At rejse udenfor skoleferien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

467 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. juli 2009

Fines mor

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre jeres holdning, for min veninde og jeg er temmelig uenige om dette emne :-)

Syntes i det er helt ok, at tage sit barn med på ferie udenfor skolesommerferien? 

Personligt syntes jeg det er ok, hvis mine børn ellers følger med i timerne, passer sine lektier, og er indstillede på at lave opgaver på ferien for at følge med hjemme.
Jeg kan ikke se, at 1 uges fravær kan gøre skade fordelt på et helt års semester.

Men hvad er jeres holdning, og er der nogle af jer som gør det?

Vores den ældste skal begynde i skole næste år, så det bliver først aktuelt om et par år for vores vedkommende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2009

Anja

Jeg er helt enig med dig. En uge eller to væk fra skolen i løbet af et skoleår betyder intet for et barn, der følger fint med både fagligt og socialt. Hvis barnet har problemer, synes jeg dog ikke, at det er så smart.

Anja, skolelærer

Anmeld

5. juli 2009

Isabels-mor

Jeg er enig med dig, hvis barnet følger med i skolen og laver sine lektier skulle det ikke være et problem. Ved fra da jeg gik i skole og tog på ferie, fik jeg lektier med på ferie, eller lavede dem inden jeg tog afsted..
Men synes man skal passe på hvornår på året man tager afsted især de første og sidste år folkeskolen, da det er der, der sker mest

Anmeld

5. juli 2009

Fines mor

Anja skriver:

Jeg er helt enig med dig. En uge eller to væk fra skolen i løbet af et skoleår betyder intet for et barn, der følger fint med både fagligt og socialt. Hvis barnet har problemer, synes jeg dog ikke, at det er så smart.

Anja, skolelærer

Netop lige min point, hvor rart at høre det fra en skolelærer :-)) 
Min veninde påstod netop, at det ville ødelægge jeres arbejde :-(
Men jeg syntes jo også vi andre får kvalitetstid sammen med vores børn på denne måde, plus jeg får chancen for at give en gulerod ved at sige de skal SKU følge med i skolen - ellers ingen ferie sydpå hihi

Anmeld

5. juli 2009

Fines mor

Mandal skriver:

Jeg er enig med dig, hvis barnet følger med i skolen og laver sine lektier skulle det ikke være et problem. Ved fra da jeg gik i skole og tog på ferie, fik jeg lektier med på ferie, eller lavede dem inden jeg tog afsted..
Men synes man skal passe på hvornår på året man tager afsted især de første og sidste år folkeskolen, da det er der, der sker mest

Josephine skal starte i skole næste sommer, og der kunne jeg ikke finde på at rejse i sep. som vi plejer. Der skal knyttes venskaber, da hun skal i en skole, hvor ikke ret mange fra børnehaven skal hen. :-)

Anmeld

5. juli 2009

fam.4xc

Fines mor skriver:

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre jeres holdning, for min veninde og jeg er temmelig uenige om dette emne :-)

Syntes i det er helt ok, at tage sit barn med på ferie udenfor skolesommerferien? 

Personligt syntes jeg det er ok, hvis mine børn ellers følger med i timerne, passer sine lektier, og er indstillede på at lave opgaver på ferien for at følge med hjemme.
Jeg kan ikke se, at 1 uges fravær kan gøre skade fordelt på et helt års semester.

Men hvad er jeres holdning, og er der nogle af jer som gør det?

Vores den ældste skal begynde i skole næste år, så det bliver først aktuelt om et par år for vores vedkommende.

synes det er okay så længe det ik sker hvert år...
Og så synes jeg også det kommer an på hvor i året den uge ligger... feks synes jeg det er synd hvis min datter skal starte en uge senere end de andre, så de andre måske har nået at knytte sig sammen og hun blir som den nye i klassen...

Anmeld

6. juli 2009

Tina2

Synes bestemt også det er ok at rejse udenfor skoleferien.... Er jo ikke noget de ligefrem kommer bagefter i skolen pga af:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.