Ørebørn symptomer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.438 visninger
9 svar
3 synes godt om
24. maj 2013

nielsen80

Jeg er lidt i tvivl om, min datter på 9 måneder evt kunne have noget have noget med ørene. Ville derfor lige høre fra andre, som har haft ørebørn om de nedenstående symptomer lyder bekendt.

Hun vågner ofte i løbet af natten, og er ret svær at ligge. Når hun sover, er det ret uroligt - kaster sig lidt fra side til side. Hun "headbanger" tit - ja jeg ved godt det lyder mærkeligt, men nogen gange i vågen tilstand kører hun hovedet rundt, som om hun headbanger. Hun holder sig tit til ørene, men hun viser INGEN tegn på noget der er ubehageligt, mens hun gør det.

Jeg tænker om der måske er noget med ørene, selvom jeg generelt vil beskrive hende som et nemt barn, som er nem at gøre tilfreds?(lige bortset fra hendes søvn)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

Francisca

nielsen80 skriver:

Jeg er lidt i tvivl om, min datter på 9 måneder evt kunne have noget have noget med ørene. Ville derfor lige høre fra andre, som har haft ørebørn om de nedenstående symptomer lyder bekendt.

Hun vågner ofte i løbet af natten, og er ret svær at ligge. Når hun sover, er det ret uroligt - kaster sig lidt fra side til side. Hun "headbanger" tit - ja jeg ved godt det lyder mærkeligt, men nogen gange i vågen tilstand kører hun hovedet rundt, som om hun headbanger. Hun holder sig tit til ørene, men hun viser INGEN tegn på noget der er ubehageligt, mens hun gør det.

Jeg tænker om der måske er noget med ørene, selvom jeg generelt vil beskrive hende som et nemt barn, som er nem at gøre tilfreds?(lige bortset fra hendes søvn)

Kan være mellemørebetændelse ? 

Min datter sov uroligt og kastede sig rundt var svær at ligge osv hun havde mellemørebetændelse og fik pencillinen og det gik væk hurtigt 

Anmeld

24. maj 2013

Fenja09

Det lyder lidt som min datter før hun fik lagt dræn. Bortset fra det med "headbanging". Ørelægen sagde til os at han var ret "imponeret" over at hun ikke havde mere ondt og at hun ikke græd eller andet. Hun har også bare altid været urolig om natten (ikke hver nat), nogle gange vågnede hun 2-3 dage i træk om natten og græd, men så kunne der godt gå meget lang tid før hun gjorde det igen. Derfor troede vi at det bare var en "periode" eller mareridt.

Hun havde rigtig meget væske i ørerne og hun fik lagt dræn i Februar, men det kommer fra en MØB hun havde tilbage i Nov 12.

Du kan ringe til lægen og få ham til at måle hendes ører og hvis der MØB vil hun få pencilin i ca 7 dage og så er betændelsen forhåbentlig væk. Derefter er der desværre stor risiko for væske på ørerne, men lægen får jer ind til kontrol og så ved du om der skal bestilles tid ved ørelæge. Det plejer at tage et godt stykke tid før man ryger videre og nogle gange virker det også med pencilin og så er barnet helt over det.

/Fenja

Anmeld

24. maj 2013

nielsen80

Francisca skriver:

Kan være mellemørebetændelse ? 

Min datter sov uroligt og kastede sig rundt var svær at ligge osv hun havde mellemørebetændelse og fik pencillinen og det gik væk hurtigt 

Synes bare ikke hun virker syg overhovedet - og er glad og tilfreds i vågen tilstand. Det har stået på i endda nogle måneder nu, så håber bestemt ikke hun har betændelse derinde det lille pus

Anmeld

24. maj 2013

nielsen80

Fenja09 skriver:

Det lyder lidt som min datter før hun fik lagt dræn. Bortset fra det med "headbanging". Ørelægen sagde til os at han var ret "imponeret" over at hun ikke havde mere ondt og at hun ikke græd eller andet. Hun har også bare altid været urolig om natten (ikke hver nat), nogle gange vågnede hun 2-3 dage i træk om natten og græd, men så kunne der godt gå meget lang tid før hun gjorde det igen. Derfor troede vi at det bare var en "periode" eller mareridt.

