jeg havde fødselsdag i Søndags. Er jo voksen så forventer jo ikke den vilde fejring, men ønsker at vise børnene værdien i at gøre noget for andre. Nå men manden havde ikke forberedt noget, eller forberedt børnene på at sige tillykke eller noget som helst. Om søndagen er det min eneste dag i ugen hvor jeg ikke er den som står tidligt op med børnene, men han kom stormende ind og sagde nu skulle jeg stå op for Ludvig havde skidt i bleen og den skulle jeg skifte, gave til mor som han kalder det. Nå men intet tillykke eller andet. Han havde så lavet 4 toast i toastmaskine og sat på bordet fordi jeg havde fødselsdag. Da vi sad ved bordet sagde han til Nora "sig tillykke Nora" hun gik selvfølgelig helt i baglås fordi hun blev forlegen over hans facon. nå senere på dagen skulle vi over til min mor da hun ville holde noget for mig. Nora er ude og lege, og han siger så til hende " skal du med over til mormor" og hun siger nej. Og så lader han hende blive hos veninde i stedet for at tage med over og fejre min fødselsdag. For det første synes jeg slet ikke hun skullhavde sådan et valg og for det andet ville jeg gerne have haft hende med. synes det var rigtig øv. Men vi bliver ved med at småtoppes og igår siger han så at han har tænkt og at han mener der er nogle der uden der vil passe bedre til os, og at han var dum at han blev os mig fordi han ville have mere af mig, og har fortrudt han ikke forblev singlet. Øv hvad er det for noget at sige. Og han bliver ved. Jeg for så lov at sove til middag mandag fordi børnene havde vækket hinanden på skift og lillemanden været syg så jeg havde kun sovet 3 timer på to døgn. Så høre jeg ham ude på badevæeelset være ude og skifte endnu en puhable. Jeg var løbet tør for vådservietter, men der lå en ny pakke på køkkenbordet. Han står så derude og sige det er typisk mor, hun er så hjernedød hvad fanden tænker hun på. Han tager bassen op og går ud efter en ny pakke og går så i gang med at skifte ham. Han skiftevis taler sødt til vores søn og skælder han ud og siger nu er der lort over det hele læg stille osv han vil så give ham lidt salve bagi fordi han er rød, igen fordi han ikke gider skifteham. Nå men den ligger i stuen fordi den blev brugt til at give stikpillen natten før da drengen havde høj feber og så begynder sangen igen, hun er sku da dum i hovedet din mor hun er en idiot osv. Kan bare ikke forstår han taler sådan til vores børn. Nå i dag skulle vi til lægen med den lille og manden er fortsat i han lune humør, det for ikke for lidt med at det er spild af benzin og han medbilister for fingeren flere gange og det samme på vej hjem. Årh altså, er det mig der er nærtagende eller er han lidt langt ude at være sådan hele tiden? Og hvad mener i om fødselsdagen, er det i orden at være så ligeglad? Sådan kunne jeg aldrig drømme om at være, hverken over for ham eller vores børn.
Anmeld