Spørgsmål ang sosu uddannelsen:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

402 visninger
9 svar
2 synes godt om
29. maj 2013

Anonym trådstarter

Er det korrekt forstået af man ikke søger inde på hjælperuddannelsen direkte, emn at man skal søge ind på først grundforløbet, som skal bestås, og derefter søger man trin 1 eller hvad???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

lassemor07

Anonym skriver:

Er det korrekt forstået af man ikke søger inde på hjælperuddannelsen direkte, emn at man skal søge ind på først grundforløbet, som skal bestås, og derefter søger man trin 1 eller hvad???

Den gang jeg tog SSH(2008) der kom jeg ind på SSH med det samme uden grundforløbet men der var flere der skulle havde grundforløbet først men det har vist noget af gøre med aldre og erfaring

Anmeld

29. maj 2013

Albertsen92

Anonym skriver:

Du skal kun tage grundforløbet hvis du kommer direkte fra 9. Klasse..
Jeg tog ikke grundforløbet, for jeg havde taget hg først

Anmeld

29. maj 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Jeg kom ind på SSH '08, lige efter at have taget grundforløbet, men var også kun 17, så havde taget grundforløbet for at se om det var noget for mig.
'10 da jeg startede på SSH'en igen kom jeg lige ind..
Du behøver ikk have grundforløbet med for at kan søge ind..

Anmeld

29. maj 2013

Chevro

Anonym skriver:

Prøv at kontakte skolen, for at få de rigtige oplysninger.

Jeg har også taget uddannelsen inkl alm grundforløb. (Hvilket også var den sjoveste del af uddannelsen )

Men det kommer an på din baggrund - uddannelse, fagkundskab, karaktere osv. Som på en hvilken som helst anden uddannelse (:

:-)

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg har alm HF med gennemsnit på 5,5 efter ny skala.
Jeg har ikke før som sådan arbejdet med mennesker og jeg er over 30 år gammel nu.
Jeg synes bare deres infoside er pænt dårligt sat op i forhold til andre uddannelsessider
Ville søge ind i Viborg området hvis det var, så det var deres side jeg kiggede på.

På deres side står der at man kan søge enten grund,udd hjælper 1 eller ass 1.

Anmeld

29. maj 2013

Frk.Nissen

Du er kvalificeret til uddannelsen, når de formelle kriterier er opfyldt:

• Du har gennemført grundforløbet eller
  • Du har mindst et års uddannelse eller et års erhvervserfaring, som du har opnået, efter du afsluttede folkeskolen, eller
  • Du har andre relevante erfaringer, hvor dine kvalifikationer svarer til et års uddannelse eller erhvervserfaring, fx et grundforløb fra en anden erhvervsuddannelse, eller
  • Du har kvalifikationer fra udlandet, der svarer til de nævnte forudsætninger

Håber det er svar nok. Det står på deres hjemme, til SSH'er

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Frk.Nissen skriver:

Du er kvalificeret til uddannelsen, når de formelle kriterier er opfyldt:

• Du har gennemført grundforløbet eller
  • Du har mindst et års uddannelse eller et års erhvervserfaring, som du har opnået, efter du afsluttede folkeskolen, eller
  • Du har andre relevante erfaringer, hvor dine kvalifikationer svarer til et års uddannelse eller erhvervserfaring, fx et grundforløb fra en anden erhvervsuddannelse, eller
  • Du har kvalifikationer fra udlandet, der svarer til de nævnte forudsætninger

Håber det er svar nok. Det står på deres hjemme, til SSH'er

Tak, har 12 års erhvervserfaring lige pt, så der burde jeg jo være nogenlunde sikret:-)

Anmeld

29. maj 2013

BellaCiinea

Man behøver ikke grundforløbet  

Jeg søgte direkte ind på den efter et år på gym i sin tid, og kom ind

Anmeld

29. maj 2013

Frk.Nissen

Anonym skriver:

Tak, har 12 års erhvervserfaring lige pt, så der burde jeg jo være nogenlunde sikret:-)

Du kan godt komme ind. Det for du bestemt ikke problemer med
GFL går ud på, at dem som ikke har 10 klasse, eller kommer lige fra 9 og 10 klasse, eller været ude og arbejde i et 1.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.