Anonym skriver:
Ja vi havde lidt af en oplevelse i dag, hvis man da ka kalde det det!!
Vi er ude og handle og da vi kommer over til vores bil, har jeg lige fået sat baby i autostolen og kærsten er ved at installere den store i dens autostol. Jeg får lukket døre, vender mig om og støder ind i/ nærmest griber en meget påvirket mand som dingler rundt og ka slet ik stå på sine ben.
Jeg siger hov undskyld, og spørg er du ok, mens jeg holder ham oppe. Han siger også undskyld og at ja ja han er ok. Får ham ind på fortovet igen og ligesom sendt afsted. Da han er 10 skridt fra mig, opdager jeg at han rent faktisk går med en stor foldekniv i højre hånd, som han ligesom skjuler. Jeg får sagt til kærsten, sæt dig ind i bilen, han har en kniv. Vi kommer ind i bilen, og låser den!!
Vi ka så se vi holdet foran blå kors varme stue, og skyndet os at ringe til politiet og fortæller hvor han er, hvordan han set ud osv. Samtidig kommer han så sejlende ud med en kop kaffe i den ene hånd og den nu lukket kniv i den anden hånd og nærmest vælter ind på kølehjælmen af vores bil, og spiler kaffen. Han vinker og undskylder igen og dingler ud foran en bil på vejen. Kommer ind på fortovet igen og går lidt hen af vejen og om i en baggård. Vi har stadig politiet i røret, og de er også på vej med en patrulje. Vi bliver lige og viser dem at det er den rigtig baggård de går ind i, også køre vi.
Sener ringer de tilbage, for at tjekke op på om jeg evt ville ku kende ham igen osv, og det ka jeg sagtens! De havde fundet ham uden problmer, udfra det Sinalaman jeg havde givet og anholdt ham.
Nu er jeg da bare kommet i tvivl om, om hvis jeg ska vidne mod ham, om så han får mit fulde navn osv oplyst??
Ska lige siges at han på ingen måder var grov, ubehalig eller trunde overfor mig/ os, og jeg var endelig ik bange for ham, men blev bare så pisse sur over at han render rundt med en stor kniv i hånden, altså han ku jo have ramt mig ved et uheld eller gjort skade på sig selv.
Hvad havde du/ i gjort i vores tilfælde?
Jeg havde sku også gjort det samme.
Derefter ville jeg nok vælge mine "kampe", altså inden jeg fik familie vidnede jeg da gerne mod folk der slog hinanden ned, unge der gik med våben osv.
Men nu da jeg har familie må ærligt indrømme at jeg havde en episode som gjorde at jeg tænker mig om en ekstra gang.
Jeg tog et fag på VUC og blev vidne til to piger (en mulat og en hvid) komme op og "slås" og en masse råb om racisme.
Jeg får så efterfølgende beskeder fra hende der var mulat X, om at hun ville brænde Y´s hus ned med hendes familie, osv. (hun var langt ude og på stoffer), jeg valgte at gå til skolen med disse beskeder.
Desværre valgte skolen på et møde med ALLE eleverne at udgive mit navn og at jeg nu var vidne og vi ville gå til politiet.
Politiet ledte i forvejen efter X som var meget langt ude.
Det endte med at jeg blev truet med at X og hendes venner ville slå min datter ihjel og de vidste hvor hun gik i vuggestuen.
Efter råd fra politiet trak jeg mig som vidne, (der var alligevel nok på hende og hun røg på den lukkede)...
Så nej jeg vi aldrig give mit navn og adresse, med mindre politiet er klar over at jeg er anonym!