fedemad til dreng på 3 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

659 visninger
10 svar
2 synes godt om
25. maj 2013

MorTil4<3

ja jeg er inde i en ond cirkel med min store knægt på knap 3 år

han får 2 skiver rugbrød med i børnehaven med ja forskelligt pålæg han kan lide, men oftes er 1 ½ skiver rugbrød med hjem

plus han får en pose med forskelligt frugt til eftermiddagen , og den er oftes heller ikke spist op

hvad pokker gør jeg??
der er virkelig ikke meget sul på knægten i forvejen, så han har BRUG for den mad

men er der noget andet man kan give med som han muligvis vil kunne spise når han er i børnehaven med nogen flere kalorier i ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

MorTil4<3

det skal siges, at herhjemme er der intet problem i wekenderne, der spiser han nemt 2 skiver rugbrød

Anmeld

25. maj 2013

Chris86

Har du prøvet med andet udover rugbrød?
Her får vores pige en blandet madkasse med...
Der er altid rugbrød og udover er der LIDT frugt, noget grønt og så et eller andet sjovt. -som f.eks. Pirrogge, grov pizzasnegl, groft pølsehorn, frikadelle, stk fisk, grov pasta eller hva vi nu finder på (har fået til aften dagen før)...

Anmeld

25. maj 2013

B&J

det kender vi alt for godt her hjemme

har du prøvet evt. at lave rugbrøden i trekanter eller klap sammen???

evt. en halv knækbrød eller franskbrød med selv om de ikke må få det ja det er tomme kalorier men det kan være med til at han spiser...

har i snakket med børnehaven om det??? om der er sket en forandring der?

frugt, nu ved jeg ikke hvor glad han er for frugt, men evt. prøv malon jordbær hindbær. hvis det ikke er prøvet... tørrede frugter. hvad med nogle små tomater i madkassen

evt et lille pølsebrød med en cocktailpølse i eller pizza snegle er det noget han kan lig alle tricks gælder vil selv ønske jeg kunne tilbyde daniel alt det her men når han ikke vil spise vil han ikke der med basta rigtig hårdt men ja sådan er han bare...

men DEJLIGT jeres dreng spiser i weekenden...

Anmeld

25. maj 2013

MorTil4<3

Chris86 skriver:

Har du prøvet med andet udover rugbrød?
Her får vores pige en blandet madkasse med...
Der er altid rugbrød og udover er der LIDT frugt, noget grønt og så et eller andet sjovt. -som f.eks. Pirrogge, grov pizzasnegl, groft pølsehorn, frikadelle, stk fisk, grov pasta eller hva vi nu finder på (har fået til aften dagen før)...

de er meget strikse med hvad børnene får med i madpakkerne da de ikke må være for forskellige da de andre så bliver misundelige siger de

så alt sådan noget som pizza snegle og pølsehorn er no go, da andre børn jo godt ved hvad det er
men hvis nu noget fedt yougurt eller hvad ved jeg måske kunne være en mulighed??

jeg har prøvet at snakke med børnehaven, men de siger det er fordi han har for travlt med at komme ud og lege, og de har ikke tid til at holde øje med ham, så når han siger ligger sin madkasse i køleskabet tror de jo han er færdig

og han kan ik fordrage tomater eller kold pasta æv altså

han er en lidt sær dreng som man skal have øjne på, eller drejer han om hjørner med en , og det har han nok fundet ud af at han kan med børnehaven ..

det er træls , for jeg ser på en dreng som jeg syntes er alt for tynd og se på min mor siger at sådan så jeg selv ud da jeg var lille, og det nok kommer fra mig, men jeg får det SÅ dårligt at se ham sådan

Anmeld

25. maj 2013

Chris86

MilleMus1988 skriver:

de er meget strikse med hvad børnene får med i madpakkerne da de ikke må være for forskellige da de andre så bliver misundelige siger de

så alt sådan noget som pizza snegle og pølsehorn er no go, da andre børn jo godt ved hvad det er
men hvis nu noget fedt yougurt eller hvad ved jeg måske kunne være en mulighed??

