Sund kage ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.221 visninger
9 svar
2 synes godt om
28. maj 2013

Mum33

Ja er der nogen, der har en (afprøvet) opskrift på en sund kage uden sukker, som faktisk er værd at bruge tid på at bage? Synes altid de der "hellige kager " er r.. Syge, men er der nogen som har prøvet en der er god ?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Team Putte

l.b. skriver:

Ja er der nogen, der har en (afprøvet) opskrift på en sund kage uden sukker, som faktisk er værd at bruge tid på at bage? Synes altid de der "hellige kager " er r.. Syge, men er der nogen som har prøvet en der er god ?  

Snakker vi helt uden sukker eller med sukkererstatninger?

Anmeld

28. maj 2013

Mum33

Team Putte skriver:

Snakker vi helt uden sukker eller med sukkererstatninger?

Det må gerne være med erstatning 

Anmeld

28. maj 2013

Team Putte

l.b. skriver:

Det må gerne være med erstatning 

De her chokolademuffins er gode! Jeg rører fedtdattig friskost naturel med vanille og flydende sød og bruger som frosting

120 gram mel

60 gram Perfect Fit (Fedt og sukkererstatning)

30 gram kakao

2 tsk. bagepulver

1 stang vanilje

1 æg

3/4 dl minimælk

1 dl Yoghurt

1/2 dl olie (fx jomfruolie)

1 knivspids salt

Evt. 2-3 tern 86% chokolade hakket i tern. Du kan evt. også hælde 10-20 gram kokosmel i, men husk det er meget fed.

Sådan gør du:

Bland mel, kakao, salt, bagepulver og Perfect Fit og sigt det i en skål.

Put resten i og rør det hele godt sammen.

Fordel dejen i dine forme (sæt papirforme ned i muffinsbagepladen, så der er mere hold på dem. Jeg fylder formene halvt op, men det er op til dig, hvor store du vil lave dem.

Bag dem midt i ovnen ved 200 grader i ca. 15-20 minutter.

Vær opmærksom på, at muffins skal have lov at køle godt af, ellers er det næsten ikke til at få ud af papirformene. Har du ingen muffinbageform, så sæt 2-3 papirforme sammen. Så undgår du, at dejen render ud.

Anmeld

28. maj 2013

Mum33

Team Putte skriver:

De her chokolademuffins er gode! Jeg rører fedtdattig friskost naturel med vanille og flydende sød og bruger som frosting

120 gram mel

60 gram Perfect Fit (Fedt og sukkererstatning)

30 gram kakao

2 tsk. bagepulver

1 stang vanilje

1 æg

3/4 dl minimælk

1 dl Yoghurt

1/2 dl olie (fx jomfruolie)

1 knivspids salt

Evt. 2-3 tern 86% chokolade hakket i tern. Du kan evt. også hælde 10-20 gram kokosmel i, men husk det er meget fed.

Sådan gør du:

Bland mel, kakao, salt, bagepulver og Perfect Fit og sigt det i en skål.

Put resten i og rør det hele godt sammen.

Fordel dejen i dine forme (sæt papirforme ned i muffinsbagepladen, så der er mere hold på dem. Jeg fylder formene halvt op, men det er op til dig, hvor store du vil lave dem.

Bag dem midt i ovnen ved 200 grader i ca. 15-20 minutter.

Vær opmærksom på, at muffins skal have lov at køle godt af, ellers er det næsten ikke til at få ud af papirformene. Har du ingen muffinbageform, så sæt 2-3 papirforme sammen. Så undgår du, at dejen render ud.

Tak - den skal prøves 

Anmeld

28. maj 2013

Anja.t

l.b. skriver:

Prøv at kigge på sund mums (link)

der er mange gode opskifter

Anmeld

28. maj 2013

B&J

hvis du laver banankage behøver du slet ikke sukker der er mere ind nok sokker i den kage ...

Anmeld

28. maj 2013

Billemyre

Jeg tror, jeg kan finde en rigtig god opskrift på en lækker squashkage, som vist nok er uden sukker.
Den smager vildt godt, og med en god ostecreme ovenpå er den himmelsk

Tror nok vores køkkendame på mit job har den liggende.. Jeg kan lure den af imorgen, hvis det har interesse..?

Anmeld

28. maj 2013

Mum33

Billemyre skriver:

Jeg tror, jeg kan finde en rigtig god opskrift på en lækker squashkage, som vist nok er uden sukker.
Den smager vildt godt, og med en god ostecreme ovenpå er den himmelsk

Tror nok vores køkkendame på mit job har den liggende.. Jeg kan lure den af imorgen, hvis det har interesse..?

Helt sikkert - ville være dejligt, det er jo også snart sæson for squash

Anmeld

28. maj 2013

Billemyre

l.b. skriver:

Helt sikkert - ville være dejligt, det er jo også snart sæson for squash

Perfekt!

Jeg kigger imorgen så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.