Egypten Lommepenge hvor mange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.342 visninger
15 svar
3 synes godt om
28. maj 2013

Helloo

Hvor mange skal en familie på 4 ha med ? Hotellet er all incl. 

Den ene a børnene er under 1 år. Og vi skal afsted i 15 dage i Hurghada 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Muffinmus

Ikke ret meget når det er all incl. Men tag jer i agt i byen, du finder ikke en by hvor de svindler mere end Hurgada...seriøst, de tager røven på en i hver butik. Dt kan være slemt i andre feriebyer i Tyrkiet, Marokko osv, men intet i forhold til der.
De giver konstant forkerte byttepenge hvis de mener de kan slippe afsted med det. De kan finde på at pakke jeres varer i en pose, og kigger i væk, tager den en ting eller mere op ud lægger under disken uden i ser det. Ikke købe smykker, ca halvdelen er ikke ægte og det er rigtigt svært at se forskel.
Deres parfume er spas, sjov at få med hjem, men betal F.eks kun 1 pund for at få en parfume med hjem, eller snyder de jer.
Mange sjove ting at få med hjem, men ofte skal i prutte prisen ned til 1/6 før du ender med den reelle salgspris dernede. De kan være pryde at bide skeer med i alle butikker og på gaden. Ignorer dem år de kalder på jer og spørger hvor i er fra, ellers kan i ende med at drikke elendig te i samtlige butikker og de står nærmest med en fod foran døren til i løber noget. Opfør jer som om de ikke eksisterer, får de først fat i jer, stopper de ikke hele ferien igennem, de ved præcist hvornår hvert fly og hvert land ankommer og tager hjem igen. Så sidst på ens ferie bliver de nogle gange lidt desperate
Lad være med at tage børnene i hånden, altså dem der bor der, de kan godt finde på at komme løbende og trække jer lidt væk for a tigge om penge uden deres forældre er der.
Ved ikke om i vil på ture, men de sælger lokale ture til ok priser, skal i bare bade og spise, så er det jo gratis. Udenfor hotellet finde næsten ingen alkohol og ingen gris med det er der ofte på hotellerne i højsæsonen.
Ham, slag på tasken ville være 1500 -2500 kr om ugen til lidt ekstra hygge og evt lidt i butikkerne.

Anmeld

28. maj 2013

esioul

Louise6551 skriver:

Hvor mange skal en familie på 4 ha med ? Hotellet er all incl. 

Den ene a børnene er under 1 år. Og vi skal afsted i 15 dage i Hurghada 

Jeg tror jeg ville tage en 6000-7000 med

Anmeld

28. maj 2013

Muffinmus

esioul skriver:

Jeg tror jeg ville tage en 6000-7000 med

Dt var skisma meget tror vi på en uges ferie, for 5 plejer at bruge 3000-4000 kr når vi selv skal købe ALT, men tja, det kommer vel an på hvor meget man har tænkt sig at fylde i kufferten hjem

Anmeld

28. maj 2013

esioul

MariaE skriver:

Dt var skisma meget tror vi på en uges ferie, for 5 plejer at bruge 3000-4000 kr når vi selv skal købe ALT, men tja, det kommer vel an på hvor meget man har tænkt sig at fylde i kufferten hjem

Vi har det også sådan at når vi en sjælden gang er på ferie, så er vi på ferie. Så skal der ikke spares på noget.

Vi plejer også at leje en bil og det koster jo også

Anmeld

28. maj 2013

Helloo

Tak for svar piger! 

Anmeld

28. maj 2013

VIPpigen

Det kommer an på hvor mange turer i skal på, og hvor meget shopping i har tænkt jer

åhh, der ligger en guldsmedie i downtown... Skal lige finde ud af hvad den hedder. Han kan lidt dansk, og er til at forhandle med. Hvor skal i være på hotel??

jeg har været der 2 gange. Min mor og søster har været der henholdsvis 3 og 4 gange nu... 

Anmeld

28. maj 2013

Helloo

VIPpigen skriver:

Det kommer an på hvor mange turer i skal på, og hvor meget shopping i har tænkt jer

åhh, der ligger en guldsmedie i downtown... Skal lige finde ud af hvad den hedder. Han kan lidt dansk, og er til at forhandle med. Hvor skal i være på hotel??

jeg har været der 2 gange. Min mor og søster har været der henholdsvis 3 og 4 gange nu... 

vi vil gerne til Cario 

vi ved ikk endnu om vi ska tage en afbudsrejse eller bestille.

Hvis vi bestiller har vi kigget på Triton Empire Beach Resort 

Vil vil nok mest være på stranden og hotel 

Anmeld

28. maj 2013

Muffinmus

Cairoturen er MANGE timer i bus, mener det er ca 6 timer på dårlige veje og man skal, afsted kl lort om morgene, tror det er omkring 3 om natten eller sådan noget, synes ikke det er en tur jeg ville tage mine børn med på. Selv som voksen synes jeg den var rigeligt.
Fedt at se pyramiderne, man bliver overrasket over de ligger 1000 meter fra Cairo by.... Man tror det ligger midt ude i ørkene, men nej
De har ørkenture, de er ok, men de kører helt råddent og man vælte rundt i bilen uden sele....
Bortset fra hotellerne og vejret er Egypten ikke synderligt egnet til børn ,men der er rig mulighed for at bade og slappe af på hotellet.
Og husk langt tøj, flere steder bliver de lokale sure, bla ved pyramiderne hvor selv politiet kan finde på at råbe ting til turister i kort tøj. Vi blev advarer, men tænkte ikke så meget over der, men måtte simpelthen hoppe ind i bussen igen og finde min trøje freem, ret kedeligt i 25 graders varme.
Det er et super spændende land, men ikke et land jeg synes er turist venligt som sådan, de er en anelse for desperate først og sidst på sæsonen

Anmeld

28. maj 2013

Hullabullabulla

Louise6551 skriver:

vi vil gerne til Cario 

vi ved ikk endnu om vi ska tage en afbudsrejse eller bestille.

Hvis vi bestiller har vi kigget på Triton Empire Beach Resort 

Vil vil nok mest være på stranden og hotel 

Blander mig lige :p

Var i Hurghada i december og synes Empire Beach er er fint hotel - vi boede ikke på det men benyttede stranden der..

Jeg ville tage lidt ekstra penge med til at købe lidt mad på restauranter da det er ret så trivielt med all inclusive - i hvert fald på Empire hotellerne - vi boede på 3 corners..

Og et rigtig godt råd: husk imodium!! Jeg blev SÅ mavesyg dernede (og endda gravid)

Til gengæld ville jeg kede mig hvis jeg skulle være der længere end 1 uge - men det er bare fordi jeg hurtigt får hjemve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.