Nogle der har børn med Refluks ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.696 visninger
21 svar
0 synes godt om
24. maj 2013

morethanperfect

Hej piger <3

Er der nogle der kender noget til Refluks ??

Som jeg tidligere har skrevet , gylper Noel rigtig meget når han har spist , og der er jo ikke gylp mere når han får rigtig mad .. Det er opkast .. Og det er såå klamt og synd for den stakkels dreng ! 

Han får kun 2 flasker mme om dagen , og kaster op hele dagen ..

Han tager fint på .. Vejer 9,2 kilo og måler 70 cm.. Og han er 8 mdr..

Han har altid gylpet rigtig meget , men da det kun var mme var det lige til at holde ud , men nu syns jeg altså det er blevet for meget !
Han tager jo fint på , men føler bare det hele kommer op igen Og han virker utilpas når det sker .. Vi er tvunget til at rive gulvtæppet af i stuen , og købe nye sofaer , fordi de er helt gylpet til Det stinker ! 

Han sover igennem om natten , får ikke mad , og gylper ikke om natten .. Dog sover han elendigt om dagen og har altid gjort det .. 

Er der nogle der ved noget om det ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
morethanperfect skriver:

Hej piger <3

Som jeg tidligere har skrevet , gylper Noel rigtig meget når han har spist , og der er jo ikke gylp mere når han får rigtig mad .. Det er opkast .. Og det er såå klamt og synd for den stakkels dreng ! 

Han har altid gylpet rigtig meget , men da det kun var mme var det lige til at holde ud , men nu syns jeg altså det er blevet for meget !
Han tager jo fint på , men føler bare det hele kommer op igen Og han virker utilpas når det sker .. Vi er tvunget til at rive gulvtæppet af i stuen , og købe nye sofaer , fordi de er helt gylpet til Det stinker ! 

Han sover igennem om natten , får ikke mad , og gylper ikke om natten .. Dog sover han elendigt om dagen og har altid gjort det .. 

Lyder præcis som Cebastian. de ville ikke gøre noget ved det på OUH netop fordi han tog fint på.

han gylper stadig en sjældent gang imellem, og han er altså to år på torsdag. Så kender alt til lækre sofaer.

har ikke rigtig nogle gode råd at give, vi fandt aldrig noget der virkede.   For at Noel ikke fortsætter så længe med det som Cebastian.

Anmeld

24. maj 2013

morethanperfect

sommerbarn<3 skriver:

Lyder præcis som Cebastian. de ville ikke gøre noget ved det på OUH netop fordi han tog fint på.

han gylper stadig en sjældent gang imellem, og han er altså to år på torsdag. Så kender alt til lækre sofaer.

har ikke rigtig nogle gode råd at give, vi fandt aldrig noget der virkede.   For at Noel ikke fortsætter så længe med det som Cebastian.

Åhh det lyder bare ikke sjovt

Det som om lægerne bare ikke tager det alvorligt !

Anmeld

24. maj 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
morethanperfect skriver:

Åhh det lyder bare ikke sjovt

Det som om lægerne bare ikke tager det alvorligt !

Nej det har godt nok været træls. Altså vi blev jo indlagt med det, hvor de vejede ham før og efter måltiderne i to døgn. De kom så frem til at han bare overspiste, men det er jeg ikke helt enig i for han tømte aldrig sine flasker, og han har aldrig haft særlig meget babyfedt eller elastikker om håndledene. 

Har du været til læge med Noel omkring det?

Anmeld

25. maj 2013

M (:

morethanperfect skriver:

Hej piger <3

Har i talt med jeres læge om evt. at prøve johanneskernemel, gaviscon eller nexium? Ved det gives mod refluks på landets børneafdelinger..

Anmeld

25. maj 2013

TrineMine86

Vores dreng havde også refluks, og fik medicin for det, vi blev fulgt på børne amb. IndTil han blev 1 år, da han som 1-årig kun kastede op en gang imellem, ville de ikke gøre noget, da det så betød at lukkemusklen var ved at være ok, men ellers skulle han havde været opereret.

Magnus tog også fint på, men inden han begyndte at få medicin sov han også elendigt, vi kunne stort set aldrig ligge ham ned, han skreg som sindssygt, og det var jo så fordi mavesyrer jo løb op i halsen, og det giver jo en svidende/brændende fornemmelse.. 

Anmeld

25. maj 2013

Hullabullabulla

morethanperfect skriver:

Hej piger <3

Min søn har refluks , men da han tager fint på vil lægen ikke behandle.. Bliver det værre eller får han ondt kan vi få gaviscon..

Har ingen gode råd til at mindske gylpen på andet end mme - vi har stor gavn af johannesbrødkernemel herhjemme

Anmeld

25. maj 2013

Ayasmor

Kender du Johannesbrødmel, som er et fortykningsmiddel, der tilsættes maden. Det gør, at maden har en tykkere konsistens og derfor sværer ved at ryge tilbage fra mavesækken gennem mavemunden. Jeg har desværre kun erfaring med grødemelet ifm. MME, hvilket er gode erfaringer. Det er måske et forsøg værd?

Anmeld

25. maj 2013

Lilje82

Min søn har været et igennem, det stoppede først da han var en 14-15 måneder, og ja det lugter af opkast, når de får ritgtig mad, her brugte vi Johannesbrødkernemel, men kun til mme. derefter var vi bare nødt til at tage det som det kom, og det var frygteligt, men han tog også på, så lægerne ville ikke gøre mere.

skal siges vi var på Børneafdelingen Fordi han ikke tog på og græd og græd, men de ville give det 5 dage mere, selv om han ikke havde taget på i 2 uger (han var 2 mdr.) 

jeg nægtede og købte selv det dyre mme på apoteket til børn med refluks og det hjalp et par dage og han toog på, og så fandt maven ud af at sende det retur også, så brugte til Johannesbrødkernemel. 

Anmeld

25. maj 2013

morethanperfect

sommerbarn<3 skriver:

Nej det har godt nok været træls. Altså vi blev jo indlagt med det, hvor de vejede ham før og efter måltiderne i to døgn. De kom så frem til at han bare overspiste, men det er jeg ikke helt enig i for han tømte aldrig sine flasker, og han har aldrig haft særlig meget babyfedt eller elastikker om håndledene. 

Har du været til læge med Noel omkring det?

Skal til lægen den 27 , så må vi høre hvad han siger der .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.