Lønforsikring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

823 visninger
7 svar
1 synes godt om
29. maj 2013

Cosmo&Maia

Hej alle sammen

Er der nogen af jer der har lavet en lønforsikring igennem jeres A-kasse ? Hvad er fordele og ulemper ? 

Jeg er selv medlem af Hk og overvejer en lønforsikring, men kan det betale sig i sidste ende ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

nielsen80

Cosmo&Maia skriver:

Hej alle sammen

Er der nogen af jer der har lavet en lønforsikring igennem jeres A-kasse ? Hvad er fordele og ulemper ? 

Jeg er selv medlem af Hk og overvejer en lønforsikring, men kan det betale sig i sidste ende ? 

Ja jeg har en lønsikring - og det er ret dyrt, men jeg er bare typen der godt kan lide at gå med livrem og seler. Lavet den i forbindelse med vores huskøb, som vi ville være sikre på at kunne sidde i et par år, selvom man mistet arbejdet.

Ligesom alle andre forsikringer, så håber man ikke, at man kommer til at få brug for det - og man håber faktisk på man betaler ind til noget, som ikke kan betale sig

Anmeld

29. maj 2013

Cosmo&Maia

nielsen80 skriver:

Ja jeg har en lønsikring - og det er ret dyrt, men jeg er bare typen der godt kan lide at gå med livrem og seler. Lavet den i forbindelse med vores huskøb, som vi ville være sikre på at kunne sidde i et par år, selvom man mistet arbejdet.

Ligesom alle andre forsikringer, så håber man ikke, at man kommer til at få brug for det - og man håber faktisk på man betaler ind til noget, som ikke kan betale sig

Jeg overvejer det netop også fordi vi kigger på hus, og sådan som tiderne er lige nu med job. Så vil vi gerne være sikret

Anmeld

29. maj 2013

anynom

Jeg har overvejet det ganske kort, men min løn er så lav at dagpenge satsen kun er 280 kr lavere og derfor har jeg vurderet at det simpelthen ville være spild af penge i mit tilfælde

Anmeld

29. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg kan bare ikke lade være med at tænke at det er bedre bare selv at ligge de penge tilside i en opsparing?

så får du selv renterne for det og så risikerer du ikke der pludselig kommer gebyrer på når de skal ud igen eller uenighed om du nu også er berettiget til dem hvis de mener du er selvforskyldt ledig...

Anmeld

29. maj 2013

Hullabullabulla

Wampires skriver:

jeg kan bare ikke lade være med at tænke at det er bedre bare selv at ligge de penge tilside i en opsparing?

så får du selv renterne for det og så risikerer du ikke der pludselig kommer gebyrer på når de skal ud igen eller uenighed om du nu også er berettiget til dem hvis de mener du er selvforskyldt ledig...

Men man betaler jo langt fra hvad man får dækket ? Jeg giver fx 130 kr i kvartalet(+akasse oveni ) for at blive sikret med dagpengesatsen + 5000 om måneden i 1 år

Så de 520 kr jeg betaler på et år mener jeg er godt givet ud i tilfælde af fyring har haft den i 3 år

Anmeld

29. maj 2013

Cosmo&Maia

Britt88 skriver:

Men man betaler jo langt fra hvad man får dækket ? Jeg giver fx 130 kr i kvartalet(+akasse oveni ) for at blive sikret med dagpengesatsen + 5000 om måneden i 1 år

Så de 520 kr jeg betaler på et år mener jeg er godt givet ud i tilfælde af fyring har haft den i 3 år

Det er også det jeg tænker, at pengene er givet godt ud.. Troede bare man skulle give et højere beløb om måneden og så alligevel ikke var dækket ordentligt .  

Anmeld

30. maj 2013

Jibbe

Min mand har lønsikring. Vi har tit tænkt det var mange penge - men da der var stor fyringsrunde på hans job gav den en fantastisk sikkerhed om at vi sagtens kunne klare det hvis det var. Han blev ikke fyret. Men de 800 kr er godt givet ud for de 15000-18000 tusinde vi får derfra hvis han bliver fyret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.