Jeg er nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
8 svar
2 synes godt om
29. maj 2013

Anonym trådstarter

Ja jeg er nervøs for min lille niece 

Min bror og hans kæreste er gået fra hinanden og kæmper pt. om forældremyndigheden og vi ser hende derfor sjældent.

Hun er lige blevet 5 måneder men vejer "kun" 5 kg. Hun blev født til tiden hvor hun vejede 2900 g. 

Hun har et sindsygt fladt baghovedet, det går virkelig lige ned  Hun kan holde hovedet selv, men er ikke helt sikker endnu. Hun kan intet andet, og det er virkelig sandt. Hun kan ikke sidde, hun kan ikke kravle, hun kan lige knap og nap trække sig op selv fra liggende stilling til siddende hvis hun bruger vores hænder og vi hjælper til. Hun ruller ikke fra mave til ryg eller omvendt.

Jeg ved hvordan det var inden de gik fra hinanden og den stakkels pige søgte altid opmærksomhed. Når hun skulle have flaske blev hun bare sat et sted og med flasken i munden og klud til at støtte den. Hun har aldrig haft den der hyggelige kontakt ved madtid, medmindre en af os andre gjorde det. Bleen blev kun skiftet når der lige var tid, hvilket var sjældent. Havde hun fået mad og var faldet i søvn f.eks. kl 19 sov hun til næste morgen med den samme ble.

Jeg har ikke lyst til at være efter moren, men nu hvor vi ser hende meget meget sjældent kan jeg bare se at der ingen fremskridt er og jeg er faktisk bange for hendes udvikling 

Ville det være ondt at melde hende? Snakke med hende kan man slet ikke. Jeg ønsker alt godt for min niece, og ønsker selvfølgelig også at hun skal være ved sin mor, men vil selvfølgelig også gerne have at hun får en god opvækst. What to do? 

Og nej! Det er ikke for at lege politi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

Fenja09

Min bror og hans kæreste er gået fra hinanden og kæmper pt. om forældremyndigheden og vi ser hende derfor sjældent.

Hun er lige blevet 5 måneder men vejer "kun" 5 kg. Hun blev født til tiden hvor hun vejede 2900 g. 

Hun har et sindsygt fladt baghovedet, det går virkelig lige ned  Hun kan holde hovedet selv, men er ikke helt sikker endnu. Hun kan intet andet, og det er virkelig sandt. Hun kan ikke sidde, hun kan ikke kravle, hun kan lige knap og nap trække sig op selv fra liggende stilling til siddende hvis hun bruger vores hænder og vi hjælper til. Hun ruller ikke fra mave til ryg eller omvendt.

Jeg ved hvordan det var inden de gik fra hinanden og den stakkels pige søgte altid opmærksomhed. Når hun skulle have flaske blev hun bare sat et sted og med flasken i munden og klud til at støtte den. Hun har aldrig haft den der hyggelige kontakt ved madtid, medmindre en af os andre gjorde det. Bleen blev kun skiftet når der lige var tid, hvilket var sjældent. Havde hun fået mad og var faldet i søvn f.eks. kl 19 sov hun til næste morgen med den samme ble.

Jeg har ikke lyst til at være efter moren, men nu hvor vi ser hende meget meget sjældent kan jeg bare se at der ingen fremskridt er og jeg er faktisk bange for hendes udvikling 

Ville det være ondt at melde hende? Snakke med hende kan man slet ikke. Jeg ønsker alt godt for min niece, og ønsker selvfølgelig også at hun skal være ved sin mor, men vil selvfølgelig også gerne have at hun får en god opvækst. What to do? 

Min datter vejede 2810 g ved fødslen og er født 1 dag over termin. Hun vejede også omkring 5 kg da hun var 5 måneder. Det er ikke unormalt at hun ikke kravler - gennemsnittet er 9 måneder og det samme med at sidde, det gør de gennemsnitligt først når de er 6 måneder. Min datter har aldrig rullet rundt, men det har ikke voldet nogen problemer.

Jeg synes at din bror ( går ud fra at det er ham der er faren) skal gøre noget ved det, hvis moren ikke giver den omsorg og pleje til datteren som kræves. Forstår ikke helt hvorfor du skal melde hende? Forstår godt din bekymring, men burde faren ikke tage kampen op og prøve at få noget igennem hvis der virkelig er tale om omsorgssvigt? Medmindre han selvfølgelig heller ikke dur til det.

Moren må også få besøg af sundhedsplejersken, som er med til at vurdere om datteren trives?

