Fælge stjålet i nat, dækker indboforsikringen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

khaleesi

Flodkilling skriver:

Underligt!
For 3 uger siden fik vi vores fælge stjålet fra vores kælderrum i Greve!!!

Når men det går ind under bil forsikringen (og her er selvrisikoen en del større end indbo) jeg ringede rundt til forskellige forsikringsselskaber og de havde samme politik

Vi fik stjålet dæk og fælde til værdi af 12.000 kr
Vi fik 3.500 kr med selvrisiko på 5500

Det er bare så ærgeligt sådan noget! Vi er heller ikke de eneste på trøjborg der har fået stjålet fælge i nat   

I det mindste får man noget tilbage, det er bare utroligt lidt i forhold til hvad de har kostet 

Utroligt at man ikke kan have sine ting i fred 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

gonefishing

khaleesi skriver:

Det er bare så ærgeligt sådan noget! Vi er heller ikke de eneste på trøjborg der har fået stjålet fælge i nat   

I det mindste får man noget tilbage, det er bare utroligt lidt i forhold til hvad de har kostet 

Utroligt at man ikke kan have sine ting i fred 

Det er bare rigtig øv. Min mand var også helt ude af den.

Men kan sige at han fandt et sted på dba hvor en bilhandler solgte dæk og fælge, og min mand fik købt nogle bedre dæk end dem der blev stjålet, med de samme fælge (kia ceed) til 3000 kr

Anmeld

25. maj 2013

khaleesi

Flodkilling skriver:

Det er bare rigtig øv. Min mand var også helt ude af den.

Men kan sige at han fandt et sted på dba hvor en bilhandler solgte dæk og fælge, og min mand fik købt nogle bedre dæk end dem der blev stjålet, med de samme fælge (kia ceed) til 3000 kr

Vi har heldigvis nogle ekstra, men det er stadig ærgeligt eftersom det var hans "blære" fælge ..

Puha, det er jo klart.. tror vi damer ville føle det på samme måde som hvis fx vores barnevogn blev stjålet.

Det er bare så surt sådan noget! Øv altså.

Men tak for svar! 

Anmeld

25. maj 2013

jydeinden

umiddelbart hvis andre kan komme ind i rummet end jer, så skal i ikke gøre jer forhåbninger om at forsikringen dækker..

Vi fik i hvertfald at vide af vores forsikringsselskab at hvis de skulle dække vores kælderrum (og det er kun os der har adgang) så skulle tremmerne dækkes helt til, og låsen skulle være ret svær at klippe over.

Anmeld

25. maj 2013

VIPpigen

Om de dækker ved jeg ikke. Men ring med det samme. De fleste forsikringsselskaber har åbent det meste af døgnet eller hvertfald i dagtimerne også weekenden, til netop skader, indbrud og ulykke anmeldelser 

Anmeld

25. maj 2013

Nadja+Baby+2012

khaleesi skriver:

I nat blev vores sommerfælge/dæk til en værdi af 15,000,- kroner stjålet fra vores kælder på Trøjborg.

Dækker indboforsikringen? Min mand er simpelthen slået helt ud over det.. 

Hej

jeg arbejder inden for forsikring, og din indbo dækker ikke, da fælge ikke er indbo, men en del af din bil - ergo skal det gå over din bilforsikring hvis du har en kaskoforsikring. Har du alene ansvar på din bilforsikring så er der ikke noget at hentE. Husk at tage højde for selvrisiko og om din forsikring stiger elle lignende :-)

Anmeld

25. maj 2013

Nadja+Baby+2012

ano14316 skriver:

Det her står på forsikringsguiden.dk 

Simpelt tyveri

Tyveri uden for bygning eller fra uaflåst bygning eller lokale.

Maksimum 2% af forsikringssummen for almindeligt indbo i loft- og kælderrum i etagebyggeri, i udhuse og garager samt udvendig bagage på biler, herunder i bagageboks.

Fælge e bare ikke almindeligt indbo.. Almindeligt indbo er borde, sofa, tøj etc.. 

Særligt indbo er tv, radio, computer

særlig private værdigenstande er guld, frimærkesamling, ægte malerier etc

så fælge går ikke under indboen..

Anmeld

25. maj 2013

khaleesi

jydeinden skriver:

umiddelbart hvis andre kan komme ind i rummet end jer, så skal i ikke gøre jer forhåbninger om at forsikringen dækker..

Vi fik i hvertfald at vide af vores forsikringsselskab at hvis de skulle dække vores kælderrum (og det er kun os der har adgang) så skulle tremmerne dækkes helt til, og låsen skulle være ret svær at klippe over.

Okay, tak for svar

Anmeld

25. maj 2013

khaleesi

VIPpigen skriver:

Om de dækker ved jeg ikke. Men ring med det samme. De fleste forsikringsselskaber har åbent det meste af døgnet eller hvertfald i dagtimerne også weekenden, til netop skader, indbrud og ulykke anmeldelser 

Okay! ringer i morgen tidlig så Tak for svar 

Anmeld

25. maj 2013

khaleesi

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hej

jeg arbejder inden for forsikring, og din indbo dækker ikke, da fælge ikke er indbo, men en del af din bil - ergo skal det gå over din bilforsikring hvis du har en kaskoforsikring. Har du alene ansvar på din bilforsikring så er der ikke noget at hentE. Husk at tage højde for selvrisiko og om din forsikring stiger elle lignende :-)

Okay, mange tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.