LuLy skriver:
Vi laver selv maden til vores søns barnedåb, det bliver buffet med noget pastasalat, kartoffelsalat, frikadeller osv. Jeg har lavet en indkøbsseddel delt op i de forskellige retter, men jeg er fuldstændig blank på hvor meget jeg skal købe af fx pasta, salat osv. Så er der måske en der vil kigge på min indkøbsseddel og komme med et bud på hvor meget der skal være? Vi bliver ca. 30 mennesker 
jeg tænker find opskifterne og se hvor mange personer det er til.
så når du skriver det er en buffet går jeg ud fra der er en del at vælge imellem af tilbehør.
så jeg ville nok vælge at købe tilbehøret på denne måde:
hvis I bliver 30 personer så køb til 20-25 personer af hver slags tilbehør og det gør du med alt tilbehøret, for man spiser jo ikke hvad der svare til en hel ret hvis det er en buffet, for så tager man jo små mængder af det hele, for at smage alt.
Dog ville jeg med kød købe ind til 25-30 personer, da jeg ofte synes det er det folk tager store mængder af og hvis de ikke spiser alt kødet kan meget af det jo fryses eller bruges til pålæg bagefter.
Men det kommer jo meget an på familien og hvad de bedst kan lide osv, såsynes du skal tænke over hvad de plejer at spise mest af når de er på besøg 
Anmeld