Fælles forældremyndighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

289 visninger
4 svar
1 synes godt om
24. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg og min kæreste er gået fra hinanden på en ordentlig måde, og har stadig et godt forhold sammen/hvis ikke bedre så jeg bliver enlig mor med faren med på sidelinjen hvilket han rigtig gerne vil. Og ham vil også gerne have fællesforældremyndighed..
Men? Hvordan ser det ud med fælles forældremyndighed? Har vi det automatisk efter fødslen, eller er det kun min? hvordan gør man lige det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

Kamillaaa91

Anonym skriver:

Jeg og min kæreste er gået fra hinanden på en ordentlig måde, og har stadig et godt forhold sammen/hvis ikke bedre så jeg bliver enlig mor med faren med på sidelinjen hvilket han rigtig gerne vil. Og ham vil også gerne have fællesforældremyndighed..
Men? Hvordan ser det ud med fælles forældremyndighed? Har vi det automatisk efter fødslen, eller er det kun min? hvordan gør man lige det?

Den er fælles fra fødslen, også stadig når man går fra hinanden :-)

Anmeld

24. maj 2013

Anonym trådstarter

Kamillaaa91 skriver:

OkOka

Den er fælles fra fødslen, også stadig når man går fra hinanden :-)

Okay har bare fået SÅ mange forskellige svar omkring det men hvis den er fælles fra start er det jo så let..Jeg kommer til at bo med ham så jeg kommer jo nok til at sige lidt mere?
Men med en fælles forældremyndig burde han da også må komme som det lyster? Og det er der utrolig strenge regler omkring når man er enlig ?

Anmeld

24. maj 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Okay har bare fået SÅ mange forskellige svar omkring det men hvis den er fælles fra start er det jo så let..Jeg kommer til at bo med ham så jeg kommer jo nok til at sige lidt mere?
Men med en fælles forældremyndig burde han da også må komme som det lyster? Og det er der utrolig strenge regler omkring når man er enlig ?

Fælles forældremyndighed og samvær har intet med hinanden at gøre, så dem skal du lige adskille.

Anmeld

24. maj 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Hvis I aldrig har boet sammen er der ikke automatisk fælles forældremyndighed.

Hvis I har boet sammen inden for 10 måneder inden fødslen bliver den automatisk fælles.

Samvær skal I selv aftale. Kan I ikke blive enige er der statsforvaltningen. Men hvis I har det fint sammen burde det jo ikke blive et problem at aftale ud fra den lilles behov.

Jeg tror dog ikke du får problemer selvom han ofte kommer forbi. Så længe der ikke er noget med overnatning osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.