Fladt baghovede.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.428 visninger
10 svar
8 synes godt om
30. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej skønne mødre. Jeg har en søn på 9 mdr. som har fladt baghovede. Er der andre herinde som også har børn med fladt/skævt baghovede? Vil meget gerne se billede

God dag derude :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej skønne mødre. Jeg har en søn på 9 mdr. som har fladt baghovede. Er der andre herinde som også har børn med fladt/skævt baghovede? Vil meget gerne se billede

Har ikke billede.

Men der findes to hovedfaconer her i verden. Arketypiske..

"Bredskaller og langskaller".( Hvs du tænker dig lidt om, kan du godt få definitionerne til at passe på alle, du kender..) 

Er dit barn en "bredskalle", så vil han være lidt rund i hovedfaconen og typisk være flad i det bag på hovedet..  Det er ikke det samme, som at han er blevet flad af at ligge..

Nogle børn bliver lidt skæve af at ligge med hovedet til den ene side. Men mange er også bare lidt skæve i baghovedet fra naturens side..

Vil bare med mit indlæg få lidt fokus på, at det ikke altid er "forældrenes skyld", hvis børnene ikke har perfekt runde baghoveder 

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Tak for det super gode indlæg!  Kan faktisk godt se hvad du mener ;-)

Anmeld

30. maj 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Vores har et skævt hoved da hun foretrækker at ligge på højre side  - vi prøver konsekvent altid at ligge hende på venstre side for at rettet op på hendes facon igen. 

Har dog ikke et billede af det, men man kan nemt se det på hendes baghoved 

Anmeld

30. maj 2013

FruK

Miin'Baby'Mus skriver:

Vores har et skævt hoved da hun foretrækker at ligge på højre side  - vi prøver konsekvent altid at ligge hende på venstre side for at rettet op på hendes facon igen. 

Har dog ikke et billede af det, men man kan nemt se det på hendes baghoved 

Vil lige fortælle at jeg også havde en datter med skævt hoved af samme grund.

Vi tog til kiropraktor med hende. Egentlig for at få hjælp til maven, men hun kunne mærke, at der var noget, der måske klemte lidt, når hun kiggede til den "dårlige" side. Det fik hun løsnet... Allerede efter første gang, kunne vi se, at hun kiggede meget mere til begge sider. Vi var der to eller tre gange, og til sidst kiggede hun lige meget til begge sider - og begyndte også at sove med hovedet til begge sider. Og hendes hoved er ikke skævt mere. 

Anmeld

30. maj 2013

helle85

Anonym skriver:

min dreng har fladt baghovede han er godt nok 6,5 år

han fik det fordi han var meget sensetiv så han var altid så han kunne se os, han ville ikke ligge på maven osv. så vi havde ham på armen og ellers lå han på sofaen og lidt i skråstolen og da han altid lå på ryggen så fik han et flat baghovede.

Anmeld

30. maj 2013

2babygirls

Frk. Himmelblå skriver:

Har ikke billede.

Men der findes to hovedfaconer her i verden. Arketypiske..

"Bredskaller og langskaller".( Hvs du tænker dig lidt om, kan du godt få definitionerne til at passe på alle, du kender..) 

Er dit barn en "bredskalle", så vil han være lidt rund i hovedfaconen og typisk være flad i det bag på hovedet..  Det er ikke det samme, som at han er blevet flad af at ligge..

Nogle børn bliver lidt skæve af at ligge med hovedet til den ene side. Men mange er også bare lidt skæve i baghovedet fra naturens side..

Vil bare med mit indlæg få lidt fokus på, at det ikke altid er "forældrenes skyld", hvis børnene ikke har perfekt runde baghoveder 

Og langskalle er ??? 

Mine børn, og jeg selv er "flade" på siderne, så vi er vel langskalle mennesker??

Anmeld

30. maj 2013

Miin'Baby'Mus

FruK skriver:

Vil lige fortælle at jeg også havde en datter med skævt hoved af samme grund.

Vi tog til kiropraktor med hende. Egentlig for at få hjælp til maven, men hun kunne mærke, at der var noget, der måske klemte lidt, når hun kiggede til den "dårlige" side. Det fik hun løsnet... Allerede efter første gang, kunne vi se, at hun kiggede meget mere til begge sider. Vi var der to eller tre gange, og til sidst kiggede hun lige meget til begge sider - og begyndte også at sove med hovedet til begge sider. Og hendes hoved er ikke skævt mere. 

Hun kigger nu lige meget til hver side når hun er vågen  Det er kun når hun sover at hun ligger mest på en side, hun fejler aboslut intet ellers (hvad vi kan se og hører ad), hun er en glad og smilende pige - men vil da lige prøve at nævne det over for min SP  

Anmeld

30. maj 2013

Kløver

Min dreng havde skævt hovede og det hjalp med kile leje. Min datter har ikke hvad man kalder desideret fladt baghovede men hendes hoved er af natur ikke så rundt som min søns, det er meget forskelligt fra barn til barn fortalte de på sygehuset

Anmeld

31. maj 2013

Frk. Himmelblå

2babygirls skriver:

Og langskalle er ??? 

Mine børn, og jeg selv er "flade" på siderne, så vi er vel langskalle mennesker??

Ja, det er hvor hovedet er ligesom mere langt/rundt på den anden led... Hmm altså lidt mere Alien-like 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.