Det med at hun bare får flasken understøttet af et klæde er selvfølgelig ikke ideelt, men synes ikke man kan dømme hende på at lade datteren sove en enkelt gang fra kl 19 til morgen med samme ble - det kalder jeg i hvert fald ikke omsorgssvigt.

Hvis du er 100 % sikker på at datteren mistrives og din bror ikke kan gøre noget, ja så kan du melde hende til kommunen, men synes man skal være ret sikker i sin sag.

/Fenja

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Min datter vejede 2810 g ved fødslen og er født 1 dag over termin. Hun vejede også omkring 5 kg da hun var 5 måneder. Det er ikke unormalt at hun ikke kravler - gennemsnittet er 9 måneder og det samme med at sidde, det gør de gennemsnitligt først når de er 6 måneder. Min datter har aldrig rullet rundt, men det har ikke voldet nogen problemer.

Jeg synes at din bror ( går ud fra at det er ham der er faren) skal gøre noget ved det, hvis moren ikke giver den omsorg og pleje til datteren som kræves. Forstår ikke helt hvorfor du skal melde hende? Forstår godt din bekymring, men burde faren ikke tage kampen op og prøve at få noget igennem hvis der virkelig er tale om omsorgssvigt? Medmindre han selvfølgelig heller ikke dur til det.

Moren må også få besøg af sundhedsplejersken, som er med til at vurdere om datteren trives?

Det med at hun bare får flasken understøttet af et klæde er selvfølgelig ikke ideelt, men synes ikke man kan dømme hende på at lade datteren sove en enkelt gang fra kl 19 til morgen med samme ble - det kalder jeg i hvert fald ikke omsorgssvigt.

Hvis du er 100 % sikker på at datteren mistrives og din bror ikke kan gøre noget, ja så kan du melde hende til kommunen, men synes man skal være ret sikker i sin sag.

/Fenja

Det er svært at beskrive hvordan man ser det, og det jeg har skrevet er desværre ikke engangsforstillinger og slet ikke det med bleen, vi har tit fået hende med en ble med tørt lort i og beskeden "jeg nåede det ikke lige og hun har heller ikke fået mad" og når jeg skriver tit var den besked vi fik hvergang.

Da de var sammen havde vi hende i gennemsnittet 3-4 dage på en uge. Hun faldt i søvn mellem 17-19 og næste dag fortæller de at hun har sovet hele natten og de ville ikke vække hende for at give hende mad eller ren ble - derfor er jeg så sikker i min sag.

Jeg læser om så mange andre der kan mere som 5 mdr.og selvfølgelig er børn ikke ens, men at ligge på ryggen på et tæppe synes jeg ikke er meget.

Moren får ikke besøg af nogen da hun ikke bryder sig om at kommunen blander sig i hendes liv og derfor ingen hjælp.

Som sagt vil jeg ikke lege politi og det er også derfor jeg skriver tingene ned her først, både fordi jeg kan få gode råd, men også fordi så kan jeg se hvad jeg selv skriver og derved danne mig et overblik (hvis du forstår hvad jeg mener )

Jeg ønsker kun alt godt for min prinsesse  

Anmeld

30. maj 2013

Mumto3

Udover det med flasken og fladt baghoved, så er der ingen alarmklokker der ringer hos mig. Babyer på 5 modtræk kan hverken Sidde selv, kravle rulle rundt ( selvfølgelig er der nogle få der kan, men det er ikke standart, og det er standart du skal holde det op i mod.) 

Har du selv børn?

Anmeld

30. maj 2013

Mutti2B

Ja det vil være ondt og fuldstændig unødvendigt . Har du selv børn?
Hvis du nu søgte på nettet om børns udvikling vil du også kunne læse at børn på 5 måneder altså ikke kravler og sidder selv. Min datter feks. sad først selv da hun var 7 måneder og kravlede da hun var 8 mdr. Hun har også et helt fladt baghovedet til trods for at jeg har haft hende til at sove på siden, ligge på maven og brugt hjertepude. Jeg har haft fat i sp og læge flere gange som altså ikke så noget bekymrende i det. Nu går hun til kranio sakral på MIN opfordring og det har hjulpet. Hvis min datter falder i søvn kl. 19 så vækker jeg hende altså ikke for at skifte hendes ble om natten og vil da lige sige at hun endnu ikke har haft rød numse. Puha, godt du ikke er i min familie for så skulle jeg da være meldt for længst . Men heldigvis er der da fagpersoner som sp og læge der kan se at min datter er fuldstændig normal og velfungerende

