De vil sende ham tilbage i børnehaven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

418 visninger
2 svar
1 synes godt om
22. maj 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at min søn skal i skole her efter sommerferien. Vi har snakkede om det det sidste halve år, og han glæde sig meget, er allerede startede oppe i sfo en på skolen, sammen med de andre fra bh som også skal i skole. 

men nu snakker de pædagogerne om at de vil sende ham tilbage i bh, fordi han kun har en han foretrækker at lege med. 

men for et halvt år siden mente de bestemt han var klar til skolen. Tror nu ikke det vil hjælpe at komme tilbage til bh, når vi snakker ham om det siger han at han ikke vil og nævner kun en dreng dernede han vil lege med. 

Det er lidt som om han ikke helt kan se andre muligheder end denne gode ven han har, hvilke jeg syntes er fint,hvis han har det sådan, han giver aldrig udtryk for at keder sig når vennen ikke er der. men for bh er det et start problem at han kun foretrækker en og de har været efter os de sidste år pga af han leger med få. 

Der er dog aldrig problemer når han er ude hvor der er andre der finder han hurtig de børn som er og leger med dem også selvom han ikke kender dem...

Er det virkelig så slemt at kun lege med få eller have en god ven som man er helt vild med og foretrækker.. .?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2013

LinLin

Jeg synes godt nok det lyder mærkeligt, hvis det kun er det!

Er selv pædagog og det er godt nok helt andre ting der har spillet ind når vi har anbefalet skoleudsættelse... Min egen dreng går i 0. Kl nu og han vil gerne lege med forskelllige men han kan også godt lide at lege helt alene...

Anmeld

22. maj 2013

helle85

Anonym skriver:

Sagen er den at min søn skal i skole her efter sommerferien. Vi har snakkede om det det sidste halve år, og han glæde sig meget, er allerede startede oppe i sfo en på skolen, sammen med de andre fra bh som også skal i skole. 

men nu snakker de pædagogerne om at de vil sende ham tilbage i bh, fordi han kun har en han foretrækker at lege med. 

men for et halvt år siden mente de bestemt han var klar til skolen. Tror nu ikke det vil hjælpe at komme tilbage til bh, når vi snakker ham om det siger han at han ikke vil og nævner kun en dreng dernede han vil lege med. 

Det er lidt som om han ikke helt kan se andre muligheder end denne gode ven han har, hvilke jeg syntes er fint,hvis han har det sådan, han giver aldrig udtryk for at keder sig når vennen ikke er der. men for bh er det et start problem at han kun foretrækker en og de har været efter os de sidste år pga af han leger med få. 

Der er dog aldrig problemer når han er ude hvor der er andre der finder han hurtig de børn som er og leger med dem også selvom han ikke kender dem...

Er det virkelig så slemt at kun lege med få eller have en god ven som man er helt vild med og foretrækker.. .?

har han andre problemer end kun det med at lege med en ven?

jeg tror virkelig ikke at de kan skoleudsætte ham pga det, da der som regl skal mere til at skole udsætte et barn.

har du spurgt dem hvorfor de mener det er så vigtigt at han skal have flere venne? nogen børn leger bare ikke med så mange, men så længe han ikke har store problemer med at være social og at han leger som alle andre på sin alder så ser jeg ikke noget problem i det

min søn har været skoleudsat da han er tilbage i si udvikling og selvom han nok ikke er klar til at komme i skole så skal han alligevel

han leger ikke med nogen, kun sin lille søster som starter på samme skole bare en anden børnehaveklasse da der er 2.

han har haft støtte pædagog på og både sfo og støtten har sagt at så længe han er glad for at lege selv og er glad for at komme afsted så ser de det ikke som et stort problem, da de har set han godt kan lege med sin søster, vi har prøvet at gøre sådan så han kunne få en ven,(fordi han snakkede om det fordi søster har venner med hjem, men han vil slet ikke tale med de andre børn.

håber det kan hjælpe lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.