Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
13 svar
3 synes godt om
27. maj 2013

Anonym trådstarter

Godaften piger.

er der nogen som kan svare mig på hvordan jeg skal forholde mig til den 1-1-2014.

Jeg er 22 år har et barn og bor sammen med faren, han tjener under 28000 brutto.

lige nu får jeg de 13000 et eller andet før skat i kh.

men hvordan vil det se ud for mig når det nye træder i kraft ?

håber der er en som kan svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2013

Louise H.

Du vil få 5700 og et eller andet før skat, såfremt du bliver på kontanthjælp

Anmeld

27. maj 2013

Anonym trådstarter

Louise :-) skriver:

Du vil få 5700 og et eller andet før skat, såfremt du bliver på kontanthjælp

Det er godt nok en del midre end det man får nu øv øv.

jeg er på barsel til feb næste år så det er lidt noget øvøv, jeg kan ikk leve for 5700 brutto med 2 børn.

er heldigvis tand tekniker men det er bare super svært at finde jobs.

Anmeld

27. maj 2013

Louise H.

Ja det er rigtig øv, men det er jo for at sparke os igang

Anmeld

27. maj 2013

Anonym trådstarter

Ja det er også fint for der er sikkert mange som udnytter det.

Anmeld

27. maj 2013

Anonym trådstarter

Men synes også det er synd for dem som er gravide og blev det inden den regl blev vedtaget, de kan ikke gøre så meget nu når de er gravide.

måske der ville være en del som så havde valgt anderledes hvis de vidste de ville få 5700 brutto under barsel fra januar af

Anmeld

27. maj 2013

Louise H.

Anonym skriver:

Men synes også det er synd for dem som er gravide og blev det inden den regl blev vedtaget, de kan ikke gøre så meget nu når de er gravide.

måske der ville være en del som så havde valgt anderledes hvis de vidste de ville få 5700 brutto under barsel fra januar af

Jeg er fuldstændig enig, det er skruet forkert sammen

Anmeld

27. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg er fuldstændig enig, det er skruet forkert sammen

Fuldstændigt

Anmeld

27. maj 2013

mn

Godaften piger.

er der nogen som kan svare mig på hvordan jeg skal forholde mig til den 1-1-2014.

Jeg er 22 år har et barn og bor sammen med faren, han tjener under 28000 brutto.

lige nu får jeg de 13000 et eller andet før skat i kh.

men hvordan vil det se ud for mig når det nye træder i kraft ?

håber der er en som kan svare

for nogle uger siden var der en der ca. spurgte om det samme, hvor en havde lagt et link ind i tråden hvor der stod at en forsøger ville få ca. 11000 som forsøger. men hvad du får når din kæreste er får løn aner jeg ikke, for der skal man jo regne med hvad i ville få hvis i begge var på kontanthjælp og hvis han tjener mindre end det beløb det giver så vil du få det beløb som der er fra hans løn og op til det det ville give hvis i begge er på kontanthjælp.

Anmeld

27. maj 2013

Loa

Anonym skriver:

Rigtig groft sagt, så er det jo heller ikke meningen at kontanthjælpen skal være så høj at folk ligefrem planlægger at blive gravide mens de er derpå, fordi de får så meget ud af det.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.