Verden i 7 led, kom og leg med!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.582 visninger
64 svar
37 synes godt om
23. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja man siger jo at alle mennesker i hele verden, kender hinanden på 7 led eller mindre ( Kevin Bacon teorien )

Så er der nogen der vil være med til at lege, og se om vi evt kender nogen, der kender nogen, der kender nogen osv. Håber i forstår, og vil lege med. Er I, i tvivl, så spørg!

Vi starter jo så med en jeg "kender" 

Jeg "kender" Brian Adams.

Mit første led er:

Marcus Winther John. Sanger/ sang skriver ( Indside the whale )

Marcus kender Tim Kristensen. Sanger.

Tim Kristensen kender cielie Thomsen. Model.

Cecilie Thomsen har kommet sammen med Brian Adams. Og sådan er min vej til Brian Adams.

Det vil sige at man ska kende et af ledene personligt, på sin vej til den kendet. I mit tilfælde er jeg i familie med Marcus.

Ka jo være at vi finder ud af at vi på en eller anden måde kender den samme... Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2013

mariamiss6

StineW79 skriver:

Ja man siger jo at alle mennesker i hele verden, kender hinanden på 7 led eller mindre ( Kevin Bacon teorien )

Så er der nogen der vil være med til at lege, og se om vi evt kender nogen, der kender nogen, der kender nogen osv. Håber i forstår, og vil lege med. Er I, i tvivl, så spørg!

Vi starter jo så med en jeg "kender" 

Jeg "kender" Brian Adams.

Mit første led er:

Marcus Winther John. Sanger/ sang skriver ( Indside the whale )

Marcus kender Tim Kristensen. Sanger.

Tim Kristensen kender cielie Thomsen. Model.

Cecilie Thomsen har kommet sammen med Brian Adams. Og sådan er min vej til Brian Adams.

Det vil sige at man ska kende et af ledene personligt, på sin vej til den kendet. I mit tilfælde er jeg i familie med Marcus.

Ka jo være at vi finder ud af at vi på en eller anden måde kender den samme... Vh stine

Jeg tror denne he rleg er alt for indviklet.....

Men altså, jeg kender for eksempel Pierre Miehe-Renard. 

Jeg kender Pierre som 6-dobbelt (vidst nok, eller også er det 4) tidligere instruktør og årlig ivrig gæst ved vikingespillene i Frederikssund.

Engang havde vi en hest, som Pierre forbød adgang på scenen, i en særligt bestemt scene, med en særligt vigtig skuespiller (for det års stykke). det har vi haft meget sjov ud af, og er nu også et af vores mest omtalte minder, om den nu afdøde hest. 

Skal man skrive mere?

Anmeld

26. maj 2013

Mettefpigen

mariamiss6 skriver:

JJa

Jeg tror denne he rleg er alt for indviklet.....

Men altså, jeg kender for eksempel Pierre Miehe-Renard. 

Jeg kender Pierre som 6-dobbelt (vidst nok, eller også er det 4) tidligere instruktør og årlig ivrig gæst ved vikingespillene i Frederikssund.

Engang havde vi en hest, som Pierre forbød adgang på scenen, i en særligt bestemt scene, med en særligt vigtig skuespiller (for det års stykke). det har vi haft meget sjov ud af, og er nu også et af vores mest omtalte minder, om den nu afdøde hest. 

Skal man skrive mere?

Jaa han skal kende en som kender en og kender en som kender dig.... I 7 led...

Anmeld

26. maj 2013

mariamiss6

Mettefpigen skriver:

Jaa han skal kende en som kender en og kender en som kender dig.... I 7 led...

Eller, altså maks 7 led. Så det jeg faktisk skal skrive, er hvordan jeg kom til at kende Pierre - og så skal en anden skrive hvordan de kom til at kende Pierre, eller hvordan de kom til at kende en anden i de samme led?

Anyways. 

Så er Leddene vel. 

1. min eks. 

2. vikingespillene i frederikssund.

3. en skræmt hest. 

4. Pierre.

??????

Anmeld

26. maj 2013

Mettefpigen

mariamiss6 skriver:

Eller, altså maks 7 led. Så det jeg faktisk skal skrive, er hvordan jeg kom til at kende Pierre - og så skal en anden skrive hvordan de kom til at kende Pierre, eller hvordan de kom til at kende en anden i de samme led?

Anyways. 

Så er Leddene vel. 

1. min eks. 

3. en skræmt hest. 

4. Pierre.

??????

Det er dig der skal skrive hvordan du kender ham i 7 led.... Prøv at kigge efter den første der er skrevet....

Anmeld

26. maj 2013

Wimmie

mariamiss6 skriver:

Anyways. 

Så er Leddene vel. 

1. min eks. 

3. en skræmt hest. 

4. Pierre.

??????

Jeg tror det skal være personer og ikke begivenheder/dyr

Anmeld

26. maj 2013

mariamiss6

Jeg tror det skal være personer og ikke begivenheder/dyr

Ja jo jo, men jeg kan jo ikke skrive 400 medlemmers navne på i led 2 vel

Eller i leddet med hesten. altså, der var jo mange invovlerede mener jeg. Og jeg tænker, at de der kan genkende situationen sikkert var der hehe

Anmeld

26. maj 2013

mariamiss6

Mettefpigen skriver:

Det er dig der skal skrive hvordan du kender ham i 7 led.... Prøv at kigge efter den første der er skrevet....

Der står 7 led, elle rmindre. Så er 4 led vel også nok? 

Altså, forstås: verden er ikke større end at der er maks 7 led imellem hvert eneste menneske i hele verden. Så altså, maks. 7 led, ikke minimum eller nøjagtig?

Anmeld

26. maj 2013

Mettefpigen

mariamiss6 skriver:

JJa

Der står 7 led, elle rmindre. Så er 4 led vel også nok? 

Altså, forstås: verden er ikke større end at der er maks 7 led imellem hvert eneste menneske i hele verden. Så altså, maks. 7 led, ikke minimum eller nøjagtig?

Jaa... :-)

Anmeld

26. maj 2013

mariamiss6

Mettefpigen skriver:

Prøve rlige ta lægge historien på leddene, så du kan se hvordan jeg mener de hænger sammen.

1. Min eks introducerer/involverer mig i

2. Vikingespillet i Frederikssund - som har heste der bliver brugt i stykket, hvor Pierre er instruktør.

3. Hest går amok med vigtig skuespiller xxx på ryggen.

4. Pierre bliver bange og får et føl på tværs, og kommer så ned til mig i stalden for at informere om at hesten er bandlyst med denne rytter i denne scene.

Og så kender vi ellers hinanden videre derfra.

Den er vel god nok? Det eneste der mangler er faktuelle oplysninger som er navne på de ægte personer der ellers var til stede ved optrinnet. Men jeg kan jo ikke smide en masse navne ud på privatpersoner, uden at risikere at krænke nogen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.