hvad er bedst? (i forhold til flytning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

501 visninger
4 svar
5 synes godt om
23. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi står og skal flytte, og i den forbindelse er sønnen nødt til at skifte VS.

flytningen bliver mens han er i VS dog når han lige at møde dem fra flyttefirmaet om morgenen inden han skal afleveres da de kommer inden de åbner i VS.

Planen er at vi flytter d. 17/06 og han skifter d. 1/8 til den nye VS.

Spørgsmålet er så hvad er bedst i forhold til skift af VS?

A) Skifte efter weekend- så han fredag siger farvel til gammel VS og mandag goddag til ny?

B) Langsom stop hos gammel VS- så han er der færre timer og færre dage i løbet af perioden efter vi er flyttet og frem til start hos ny VS?

C) Lidt alla B men med en uges "ferie" hjemme uden nogen VS førend han starter i ny VS?

Håber der kommer nogen gode råd og måske nogen der har stået i lignende situation.

Han er glad for sin VS de fleste dage og pædagogerne er glade for ham da de siger han er nemt barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

Studerendemor

Wampires skriver:

Vi står og skal flytte, og i den forbindelse er sønnen nødt til at skifte VS.

flytningen bliver mens han er i VS dog når han lige at møde dem fra flyttefirmaet om morgenen inden han skal afleveres da de kommer inden de åbner i VS.

Planen er at vi flytter d. 17/06 og han skifter d. 1/8 til den nye VS.

Spørgsmålet er så hvad er bedst i forhold til skift af VS?

A) Skifte efter weekend- så han fredag siger farvel til gammel VS og mandag goddag til ny?

B) Langsom stop hos gammel VS- så han er der færre timer og færre dage i løbet af perioden efter vi er flyttet og frem til start hos ny VS?

C) Lidt alla B men med en uges "ferie" hjemme uden nogen VS førend han starter i ny VS?

Håber der kommer nogen gode råd og måske nogen der har stået i lignende situation.

Han er glad for sin VS de fleste dage og pædagogerne er glade for ham da de siger han er nemt barn

Jeg ville forberede mit barn på, hvad der skulle til at ske og få sagt farvel til vuggestuen op til en lille ferie, hvor barnet kan vende sig til det nye hjem. Og så først derefter begynde at køre ind i den nye vuggestue. 

Vi skal også flytte snart, og vi gør noget i den retning. 

Anmeld

23. maj 2013

AnneBJ

Jeg ville også sige farvel til gammel vuggestue, evt. med lidt frugt eller noget til uddeling, holde lidt ferie, og så goddag til ny vuggestue.. Så er der lige ro på til at falde på plads i det nye hjem.

God flytning! 

Anmeld

23. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi har bare ikke mulighed for at holde ham hjemme i så lang tid da vi ikke har nogen omgangskreds... hverken med eller uden børn..

bare henover påsken var det nemt at mærke at han blev kulret og havde brug for andre børn...

Så bedst mulige bud i forhold til Jeres forslag  er det med at trappe nuværende sted ned efter flytningen og så holde pause på en uges tid og så starte det nye sted...

Jeg er jobsøgende så SKAL have mulighed for pasning til ham med et døgns varsel...

Vi kan ikke flytte før d. 17/06 da vi endnu ikke har fået nøglen.. så flytningen skal overståes først og dernæst skift af VS..

Anmeld

23. maj 2013

Sara.

Når han er et vuggestue barn vil jeg ikke trappe ham ud af vuggestuen. I teder vil beg bruge den tid i ville trappe ham ud på at køre ham ind i ny vuggestue.
Dvs stop en ganske almindelig fredag i den ene vuggestue og så starte indkøring mandag i den nye vuggestue.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.