Jobbet er nu opsagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
9 svar
12 synes godt om
23. maj 2013

Mor1012

Det lyder garanteret helt hen i vejret at opsige sin stilling for at ende uden arbejde.

Men men Jeg vil tage chancen og blive ledig fra d 8 august 2013, da jeg er garanteret at få en praktik plads i børnehave mv + der er mange pædagogiske kurser jeg rigtig gerne vil på fra august.
Men jeg vil samle alt det sammen jeg kan omkring pædagogik fra praktik forløb og kurser mm, så jeg har en endnu større mulighed for at komme ind på pædagogisk assistent uddannelsen næste år.
Hvis jeg ikke kommer ind, ja så langt har jeg ikke tænkt men jeg vil bare så gerne ud og have muligheden for at prøve børnehave osv af, og det vil fagforeningen hjælpe mig med.

Ville i andre ha gjort det samme hvis i virkelig brændte for det , og ikke brød sig om jeres arbejde.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

Eliza

Allerede nu lyder du mere fornuftig/velovervejet end den pau vi har i praktik nu. 

Ah men hun er bare SÅ tung. Hun har nu været her 2 mdr. Og her er et lille eksempel på hvor speciel hun er 

Jeg bliver kaldt på job før tid, da vi har mandefald og en gruppe skal på tur og de er derfor kun pau studerende og køkkendamen hvilket jo slet ik er nok. 

Jeg haster afsted og kaster nærmest min søn af i vs. 

Da jeg kommer frem er det kun køkkendamen jeg kan se. 

Bum bum. Hvor er søde pau?? Joh hun sidder da og tegner i vores værksted ALENE!! Ah men kom nu li ind i kampen. 

hun laver INTET med de børn! 

jeg  For at du kommer ind 

Anmeld

23. maj 2013

CaWi

Jeg siger selv mit job op om en måned, for at starte ny uddannelse.
Skal et halvt år på VUC, og så må jeg jo bare krydse fingre for at jeg kommer ind på uddannelsen til januar.

Det lyder som om du virkelig har tænkt det godt igennem, så hvorfor ikke tage chancen

Anmeld

23. maj 2013

Sabone

Jeg ville også tage chancen!

Men vil klart råde dig til, at tage pædagoguddannelsen i stedet for, da det lyder til at mange PAU'er ikke kan få arbejde bagefter..

for du finder den rette vej for dig!

Anmeld

23. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, det er klogt og positivt, at du sigter efter at uddanne dig. Desværre har jeg hørt, at PAU ofte er spild af tid og kræfter, eftersom det er meget svært at få job som sådan. De er dyrere end almindelige pædagogmedhjælpere, og i mange kommuner ansætter man dem slet ikke, fordi man foretrækker enten en billigere pædagodmedhjælper eller en uddannet pædagog. 

Jeg vil i hvert fald råde dig til at undersøge jobmulighederne grundigt, før du går i gang. 

Anmeld

23. maj 2013

esioul

Mor1012 skriver:

Det lyder garanteret helt hen i vejret at opsige sin stilling for at ende uden arbejde.

Men men Jeg vil tage chancen og blive ledig fra d 8 august 2013, da jeg er garanteret at få en praktik plads i børnehave mv + der er mange pædagogiske kurser jeg rigtig gerne vil på fra august.
Men jeg vil samle alt det sammen jeg kan omkring pædagogik fra praktik forløb og kurser mm, så jeg har en endnu større mulighed for at komme ind på pædagogisk assistent uddannelsen næste år.
Hvis jeg ikke kommer ind, ja så langt har jeg ikke tænkt men jeg vil bare så gerne ud og have muligheden for at prøve børnehave osv af, og det vil fagforeningen hjælpe mig med.

Ville i andre ha gjort det samme hvis i virkelig brændte for det , og ikke brød sig om jeres arbejde.

Knus

Vil også klart anbefale pædagog uddannelsen.

Lederen i den børnehave jeg var i sagde at de ikke ville have PAU er og det er hvis en meget generel holdning

Anmeld

23. maj 2013

Mor1012

Eliza skriver:

Allerede nu lyder du mere fornuftig/velovervejet end den pau vi har i praktik nu. 

Ah men hun er bare SÅ tung. Hun har nu været her 2 mdr. Og her er et lille eksempel på hvor speciel hun er 

Jeg bliver kaldt på job før tid, da vi har mandefald og en gruppe skal på tur og de er derfor kun pau studerende og køkkendamen hvilket jo slet ik er nok. 

Jeg haster afsted og kaster nærmest min søn af i vs. 

Da jeg kommer frem er det kun køkkendamen jeg kan se. 

Bum bum. Hvor er søde pau?? Joh hun sidder da og tegner i vores værksted ALENE!! Ah men kom nu li ind i kampen. 

hun laver INTET med de børn! 

jeg  For at du kommer ind 

og ved du hvad, hold op jeg syntes det er taveligt at folk som er under uddannelse som f.eks pædagog ass , de ikke går op i det og hjælper mere til mm, når vi er andre som bare BRÆNDER for det !!!

ja jeg håber også jeg kommer ind næste år

godt nok en kæmpe chance jeg har taget nu , men jeg kan komme på SÅ mange kurser og i praktik

Anmeld

23. maj 2013

**Ønskebabyen

Mor1012 skriver:

Knus

Ja uden tvivl, så havde jeg gjort det samme. GO FOR IT!!

Anmeld

23. maj 2013

Eliza

Mor1012 skriver:

og ved du hvad, hold op jeg syntes det er taveligt at folk som er under uddannelse som f.eks pædagog ass , de ikke går op i det og hjælper mere til mm, når vi er andre som bare BRÆNDER for det !!!

ja jeg håber også jeg kommer ind næste år

godt nok en kæmpe chance jeg har taget nu , men jeg kan komme på SÅ mange kurser og i praktik

Det var lige mit budskab 

Men er enig i, at pædagog er klart at foretrække, hvis du kan komme ind det. Ellers er Pau os et springbræt. 

Anmeld

23. maj 2013

Babydrøm

Mor1012 skriver:

Knus

Jeg ville også tage chancen, især hvis jeg drømte om andet job og ik brød mig om det jeg havde  

Held og lykke med det hele  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.