Spændende program nu på TV2 kl. 22.35

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

357 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. maj 2013

MortilElias2010

Fanget i megatornadoen! 

Enough Said, for os der finder vejret frygtindgydende, skræmmende men også fascinerende! 

Hvem ved om vi som turister ne eller anden dag står i uvejrets magt! 

Apropros: Har nogen af jer set/oplevet en tornado i virkeligheden? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

VIPpigen

MortilElias2010 skriver:

Fanget i megatornadoen! 

Enough Said, for os der finder vejret frygtindgydende, skræmmende men også fascinerende! 

Feeed....

har ikke oplevet en tornado, kun en skypumpe

Anmeld

28. maj 2013

Trinebaby

MortilElias2010 skriver:

Fanget i megatornadoen! 

Det er så vildt/skræmmendene , tænk på og være dem der er midt i dem

Anmeld

29. maj 2013

MortilElias2010

Trinebaby skriver:

Det er så vildt/skræmmendene , tænk på og være dem der er midt i dem

Ja - hvis det var mig ville jeg gå i panik uanset hvor jeg befandt mig. Det mærkelige er, nu ser jeg tit disse optagelser via youtube, at det forekommer som om det er sjældent at de har beskyttelseskældre tilknyttet deres ejendomme - og taget i betragtning af at de jo netop bor et sted hvor tornadoer F0-F5  opstår og rasere, så burde det være en naturlig konstruktion.. og tænk at advarslerne kommer så sent - ved virkelig ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv - og så alle de kæledyr de ikke når at få med.. Advarslerne kommer jo så "sent" fordi de ofte er så utilregnelige i deres opståen at dedrikke er til at vide præcis hvor og hvornår - men altså.... Puha. Gad vide om jeg ikke også ville finde mit kamera frem og filme... Ja jeg ved det ikke. 

Det er bare betryggende at vide at de ikke eksistere her hos os - ligesom jordhuller som disse 

http://m.bt.dk/f/?gallery=24649421-Saa-skete-det-igen-Fem-omkommet-i-kaempehul

eller vulkanudbrud og tsunamier .. som eksempel.. 

Og selvom de er så frygtelige, så er de dybt fascinerende. Det kan jeg ikke komme udenom. 

En blanding mellem rædsel og fascination. 

Anmeld

29. maj 2013

jydeinden

MortilElias2010 skriver:

Ja - hvis det var mig ville jeg gå i panik uanset hvor jeg befandt mig. Det mærkelige er, nu ser jeg tit disse optagelser via youtube, at det forekommer som om det er sjældent at de har beskyttelseskældre tilknyttet deres ejendomme - og taget i betragtning af at de jo netop bor et sted hvor tornadoer F0-F5  opstår og rasere, så burde det være en naturlig konstruktion.. og tænk at advarslerne kommer så sent - ved virkelig ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv - og så alle de kæledyr de ikke når at få med.. Advarslerne kommer jo så "sent" fordi de ofte er så utilregnelige i deres opståen at dedrikke er til at vide præcis hvor og hvornår - men altså.... Puha. Gad vide om jeg ikke også ville finde mit kamera frem og filme... Ja jeg ved det ikke. 

Det er bare betryggende at vide at de ikke eksistere her hos os - ligesom jordhuller som disse 

http://m.bt.dk/f/?gallery=24649421-Saa-skete-det-igen-Fem-omkommet-i-kaempehul

eller vulkanudbrud og tsunamier .. som eksempel.. 

Og selvom de er så frygtelige, så er de dybt fascinerende. Det kan jeg ikke komme udenom. 

En blanding mellem rædsel og fascination. 

som ham gutten også sagde, hvis du står med en tornado der er F5, så findes der ikke noget der hedder sikkerhedsrum, for så kan den i teorien pløje ALT op den møder på sin vej.

Jeg personligt blev som sådan hverken mere eller mindre bange af at se det program, for skulle man møde en tornado jamen så klarer man den enten eller også gør man ikke .

men det er bestemt frygteligt at folk mister alt de ejer og har, men jeg har desværre lidt svært ved at se hvordan dét skulle kunne ændres

Anmeld

29. maj 2013

MortilElias2010

jydeinden skriver:

som ham gutten også sagde, hvis du står med en tornado der er F5, så findes der ikke noget der hedder sikkerhedsrum, for så kan den i teorien pløje ALT op den møder på sin vej.

Jeg personligt blev som sådan hverken mere eller mindre bange af at se det program, for skulle man møde en tornado jamen så klarer man den enten eller også gør man ikke .

men det er bestemt frygteligt at folk mister alt de ejer og har, men jeg har desværre lidt svært ved at se hvordan dét skulle kunne ændres

Ja det hørte jeg han sagde, men F5 er jo heller ikke den mest udbredte. Og nej er heller ikke bange i det daglige eller hvor jeg færdes pågrund af dem, men stod jeg ansigt til ansigt med een så tror jeg da nok jeg ville krympe lidt - tvivler stærkt på at man bare går i "ork enten overlever jeg eller også gør jeg ikke" mode. Så har man da ikke noget at leve for, hvis man bare sådan læner sig tilbage og ikke tænker "Hvad kan jeg gøre for at overleve bedst muligt?" 

Og eksempelvis med det unge par der gemte sig i en kælder - de kunne lige så godt være døde, bilerne lå jo på dem - det handlede jo ok kun om millimeter/centimeter. 

Men forestil sig at man er i sit hus, bliver taget med og så går man ud af sit hus på en anden gade - mirakuløst at hun og hendes børn overlevede. Det er vildt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.