Købe ting eller vente :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2013

Karla

Anonym skriver:

Hej i skønne baby-brugere

Jeg har lige brug for, at høre hvordan og hvorledes i andre har gjort. 

Sagen er den, at manden og jeg måske går igang med PB om under en måned. Men det afhænger af lidt forskellige ting. 
Men hvis vi går igang, så ved vi jo selvfølgelig ikke om der er gevinst hurtig eller ej. Men hvordan har i andre gjort i forhold til at købe ting. Jeg er nemlig så små gået igang med at købe ting - selvfølgelig i neutrale farver. Det er bl.a. sengetøj, lidt bodyer, lampe osv. Altså reletivt små ting, og det hele er brugt (pånær bodyer). 

Men ville i vente indtil i stod med en positiv test eller ville i slå til, hvis der er noget billigt? Manden og jeg har også snakket om barnevognen. Og den kommer nok med i udsalg her til efteråret. Der overvejer vi også meget at slå til. 

Kort sagt: Købte i små ting inden i gik igang eller ventede i til i stod med en positiv test? 

(Årsagen til anonymitet er at jeg har familie og venner herinde som helst ikke skal vide noget om PB). 

Jeg tror jeg var lidt ligesom dig
Lige fra den dag, hvor vi begyndte på PB kiggede jeg efter ting. Det kriblede sådan for at komme til at købe noget. Jeg købte også et par enkelte ting.
Der gik så 9 måneder før jeg blev gravid, og lige så snart jeg vidste jeg var gravid, begyndte jeg at kigge endnu mere. Fik hurtigt købt en del småting. Da jeg så var i 9. uge, fandt je gud af, at det var en graviditet udenfor livmoderen. Og så stod jeg der med alle de ting jeg havde købt, og jeg følte mig så snydt på en måde. Havde sådan glædet mig til at tage tingene i brug.
Jeg fik gemt tingene væk, for blev rigtig ked af at gå og kigge på dem. Blev gravid igen 2 måneder efter, men mistede hurtigt. Blev gravid igen måneden derefter, men mistede også der.
Først et halvt år efter sidste graviditet blev jeg gravid igen. Og er nu 13+6. Har intet købt i denne graviditet, og kiggede først på det jeg havde da NF-scanningen var overstået. Jeg turde virkelig ikke udsætte mig selv for det igen.
Jeg fortryder ikke som sådan, at jeg købte de ting dengang, for jeg havde jo virkelig lyst til det dengang. Men som tiden gik, var det lige før jeg mistede troen på, at der nogensinde skulle komme en lille baby.

Jeg synes du skal gøre det du har lyst til. Hvis du føler for at købe noget nu, så gør det, men lad være med at købe ALT. Og vær forberedt på, at der kan gå lang tid, inden det kommer i brug

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

mommy1991

Anonym skriver:

Jeg tror ikke jeg ville kunne vente så længe. Men nu må vi se. Må ihvertfald prøve at holde igen. 

Jeg er i 32. uge nu og nåede at købe det hele  

Anmeld

30. maj 2013

Pinkrose

Anonym skriver:

Sagen er den, at manden og jeg måske går igang med PB om under en måned. Men det afhænger af lidt forskellige ting. 
Men hvis vi går igang, så ved vi jo selvfølgelig ikke om der er gevinst hurtig eller ej. Men hvordan har i andre gjort i forhold til at købe ting. Jeg er nemlig så små gået igang med at købe ting - selvfølgelig i neutrale farver. Det er bl.a. sengetøj, lidt bodyer, lampe osv. Altså reletivt små ting, og det hele er brugt (pånær bodyer). 

Men ville i vente indtil i stod med en positiv test eller ville i slå til, hvis der er noget billigt? Manden og jeg har også snakket om barnevognen. Og den kommer nok med i udsalg her til efteråret. Der overvejer vi også meget at slå til. 

Kort sagt: Købte i små ting inden i gik igang eller ventede i til i stod med en positiv test? 

(Årsagen til anonymitet er at jeg har familie og venner herinde som helst ikke skal vide noget om PB). 

Købte ingenting før jeg var gravid, og købte egentlig først efter uge 12 og det var kun barnevogn / seng den slags og tøj sengetøj og alt det da jeg vidste hvilke køn det var.

Kunne forstille mig at hvis man har købt og der så måske går længe før man bliver gravide (man ved jo aldrig) at det må gøre lidt ondt at se på alle de ting .

Anmeld

30. maj 2013

lycly

Anonym skriver:

Ja det rigtig. Vi er også allerede igang med at spare op  

Det bliver I glade for til den tid, den mulighed havde vi ikke da vores ikke var uplanlagt. Så det var en dyr fornøjelse Så forstår godt tanken med at udnytte gode tilbud

Anmeld

30. maj 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Spar pengene op i stedet for at købe ting, I ikke engang ved, om I vil bruge, når det bliver aktuelt.

