Tisser i sengen i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
7 svar
6 synes godt om
22. maj 2013

Anonym trådstarter

- Jeg har noget jeg godt kunne tænke mig jeres syn på..

Jeg har en søn på snart 3 år, som har været renlig siden 2½ års alderen (om dagen).. De sidste ca. 2 mdr har han sovet uden ble i vuggestuen og dette er gået godt.. Herhjemme sover han ikke altid til middag, men når han gør går det for det meste godt.. altså ganske få gange er det en våd seng..

Han har så nu de sidste 2 dage tisset i vuggestuen - og for idag afvide at de ikke lige ved hvad de skal gøre - og at de ikke har set det før hos et barn der er renlig .. Det skal lige siges at han slet ikke er renlig om natten - det er tunge bleer om morgenen..

Umiddelbart tænkte jeg det var meget normalt, men dum som jeg er googler jeg det lidt og læser at det kan være tegn på at barnet ikke har det godt... bliverr jo helt bekymret for om der er noget jeg overser hos min lille dreng .. Han skal snart startet i BH og er nervøs for dette - men ved ikke hvor bevidst han er om det og om det kan være det.. Nogle der har efaring med det og er det normalt eller bør jeg være bekymret..
kan man overhovedet kalde barnet renligt når det tisser hver nat og kun er tørt til middag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

Tulle28

Det gjorde min datter også et par gange i vuggestuen og de gav hende bare en ble på. Det var både hun og personalet helt tilfreds med Hun er 3 år og 2 mdr. nu og sover stadigvæk med ble på i BH, når hun ind imellem får en lur dernede.

Anmeld

23. maj 2013

dorthemus

Får han tisset nok af inden de lægger ham?
Måske er han inde i en ny udvikling med sprog eller motorik som gør at hans fokus er der? Er der sket noget hjemme eller i børnehaven som han går og tænker på?

Hilsen pædagogen

Anmeld

23. maj 2013

Maja88

Tunge bleer om morgenen er jo tegn på han ikke er klar til at smide den når han sover... så jeg ville sige de skal give ham en soveble på og så af med den når han står op

Anmeld

23. maj 2013

Anonym trådstarter

Umiddelbart tænker jeg også at han ikke er tør og klar til at smide den ved lur.. Men de mener han er fordi det har gået godt i noget tid.. hvor jeg mere tænker at det er tilfældigt og fordi han ikke sover så lange lure at han når at skulle tisse (han sover max 1 time ca.)..

Anmeld

23. maj 2013

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Får han tisset nok af inden de lægger ham?
Måske er han inde i en ny udvikling med sprog eller motorik som gør at hans fokus er der? Er der sket noget hjemme eller i børnehaven som han går og tænker på?

Hilsen pædagogen

altså han skal jo snart starte i BH og er nervøs for det/vil ikke det..

Anmeld

23. maj 2013

dorthemus

Anonym skriver:

altså han skal jo snart starte i BH og er nervøs for det/vil ikke det..

Okay ja, men så spørg ham om han vil have ble på når han skal sove til middag Tænker at hvis det er det eneste tidspunkt hvor han tisser i bukserne så gør det ikke noget at han får ble på der.
Min datter der bliver 3 år på mandag har også gået uden ble de sidste måneder og hun er begyndt at tisse lidt i bukserne igen, men jeg tror det hænger sammen med at hendes sprog er i rivende udvikling i øjeblikket og at det tager fokus lidt væk fra at huske at komme på wc

Anmeld

23. maj 2013

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Okay ja, men så spørg ham om han vil have ble på når han skal sove til middag Tænker at hvis det er det eneste tidspunkt hvor han tisser i bukserne så gør det ikke noget at han får ble på der.
Min datter der bliver 3 år på mandag har også gået uden ble de sidste måneder og hun er begyndt at tisse lidt i bukserne igen, men jeg tror det hænger sammen med at hendes sprog er i rivende udvikling i øjeblikket og at det tager fokus lidt væk fra at huske at komme på wc

ja, men nu idag har det intet været.. tror måske pædagogen var lidt for hurtig til at gøre to uheld til et problem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.