febersyg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. maj 2013

StudPsyk

rose har feber. startede i går eftermiddag. da hun kom i seng var den 38,5 og kort tid efter 39. hun var ked og ville ikke drikke, så i samråd med lægevagten fik hun panodil. halvanden time efter panodil var hendes temperatur 39 stadig..

hun vil godt drikke nu, men er vågnet ked af det mange gange i nat, og har stadig feber. har ikke taget hendes morgentemperatur endnu, men at dømme ved at mærke på hendes krop og hvordan jeg kender hende, er den mindst 39, formentlig mere.

skal jeg gøre noget? hun fejler ikke andet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

Fenja09

Janne T. skriver:

rose har feber. startede i går eftermiddag. da hun kom i seng var den 38,5 og kort tid efter 39. hun var ked og ville ikke drikke, så i samråd med lægevagten fik hun panodil. halvanden time efter panodil var hendes temperatur 39 stadig..

hun vil godt drikke nu, men er vågnet ked af det mange gange i nat, og har stadig feber. har ikke taget hendes morgentemperatur endnu, men at dømme ved at mærke på hendes krop og hvordan jeg kender hende, er den mindst 39, formentlig mere.

skal jeg gøre noget? hun fejler ikke andet..

Har hun haft 3-dags feberen? For ellers så kunne det tyde på at det måske er den hun skal igennem nu. Jeg tror ikke du kan gøre så meget andet end at give Panodil, sørge for at opretholde sukker/-saltbalancen ved saftevand/juice og evt. TUC kiks.

Har du hørt lægen hvor meget Panodil hun skal have? De må vist få hver 6. time og du skal måle temperaturen inden Panodil for at måle korrekt.

God bedring med hende!

/Fenja

Anmeld

29. maj 2013

Alexander&Lærke

Umiddelbart ikke,  men hold øje med hende bliver hun sløv så kontakt lægen igen. Husk feber er altid højest om natten. Topper ved 2 tiden. Så hvis hun ikke havde fået panodil var den nok blevet højre. Panodil har nok hold den nede på de 39. God bedring med hende

Anmeld

29. maj 2013

2721

Jeg ville ikke gøre noget, andet end du gør. Sikre hun får væske, holde øje med hendes alm tilstand og tjekke temperaturen.
Håber hun snart er frisk igen, det er ikke sjovt når de små er syge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.