Er bekymret for vores bedste ven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

862 visninger
18 svar
1 synes godt om
25. maj 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at vores fælles bedste ven lever et meget "usundt" liv. Mange bajere, næsten ingen mad. Og når han spiser er det ikke sundt. Han spiser tit bager-mad og drikker meget Cacao og så ryger han rigtig meget også. Han dyrker intet motion og han har taget en del på de sidste år. Han klager over rygsmerter. Han er doven. Han har besværet vejrtrækning. Her de sidste gange jeg har set ham har jeg bemærket at at "lugter" anderledes. Altså sådan meget "sødt" i det. Som sødt urin men ikke på en vammel måde (svært at forklarer) Min første tanke var SUKKERSYGE. Han er jo i dén grad i risikogruppen.

Har kontaktet ham og fortalt ham om "problemet" og jeg fortæller ham at jeg er bekymret for ham og at han bør blive tjekket ved lægen mm.

Hvad tænker I?

Ville I have sagt/gjort det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

MetteS81

Ja! Synes det er rigtig godt at du siger det til ham, så han kan få skubbet til at gå til lægen! Hvis ikke nogen reagerer (og han ikke selv gør) kan det jo ende galt...og så hellere få det sagt, end at fortryde at du ikke gjorde det 

Anmeld

25. maj 2013

B&J

i bund og grund hans liv hans valg...

men jeg forstår dig godt når han er din bedste ven... jeg ville nok ha gjord det samme komme lidt ind på emnet på en stille måde.. men måske har han en desperation????

Anmeld

25. maj 2013

Faith

Det eneste du/i kan gøre er at udtrykke jeres bekymring for ham. Hvad han vælger at gøre med den viden, er op til ham. Han er voksen.

Men forstår godt jeres bekymring.

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

i bund og grund hans liv hans valg...

men jeg forstår dig godt når han er din bedste ven... jeg ville nok ha gjord det samme komme lidt ind på emnet på en stille måde.. men måske har han en desperation????

Det har han. Han er sygemeldt pt. grundet stress og dep.

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Det eneste du/i kan gøre er at udtrykke jeres bekymring for ham. Hvad han vælger at gøre med den viden, er op til ham. Han er voksen.

Men forstår godt jeres bekymring.

Ja du har ret. Men hvor er det svært at se et menneske man holder af behandle sig selv SÅ skidt!

Når jeg/vi udtrykker vores bekymring så "joker" han bare med det. F.eks da jeg skrev det med hans lugt (at han lugtede "sødt") Så skrev han bare: "Det er fordi jeg har været i bad"

Anmeld

25. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Det har han. Han er sygemeldt pt. grundet stress og dep.

jaaa så er det helt sikkert der for..... så tror jeg det vigtigste er evt du bare er der for ham. og hvis du kan få ændre lidt på kost og alkoholen hvis det er det han drikker..

for hvis han lever okay med mad motion osv jamen så får man det også bedre ang. desperation men det bliver en hård tid han skal igennem er glad for han har dig som sin ven

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jaaa så er det helt sikkert der for..... så tror jeg det vigtigste er evt du bare er der for ham. og hvis du kan få ændre lidt på kost og alkoholen hvis det er det han drikker..

for hvis han lever okay med mad motion osv jamen så får man det også bedre ang. desperation men det bliver en hård tid han skal igennem er glad for han har dig som sin ven

Tak. Men det er svært at komme igennem til ham desværre. Håber bare han vil blive tjekket ved lægen. Hvis han har en sukkersyge så skal han jo i behandling og omlægge sin livstil. Ej men jeg kan bare ikke holde ud at se ham sådan!

Anmeld

25. maj 2013

Faith

Anonym skriver:

Ja du har ret. Men hvor er det svært at se et menneske man holder af behandle sig selv SÅ skidt!

Når jeg/vi udtrykker vores bekymring så "joker" han bare med det. F.eks da jeg skrev det med hans lugt (at han lugtede "sødt") Så skrev han bare: "Det er fordi jeg har været i bad"

Jeg tror udmærket godt han er klar over den er gal! Men måske har han ikke overskuddet til at gøre noget ved det

Anmeld

25. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Tak. Men det er svært at komme igennem til ham desværre. Håber bare han vil blive tjekket ved lægen. Hvis han har en sukkersyge så skal han jo i behandling og omlægge sin livstil. Ej men jeg kan bare ikke holde ud at se ham sådan!

Nej men HUSK når han har en dep. jamen så er det svært at komme ind til ham for han har det af helvede til for at sige det mildt og det er svært og de fleste gider ingen ting orker ingen ting, og det er så svært .. 

men håber hvis de piller han får hjælper ham at du så kan få snakket lidt med ham... men du siger en sødlig lugt jeg tænker på om han går i bad???? for der kan der godt komme en sødlig mærkelig lugt...??? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.