Kæresten har fået børnesår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.989 visninger
6 svar
2 synes godt om
22. maj 2013

Smukkert

Øv altså. Min kæreste har lige været ved læge og fået konstateret børnesår. Min 3-årig søn har ingen sår. Jeg har heller ikke.
Nu bekymrer jeg mig for om vi får det. Jeg er også gravid, men har læst, at det ikke er skadeligt for gravide.
Jeg tænker bare, kan man være smittet noget tid inden sårene bryder ud? Nogen der har erfaringer med børnesår?
Jeg ved ikke helt hvilke forholdsregler jeg skal tage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2013

Benjamins'mor

Jeg har ingen erfaring, men tror det er lidt det samme som med skoldkopper, der går lige et par dage inden de udbryder.

Anmeld

22. maj 2013

Dot D

Voksne kan sagtens være bærere af børnesår, uden børnene har det. Vi har nogle venner, deres børne havde børnesår igen og igen, det var først, da moderen blev undersøgt, de fandt kilden. Hun havde sporerne i næsen Så det var hende, der smittede dem hele tiden...

Anmeld

22. maj 2013

Smukkert

Dot D skriver:

Voksne kan sagtens være bærere af børnesår, uden børnene har det. Vi har nogle venner, deres børne havde børnesår igen og igen, det var først, da moderen blev undersøgt, de fandt kilden. Hun havde sporerne i næsen Så det var hende, der smittede dem hele tiden...

Det vil sige, min søn kan godt have sygdommen uden udbrud?
For hvis han har børnesår, må han jo ikke komme i børnehave :/

Anmeld

22. maj 2013

Dot D

Smukkert skriver:

Det vil sige, min søn kan godt have sygdommen uden udbrud?
For hvis han har børnesår, må han jo ikke komme i børnehave :/

Jeg mener faktisk, at hun fik at vide, at vi alle bære den, men det er jo kun, hvis der ER sår, at han ikke må komme afsted. Det er pusset og vædsken fra sårerne, der sender smitten videre. Det at være bærer er IKKE det samme som at have dét man er bærer af

Anmeld

22. maj 2013

Smukkert

Dot D skriver:

Jeg mener faktisk, at hun fik at vide, at vi alle bære den, men det er jo kun, hvis der ER sår, at han ikke må komme afsted. Det er pusset og vædsken fra sårerne, der sender smitten videre. Det at være bærer er IKKE det samme som at have dét man er bærer af

Så hun havde altså sår i næsen (uden at vide det) som smittede børnene?

Anmeld

22. maj 2013

Dot D

Smukkert skriver:

Så hun havde altså sår i næsen (uden at vide det) som smittede børnene?

Nej ingen sår - det er lidt svært at forklare. Jeg er for eksempel bærer af den sygdom, min mor døde af, men jeg er IKKE syg, men var min mand nu bærer på nøjagtigt sammen måde som mig, så ville vores børn blive syge... Gav det lidt mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.