Soleksem? Børnesår? Hjælp..!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.564 visninger
7 svar
1 synes godt om
31. maj 2013

MorEllen

Hej damer!

Hvad tror I dette er? Er det soleksem eller børnesår? Eller noget andet? Har lige smurt det med hydrocortison creme... inden jeg gjorde det var det små gule skorper på de små blæner.. Hun har haft det en uges tid, og så vidt jeg husker fik hun det efter en dag eller to ude i solen uden solhat (vores store kamp..)... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

MorEllen

...og her kommer et billede..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. maj 2013

M&F&C

Min datter fik nogen lignende idag, og hun var mere eller mindre i konstant skygge, men hun bliver så varm trods lidt tøj og skygge... Så vil skyde på varmeknopper...

Anmeld

31. maj 2013

Pige2009

Synes ikke, det ligner børnesår. Jeg ville nok frekventere lægen mandag. Klør hun i det?

Anmeld

31. maj 2013

Mother-love

MyLille skriver:

Hej damer!

Hvad tror I dette er? Er det soleksem eller børnesår? Eller noget andet? Har lige smurt det med hydrocortison creme... inden jeg gjorde det var det små gule skorper på de små blæner.. Hun har haft det en uges tid, og så vidt jeg husker fik hun det efter en dag eller to ude i solen uden solhat (vores store kamp..)... 

Det ligner ikke soleksem. Har selv døjet meget med det.
Synes nærmere det ligner varmeknopper. Hvis hun har solhat på ville jeg undlade denne. Og ellers så ville jeg nok holde hende i skyggen. Og helst ikke ude for længe af gangen.

Anmeld

1. juni 2013

MorEllen

M&F skriver:

Min datter fik nogen lignende idag, og hun var mere eller mindre i konstant skygge, men hun bliver så varm trods lidt tøj og skygge... Så vil skyde på varmeknopper...

OK..! Kan varmeknoppen vare så længe? Der er også væskefyldte blæner og små skorper.. Efter en gang med hydrocortison ser jeg at det har hjulpet noget... Så vi får se det over weekenden...

Anmeld

1. juni 2013

MorEllen

Baagøe skriver:

Synes ikke, det ligner børnesår. Jeg ville nok frekventere lægen mandag. Klør hun i det?

Nej, jeg ved nesten ikke hvordan det ser ud.. jeg læste bare et sted at soleksem kunne udvikle sig til børnesår hvis man klør meget i det. Hun klør ikke meget i det selv, men hun kan rigtig godt lide at jeg "klør" lidt i det med hårbørsten. Det har hjulpet en smule med hydrocortison, så det gentager vi lige i aften. Kan vel uanset være ok å kontake lægen over weekenden så hun kan se om det ligner noget andet eksem.. Jeg har en smule panik for at hun skal udvikle børneeksem osv..

Anmeld

1. juni 2013

MorEllen

michelledam skriver:

Det ligner ikke soleksem. Har selv døjet meget med det.
Synes nærmere det ligner varmeknopper. Hvis hun har solhat på ville jeg undlade denne. Og ellers så ville jeg nok holde hende i skyggen. Og helst ikke ude for længe af gangen.

Okay.. Jeg har googlet soleksem, og noget af det der kom op lignet det hun har, men det er ikke så godt at se på det billedet jeg har lagt ud. Hun nægter at gå med solhat, og i vuggestuen er de ude hele dagen så hun blir eksponeret ret meget for sol. Nu får vi overskyet vejr et par dage, så må vi se om det bliver bedre da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.