SjeBets

vi tog ud og rippede et økologisk æglæggeri der ville skifte besætning, ( hønsene var kun 13 mdr men for gamle til æglæggeriet åbenbart) så vi tog en ordenlig skude høns med os, og har nu masser af høns både til slagt og til æglægning. 

Os vil sige selv om det var økologisk, og de skulle eftersigende være dem som har det bedst, var jeg chokeret over hvordan de så ud, de var plukket og trælse at se på, og deres hus var så top ulækkert, så jeg køber simpelhen ikke æg i butikkerne mere, nu laver vi dem så selv, eller så køber jeg ved andre der har dem selv, der ved man da at de har plads og har det godt 

Anmeld

1. juni 2013

Team Putte

Charliepar skriver:

Jeg køber altid fersk uden lage ville gerne købe øko eller  friland men synes simpelthen det er for dyrt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.