jeg har prøvet at snakke med børnehaven, men de siger det er fordi han har for travlt med at komme ud og lege, og de har ikke tid til at holde øje med ham, så når han siger ligger sin madkasse i køleskabet tror de jo han er færdig

og han kan ik fordrage tomater eller kold pasta æv altså

han er en lidt sær dreng som man skal have øjne på, eller drejer han om hjørner med en , og det har han nok fundet ud af at han kan med børnehaven ..

det er træls , for jeg ser på en dreng som jeg syntes er alt for tynd og se på min mor siger at sådan så jeg selv ud da jeg var lille, og det nok kommer fra mig, men jeg får det SÅ dårligt at se ham sådan

Hmm det er da tarvelige regler de har, hvis du spørger mig!? Der findes jo altså børn der ikke spiser rugbrød?!
Men anyways tror jeg da ik du skal bekymre dig så meget, når ku han spiser lystigt hjemme... Men igen, ka faktisk ik forstå at de i børnehaven ikke placerer en pædagog omkring din dreng, måske bare for en kort periode, hvor de kan "hjælpe" ham til at spise sin mad....

Anmeld

25. maj 2013

MorTil4<3

Chris86 skriver:

Hmm det er da tarvelige regler de har, hvis du spørger mig!? Der findes jo altså børn der ikke spiser rugbrød?!
Men anyways tror jeg da ik du skal bekymre dig så meget, når ku han spiser lystigt hjemme... Men igen, ka faktisk ik forstå at de i børnehaven ikke placerer en pædagog omkring din dreng, måske bare for en kort periode, hvor de kan "hjælpe" ham til at spise sin mad....

hmm jeg må prøve at stikke lidt mere til dem at de må hjælpe lidt mere med at få noget mad i ham..

Anmeld

25. maj 2013

De3Guldklumper

MilleMus1988 skriver:

ja jeg er inde i en ond cirkel med min store knægt på knap 3 år

han får 2 skiver rugbrød med i børnehaven med ja forskelligt pålæg han kan lide, men oftes er 1 ½ skiver rugbrød med hjem

plus han får en pose med forskelligt frugt til eftermiddagen , og den er oftes heller ikke spist op

hvad pokker gør jeg??
der er virkelig ikke meget sul på knægten i forvejen, så han har BRUG for den mad

men er der noget andet man kan give med som han muligvis vil kunne spise når han er i børnehaven med nogen flere kalorier i ??

Når nu de har så travlt i bh med at sætte regler op for hvad i må give jeres børn med i madpakken så synes jeg du skal forlange at han får plads ved siden af en voksen når det er spisetid.

De må vel for pokker have en fast spisetid ex 11 - 11.30 hvor ungerne sidder på deres plads for at spise. Så synes jeg godt du kan banke i bordet at den voksne uden at være efter ham - hjælper ham på vej med at spist rugbrødene i madkassen.

Anmeld

25. maj 2013

MorTil4<3

Pylle3 skriver:

Når nu de har så travlt i bh med at sætte regler op for hvad i må give jeres børn med i madpakken så synes jeg du skal forlange at han får plads ved siden af en voksen når det er spisetid.

De må vel for pokker have en fast spisetid ex 11 - 11.30 hvor ungerne sidder på deres plads for at spise. Så synes jeg godt du kan banke i bordet at den voksne uden at være efter ham - hjælper ham på vej med at spist rugbrødene i madkassen.

du har helt ret

jaaa jeg vil prøve at skrue bissen lidt mere på på mandag så

Anmeld

25. maj 2013

Elgaard73

Som en anden skriver, syntes jeg også at du skal prøve at snakke med pædagogerne, om de ikke i en periode kan være lidt obs på ham/hjælpe ham. Hans appetit fejler jo umiddelbart ikke noget, men måske de skal skabe noget ro omkring ham, eller underholde ham imens, eller lign. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.