Hun havde rigtig meget væske i ørerne og hun fik lagt dræn i Februar, men det kommer fra en MØB hun havde tilbage i Nov 12.

Du kan ringe til lægen og få ham til at måle hendes ører og hvis de viser at der er væske kan du kontakte ørelægen.

/Fenja

Var ved lægen ved en 5 mdr, hvor de målte lidt væske, men de vurderet det ville gå væk af sig selv.
Det er faktisk først nu hvor hun er begyndt at headbange, at jeg er kommet til at tænke på det igen. Regnet bare med, at vi havde fået et uroligt sovebarn. Tænker bare hvis der er tryk/propper i øret, så kunne man jo godt foranledes til at tro, at man kunne fjerne det ved at kaste hovedet frem og tilbage.

Anmeld

24. maj 2013

Fenja09

nielsen80 skriver:

Var ved lægen ved en 5 mdr, hvor de målte lidt væske, men de vurderet det ville gå væk af sig selv.
Det er faktisk først nu hvor hun er begyndt at headbange, at jeg er kommet til at tænke på det igen. Regnet bare med, at vi havde fået et uroligt sovebarn. Tænker bare hvis der er tryk/propper i øret, så kunne man jo godt foranledes til at tro, at man kunne fjerne det ved at kaste hovedet frem og tilbage.

Er hun forkølet eller har du bemærket om det er værre når hun f.eks er snottet? Væsken kommer efter forkølelse eller MØB. Væsken "bevæger" sig efter hovedet og der er da nok nogle stillinger som gør det mere behageligt end andre og måske din datter har opdaget at det er bedre når hun bevæger hovedet op og ned.

Jeg ville, hvis jeg var dig får en ny tid ved lægen og få ørerne målt igen.

Vil lige tilføje, at min datter også altid er blevet betegnet som "nem og glad", så det kan godt snyde.

/Fenja

Anmeld

24. maj 2013

nielsen80

Fenja09 skriver:

Er hun forkølet eller har du bemærket om det er værre når hun f.eks er snottet? Væsken kommer efter forkølelse eller MØB. Væsken "bevæger" sig efter hovedet og der er da nok nogle stillinger som gør det mere behageligt end andre og måske din datter har opdaget at det er bedre når hun bevæger hovedet op og ned.

Jeg ville, hvis jeg var dig får en ny tid ved lægen og få ørerne målt igen.

Vil lige tilføje, at min datter også altid er blevet betegnet som "nem og glad", så det kan godt snyde.

/Fenja

Synes ikke umiddelbart det bliver værre - men hun er næsten aldrig snottet, og syg har hun kun været i forbindelse med vaccinationer. Og hun har ikke feber eller noget.

Jeg bestiller tid ved lægen - evt direkte ved ørelægen, det hører jeg lige om ville være bedre hos min egen læge først.

Og ja det snyder nok lidt, at hun altid er glad og smilende i dags timerne......

Tak for råd!

Anmeld

24. maj 2013

Francisca

nielsen80 skriver:

Synes bare ikke hun virker syg overhovedet - og er glad og tilfreds i vågen tilstand. Det har stået på i endda nogle måneder nu, så håber bestemt ikke hun har betændelse derinde det lille pus

Min datter fungerede normalt om dagen og havde hverken feber eller noget

Anmeld

24. maj 2013

Tulle28

nielsen80 skriver:

Det er meget forskelligt, hvordan det viser sig. Min store datter var upåvirket i løbet af dagen, glad og tog lange lure, men græd og græd om aftenen og natten. Hun var fik dræn, da hun var 10 mdr.

Min yngste har jeg også mistænkt for noget med ørerne Hun har sovet uroligt længe, men har hele tiden slået det hen med tryghed, tænder, tigerspring osv. Men igår var jeg inde hos hende hver 20. minut og synes hun tog sig til ørerne, så NU skal vi afsted til ørelægen. Husk iøvrigt det - tag direkte til en rigtig ørelæge og ikke til din egen læge. De har som oftest ikke det rigtige udstyr til at måle tryk i ørerne.

Anmeld

24. maj 2013

(august)

Lyder meget som de symptomer vores pige havde...eneste råd få en tid hos ørelægen til tjek for væske i ørene.

Dræn er en fantastisk ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.