Oh dear goood! Ikea-eksperter? :-D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. maj 2013

C-Dog

Skal have mig en ny sofa og er ret lun på en fra Ikea, og en fra Ilva. Prisen er den store forskel der gør at jeg måske fortrækker Ikea Nogle der har forstand på Klippan modellen? Den der kan købes betræk til, og evt kan svare mig på om man kan købe modellen i læder og komme betræk ud over den, eller skal man købe tekstil modellen for at kunne komme nyt betræk på? Den er nemlig super fed i hvid læder, men har også fundet et fedt gråt stofbetræk.

Anyone?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2013

CamiRon

C-Dog skriver:

Skal have mig en ny sofa og er ret lun på en fra Ikea, og en fra Ilva. Prisen er den store forskel der gør at jeg måske fortrækker Ikea Nogle der har forstand på Klippan modellen? Den der kan købes betræk til, og evt kan svare mig på om man kan købe modellen i læder og komme betræk ud over den, eller skal man købe tekstil modellen for at kunne komme nyt betræk på? Den er nemlig super fed i hvid læder, men har også fundet et fedt gråt stofbetræk.

Anyone?

Jag aner intet om det med lædersofaen men jeg har selv haft 2 klippan-sofaer med stofbetræk og dem var jeg super glad for. De kunne holde til noget og selvom jeg havde dem i nogle år så var de ikke "siddet flade" i sæderne. Betrækket er super nemt at tage af, vaske og lægge på igen! 

Anmeld

26. maj 2013

mariamiss6

Jeg forstår ikke rigtig.... du vil gerne have den i læder, men så vil du putte et betræk ud over den? altså, et andet betræk? Er valget så ikke sole klart? altså, køb den der ikke er i læder hehe....

Jeg har en sofa fra IKEA (udgået model) jeg er den 5-6 ejer på den, og den lever i bedste velgående... Jeg har ombetrukket den to gange (også aftageligt stof), fordi stoffet blev så grimt til sidst at det enten var nyt stof, eller ny sofa. Men da sofaen stadig er SUPER god og ikke fejler det mindste, skiftede jeg bare stoffet.

Så jeg er klart på IKEA vognen - så sparede du lige lidt der

Anmeld

26. maj 2013

hesøth

C-Dog skriver:

Anyone?

Vi har en Klippan-sofa. Den er helt fantastisk

Anmeld

26. maj 2013

C-Dog

mariamiss6 skriver:

Jeg forstår ikke rigtig.... du vil gerne have den i læder, men så vil du putte et betræk ud over den? altså, et andet betræk? Er valget så ikke sole klart? altså, køb den der ikke er i læder hehe....

Jeg har en sofa fra IKEA (udgået model) jeg er den 5-6 ejer på den, og den lever i bedste velgående... Jeg har ombetrukket den to gange (også aftageligt stof), fordi stoffet blev så grimt til sidst at det enten var nyt stof, eller ny sofa. Men da sofaen stadig er SUPER god og ikke fejler det mindste, skiftede jeg bare stoffet.

Så jeg er klart på IKEA vognen - så sparede du lige lidt der

Jeg skifter møbelsmag ret ofte (og det er dyrt i længden ) Så en sofa med betræk der kunne skiftes ville jo være perfekt!! Og meget billigere. Men problemet er så at jeg har forelsket mig i læder sofaen i hvid- men ved af erfaring at der max går tre mdr så skifter jeg stil og vil ha en mere neutral sofa. Eller en skrigende lilla sofa

Anmeld

26. maj 2013

mariamiss6

C-Dog skriver:

Jeg skifter møbelsmag ret ofte (og det er dyrt i længden ) Så en sofa med betræk der kunne skiftes ville jo være perfekt!! Og meget billigere. Men problemet er så at jeg har forelsket mig i læder sofaen i hvid- men ved af erfaring at der max går tre mdr så skifter jeg stil og vil ha en mere neutral sofa. Eller en skrigende lilla sofa

Umiddelbart bliver det aldrig nogensinde godt at lægge et betræk hen over en lædersofa, fordi læderet ikke kan holde fast på det andet stof. Det stof du overtrækker med, vil ALTID glide rundt som bare pokker, oven på læderet. 

så hvis du ofte skifter smag, ville jeg droppe lædersofaen, og tage en i stof, med aftageligt betræk, lære at sy rigtig godt, og selv sy et ekstra betræk at skifte med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.