Skråstol hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.719 visninger
13 svar
18 synes godt om
26. maj 2013

Jupiter

Hej folkens 

Vi har en datter på 14 dage, og kom i dag til at tale om den skråstol vi har købt til hende.

Den er fra Babysam, og der står faktisk "fra 0 til ? mdr." - ja kan ikke lige huske hvor længe hun kan bruge den. Den er ergonomisk og kan indstilles i flere vinkler og har fast bagplade osv.

Men vi er lidt betænkelige ved at sætte hende i den allerede nu. Kan hendes ryg godt klare det?

Nu taler vi kun om max 5-15 min. her i starten, når jeg fx skal i bad eller lave en flaske - ikke flere timer eller som parkeringsplads 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2013

Louise H.

Jeg mener (uden at være sikker) at det er når de kan holde hovedet selv

Anmeld

26. maj 2013

B&J

vi fik også en tidlig, da daniel var helt helt lille når jeg skulle i bad så lå jeg ham så jeg hele tiden kunne se ham snakkede med ham det var fint og det samme i køkkenet hvis jeg ikke kunne have ham på min arm,

men skråstolen bruge vi fra han var 3-4mdr da vi begynde og den var GULD

Anmeld

26. maj 2013

lycly

Markus er 4 uger og jeg ligger ham i den når jeg går i bad og sådan

Anmeld

26. maj 2013

BabyMarschall

Min lille pige kom i sin skråstol første gang da hun var 2 uger og "sad" der faktisk i tre timer mens hun sov. Den skråstol kan så også indstilles så hun ikke sidder, men ligger i den  

Ellers må skråstolen vel bruges ligesom en autostol, går jeg ud fra? Altså maks 30-40 min ad gangen og så ligge ned i mindst lige så lang tid. Det sagde min sundhedsplejerske. Det er noget med at ryggen bliver holdt fast så baby ikke kan bevæge sig og det er usundt for længe ad gangen. Kan heller ikke forestille mig det må være for mange gange på en dag. Jeg får også ondt i ryggen hvis jeg sidder på den samme måde i lang tid 

Men et kvarter selv hvis baby sidder lidt op, det kan jeg nu ikke se et problem i hvis det ikke bliver for mange gange på en dag  Man lærer også hurtigt at klare rigtig mange ting med en hånd 

Anmeld

26. maj 2013

Lunae

Alting med måde, tænker jeg!

Da vores datter var 5 uger kørte vi til BERLIN - altså 6-7 timers køretur! Havde både rådført mig med læge og sundhedsplejeske og begge sagde god for det, da det jo kun var en engangsforestilling! Det mente ingen af dem at der var nogen risiko ved

Anmeld

26. maj 2013

Bertris

Inden de kan holde hoved selv anbefaler (det er altså ikke en regel!!!) at de ikke ligger i skråstol, men hvis de gør Så maks 15-20 min

hos os har L ligget i skråstol fra hun var 2-3 uger når vi spiste aftensmad (10-15 min)

Anmeld

26. maj 2013

Maja88

jeg vil være på tværs og sige aldrig

Anmeld

26. maj 2013

2babygirls

Jupiter skriver:

Hej folkens 

Vi har en datter på 14 dage, og kom i dag til at tale om den skråstol vi har købt til hende.

Den er fra Babysam, og der står faktisk "fra 0 til ? mdr." - ja kan ikke lige huske hvor længe hun kan bruge den. Den er ergonomisk og kan indstilles i flere vinkler og har fast bagplade osv.

Men vi er lidt betænkelige ved at sætte hende i den allerede nu. Kan hendes ryg godt klare det?

Nu taler vi kun om max 5-15 min. her i starten, når jeg fx skal i bad eller lave en flaske - ikke flere timer eller som parkeringsplads 

vihave har først brugt fra 4 mdr. Jeg lægger min baby i liften mens jeg er i bad

Anmeld

26. maj 2013

Mum33

Min søn har brugt den fra ca 3 uger af.  Men self i den "laveste stilling" så han nærmest lå ned. Men guld værd i ny og næ 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.