Jeg vil sige, at jeg er blevet "klogere", hmm, måske forkert ord at bruge, men så har jeg måske forfinet min smag for hvert barn, ved mit første barn købte jeg i blinde, anede intet om noget som helst og var ikke så kritisk, jeg endte med at smide RIGTIG meget brugt tøj ud, fejlkøb, fordi jeg ikke tænkte mig om, men bare skulle købe.

Nu her efter 3. barn, ved jeg, hvad markedet byder, og jeg har derfor lært, at det meget bedre kan betale sig at købe færre nye mærkevarer på udsalg end at købe noget brugt eller mindre god kvalitet.

Mit råd vil være, at du bruger tiden på at undersøge markedet og lytte til, hvad de erfarne mødre fortæller om behov og kvalitet, sparer pengene op - og selvom man falder over et knaldgodt tilbud på en barnevogn eller lignende, så kommer det samme tilbud altså igen lige om lidt, så vent til I har behovet.

Anmeld

30. maj 2013

MomInTheMaking

Anonym skriver:

jeg købte et par body'er da jeg havde været til trygheds scanning. Og så købte vi et par kjoler da vi fik afvide det var en pige og vi fik en masse ting men ellers købte vi selv først noget da hun var kommet til verden.

Anmeld

30. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Okay. Men tror måske det kommer an på, hvilken person man er. Jeg tror, at jeg ville blive "stresset", hvis først jeg skulle igang med at købe alt efter uge 20/25. 

Men ja man er jo forskellige. 

jeg må indrømme vi havde kun købt det mest nødvendige, fordi jeg havde den i baghovedet HVAD NU HVIS!!!!

og bagefter er jeg super glad for vi gjorde det på den måde, især fordi jeg havde født vores søn og dagen efter var vi ude og trille lidt frem og tilbage hvor en bedst, kom hen til os og spurgte om hun måtte se vores søn, og det måtte hun da, så spurgte vi efter om hun var på besøg eller havde en der skulle føde og hun havde en datter der skulle sættes i gang om nogle timer, og vi snakkede frem og tilbage hvor spænde og vidunderligt det blev, men barnet døde under fødselen, det fik vi at vide af hende senere hold kæft hvor gjord det ondt når vi stod med sådan en fin dreng.....

tænk hvis det havde været en selv og vi havde købt det hele jamen jeg ville bryde helt ned og komme hjem til at det, men ja sådan skal man ikke tænke men sådan er jeg som person 

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det er jo helt forskelligt hvordan man ser på det.. 2 gang jeg var gravid troede jeg ikke det ku gå galt fordi første gang gik så fint så fik nogle ting af en veninde og vi mistede så det her bare, ska ærlig indrømme de ting er væk nu for det minder bare lidt for meget om en træls oplevelse

:/ Ja okay. Men man ved jo aldrig. Man kan jo aldrig være sikker - før barnet et ude. 

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Karla skriver:

Jeg tror jeg var lidt ligesom dig
Lige fra den dag, hvor vi begyndte på PB kiggede jeg efter ting. Det kriblede sådan for at komme til at købe noget. Jeg købte også et par enkelte ting.
Der gik så 9 måneder før jeg blev gravid, og lige så snart jeg vidste jeg var gravid, begyndte jeg at kigge endnu mere. Fik hurtigt købt en del småting. Da jeg så var i 9. uge, fandt je gud af, at det var en graviditet udenfor livmoderen. Og så stod jeg der med alle de ting jeg havde købt, og jeg følte mig så snydt på en måde. Havde sådan glædet mig til at tage tingene i brug.
Jeg fik gemt tingene væk, for blev rigtig ked af at gå og kigge på dem. Blev gravid igen 2 måneder efter, men mistede hurtigt. Blev gravid igen måneden derefter, men mistede også der.
Først et halvt år efter sidste graviditet blev jeg gravid igen. Og er nu 13+6. Har intet købt i denne graviditet, og kiggede først på det jeg havde da NF-scanningen var overstået. Jeg turde virkelig ikke udsætte mig selv for det igen.
Jeg fortryder ikke som sådan, at jeg købte de ting dengang, for jeg havde jo virkelig lyst til det dengang. Men som tiden gik, var det lige før jeg mistede troen på, at der nogensinde skulle komme en lille baby.

Jeg synes du skal gøre det du har lyst til. Hvis du føler for at købe noget nu, så gør det, men lad være med at købe ALT. Og vær forberedt på, at der kan gå lang tid, inden det kommer i brug

øv for en træls oplevelse. 

Ja holder også igen nu  Heeh. Men det ikke fordi jeg har købt vildt meget. 

Har købt følgende brugt:

- en lampe
- 4 sæt sengetøj
- 3 kasser til opbevaring

Nyt: Og to bodyer til den dag jeg tester positiv (gave til manden) 

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

emmagirl skriver:

Jeg er i 32. uge nu og nåede at købe det hele  

det var godt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.