Anmeld

30. maj 2013

Muhmi

Synes det er en god idé at gøre kommunen opmærksom så det bliver tjekket! Hellere være på den sikre side og hvis der ikke er nogen som helst grund til alarm så bakker kommunen jo ud igen og så er den skid slået

Anmeld

30. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Det er svært at beskrive hvordan man ser det, og det jeg har skrevet er desværre ikke engangsforstillinger og slet ikke det med bleen, vi har tit fået hende med en ble med tørt lort i og beskeden "jeg nåede det ikke lige og hun har heller ikke fået mad" og når jeg skriver tit var den besked vi fik hvergang.

Da de var sammen havde vi hende i gennemsnittet 3-4 dage på en uge. Hun faldt i søvn mellem 17-19 og næste dag fortæller de at hun har sovet hele natten og de ville ikke vække hende for at give hende mad eller ren ble - derfor er jeg så sikker i min sag.

Jeg læser om så mange andre der kan mere som 5 mdr.og selvfølgelig er børn ikke ens, men at ligge på ryggen på et tæppe synes jeg ikke er meget.

Moren får ikke besøg af nogen da hun ikke bryder sig om at kommunen blander sig i hendes liv og derfor ingen hjælp.

Som sagt vil jeg ikke lege politi og det er også derfor jeg skriver tingene ned her først, både fordi jeg kan få gode råd, men også fordi så kan jeg se hvad jeg selv skriver og derved danne mig et overblik (hvis du forstår hvad jeg mener )

Jeg ønsker kun alt godt for min prinsesse  

Hvor kommer din bror ind i billedet? Er det dem begge det gælder når du taler om omsorgssvigt?

Alle de ting du har nævnt at hun ikke kan er helt naturligt, så det synes jeg ikke du skal sammenligne med evt. børn som er meget fremmelige motorisk. Tror ikke helt jeg forstår hvad du mener når du skriver at hun ikke kan ligge på ryggen på et tæppe - hvorfor kan hun ikke det? Af fysiske årsager eller?

I den tid din bror og moren har været sammen har han så heller ikke ønsket besøg fra sp´en?

Anmeld

30. maj 2013

nielsen80

Anonym skriver:

Som de andre skriver, er der ikke noget umiddelbart, som virker til at være alamerende. Altså vi skifter heller ikke ble i løbet af natten, hvis vores pige sover - hun skider så heller ikke der, og har aldrig haft rød numse. Mht udvikling lyder din niece nærmest til at være hurtigere end min datter, som nu er 9 mdr, og kravler stadig ikke. Børn er forskellige på det punkt, og det er altså sjældent forældres opdragelse som gør om et spædbarn udvikler sig hurtig eller langsomt.

Når det så er sagt, kan det jo godt være der er noget, som vi andre ikke ser - men synes bare altid det bedste ville være at snakke med moren først(eller din bror). Sig du elsker din niece, og du er bekymret for....., men sig det på en ordenligt måde, så du ikke skaber spild. Du kunne evt forslå om ikke I skulle tage til kiropraktor/fys sammen, og få hende tjekket for at udelukke fysiske skavanker m.m. Spørg ind til hvordan det går med moren, spørg om hun har de hårdt med nu at være alene, om hun evt har brug for lidt aflastning m.m.
En skilsmisse for et barn, er selvfølgelig ikke rart, og tror det er meget vigtigt I ikke skaber mere spild - hjælp både far og mor på benene og vær der for din niece. Det er jeg sikker på, vil være klart det bedste for alle!

Anmeld

30. maj 2013

Elgaard73

Hvis hun skal meldes, så skal din bror vel også...??? Du skriver at alle disse ting er noget du har observeret, imens de var sammen.

Så hvis du mener at moren svigter, så har din bror vel i ligeså høj grad også svigtet. 

Og så forstår jeg slet ikke, at hvis du længe har ment at der foregår et omsorgssvigt, hvorfor er det så først nu, at du får ideen om at melde hende. Det lugter altså lidt af, at du ville ramme hende pågrund af kampen om forældremyndigheden, eller fordi at I pludselig ikke har så meget "adgang"til barnet.

Rent motorisk lyder det ikke til at der er noget at bekymre sig om. Da min søn var 5 måneder, kunne han da heller ikke meget andet end at ligge på et tæppe. Og ja, det er synd at hun har fladt baghovede, men absolut ikke et tegn på omsorgssvigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.