Pædagog seminarium

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.065 visninger
9 svar
1 synes godt om
28. maj 2013

Anonym8827

Hej håber at komme ind til august 13 på et pædagog seminarium

Mit spørgsmål er, hvornår/hvordan praktikkerne ligger fordelt på de 3 1/2 år. Og hvor lang tid, eksamens perioden varer. Kan simpelthen ikke se det igennem deres kalender og oversigt.

Håber i kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Dot D

Jeg er på 5.semester lige nu.

Vi startede med en tre måneders praktik i slutningen af første semester, så en halvårs praktik i 3.semester og vi skal i vores sidste halvårs praktik på 6.semester.

Eksamen det er lidt sværere at forklare, har også hørt, at det er forskelligt fra sted til sted. I Randers, hvor jeg går, skal der også laves ny studieordning, så kan det hele blive lavet om IGEN....

Anmeld

28. maj 2013

Anonym8827

Dot D skriver:

Jeg er på 5.semester lige nu.

Vi startede med en tre måneders praktik i slutningen af første semester, så en halvårs praktik i 3.semester og vi skal i vores sidste halvårs praktik på 6.semester.

Eksamen det er lidt sværere at forklare, har også hørt, at det er forskelligt fra sted til sted. I Randers, hvor jeg går, skal der også laves ny studieordning, så kan det hele blive lavet om IGEN....

Okay jamen det er nemlig også fordi de seminarium'er jeg har søgt på, bliver måske lagt sammen, og der bliver vist lavet en del om.
Men tak for det.

Nu fylder jeg 25 til okt. En måned efter start. Stiger ens su så.??

Anmeld

28. maj 2013

Lund18

Jeg går selv på pædagog semenariet i Svendborg, 1 praktik ligger i 1 sem. (hvis du starter op i sommeren ligge praktikken lige før jul, vi startede i nov. også ca. 10 uger frem. (og du skal bestå praktikken)

2. sem starede for vores vedkommende sidst i jan. og vi har eksamen her til sommer med alle fag samelet i en stor skriftlig opgave, som skal forsvares mundligt. Vi har arbejdet os frem til eksamen hele semestret men selve skriveprocessen er ca. 2-3 uger alt efter hvor god du er til at have undervisning ved siden af. Vi skal så op midt i juni, og bagefter er der forberedselse til 2 praktik som ligger fra August mrd og vare et halv år.( hele 3. sem) (denne er lønnet) Igen skal både eksamen og praktikken beståes for at gå videre. 

4 + 5 sem. foregår i skole,

6 sem. er du igen i praktik i et halv år med løn,

og 7 sem. er i skole med bachlorprojekt. 

Håber det gav mening  

Anmeld

28. maj 2013

Anonym8827

Lund18 skriver:

Jeg går selv på pædagog semenariet i Svendborg, 1 praktik ligger i 1 sem. (hvis du starter op i sommeren ligge praktikken lige før jul, vi startede i nov. også ca. 10 uger frem. (og du skal bestå praktikken)

2. sem starede for vores vedkommende sidst i jan. og vi har eksamen her til sommer med alle fag samelet i en stor skriftlig opgave, som skal forsvares mundligt. Vi har arbejdet os frem til eksamen hele semestret men selve skriveprocessen er ca. 2-3 uger alt efter hvor god du er til at have undervisning ved siden af. Vi skal så op midt i juni, og bagefter er der forberedselse til 2 praktik som ligger fra August mrd og vare et halv år.( hele 3. sem) (denne er lønnet) Igen skal både eksamen og praktikken beståes for at gå videre. 

4 + 5 sem. foregår i skole,

6 sem. er du igen i praktik i et halv år med løn,

og 7 sem. er i skole med bachlorprojekt. 

Håber det gav mening  

Ja sådan nogenlunde. ellers må jeg jo bare vente til jeg starter

Anmeld

28. maj 2013

Dot D

Mitallerstørsteønske skriver:

Okay jamen det er nemlig også fordi de seminarium'er jeg har søgt på, bliver måske lagt sammen, og der bliver vist lavet en del om.
Men tak for det.

Nu fylder jeg 25 til okt. En måned efter start. Stiger ens su så.??

SU´en er den samme hele vejen igennem, hvis du er udeboende, som det så smart hedder... Jeg er udeboende og 37 år, så det har vi moret os over mange gange.

Det der kan gøre forskellen er om du er forsørger, eller har taget SU-lån...

Anmeld

28. maj 2013

LilleChelle

Der står beskrevet på UCL's hjemmeside hvordan pædagoguddannelsens praktik ligger fordelt:  http://ucl.dk/uddannelser/paedagoguddannelsen/om-paedagoguddannelsen/praktik-paedagoguddannelsen/ 

Udover det, så har du normalt halvanden måned til læseferie/eksamen. 

Midt December-januar og Midt maj-juni. 

Anmeld

28. maj 2013

Dot D

Jeg forsøger lige at lægge den gældende studieordning ind, så kan du kigge lidt i den... Den er så fra Randers, ved ikke hvor du har søgt...

https://studienet.via.dk/sites/uddannelse/paedagog/Randers/studievaerktoejer/Documents/Studieordning%20g%C3%A6ldende%20pr%20%2001-09-2012%20-%20P%C3%A6dagoguddannelsen%20i%20Randers.pdf

Anmeld

28. maj 2013

Anonym8827

Når man er i praktik, hvad hedder elev lønnen så.? Mere med at beregne hvordan det står lavvande til i pengekassen.

Anmeld

28. maj 2013

Dot D

Mitallerstørsteønske skriver:

Når man er i praktik, hvad hedder elev lønnen så.? Mere med at beregne hvordan det står lavvande til i pengekassen.

Tal fra PLS

Løn pr. 1. april 2013
2. praktikperiode 10.051,97 kr. pr. måned
3. praktikperiode 10.378,90 kr. pr. måned

Løn pr. 1. oktober 2012
2. praktikperiode 10.001,26 kr. pr. måned
3. praktikperiode 10.327,26 kr. pr. måned

Gamle lønsatser fra før 1. oktober 2012
2. praktikperiode:   9.987,54 kr. pr. måned
3. praktikperiode: 10.312,38 kr. pr. måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.