smørebrød til dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.554 visninger
4 svar
1 synes godt om
22. maj 2013

pcoramt

nu er jeg sådan rigtig tideligt ude i forhold til dåb. vi har snakket om at lave smørebrød til tvillingernes dåb, da det både er prisvenligt og meget dansk

men altså der bliver inviteret knap 60 personer, heraf er der 8 børn (0-8 år) og to børn (9-12 år) vi snakker om at lave maden selv. Jeg har selv før barsel arbejdet ved en slagter, hvor jeg kan købe pålægget fra og kender en super fiskemand til fiskefiletter og æg

spørgsmålet er så:

hvor mange stykker skal der laves?

hvilket noget pålæg?

kan jeg smøre dem om aftenen inden?

Jeg har nogle dejlige veninder der har tilbudt deres hjælp, så vi er i alt 6-8 mand til at lave det

desserten bliver lækker og simpel: frisk frugt med hjemmelavet is det kan jeg i hvert fald forberede dagen før

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2013

LilleChelle

Du kan sagtens lave det før, hvis i har mulighed for at opbevarer det. 

- Vi fik smørrebrød til Mathias' dåb, og der havde vi bestilt 3 stykker til hver + lidt ekstra. Og der var nok 50 stykker tilbage. 
Vi var 50 voksne. 

Anmeld

22. maj 2013

(august)

Hej 

Vi havde smørrebrød til den første barnedåb og det var et stort hit. Vi havde beregnet 4 halve stykker til hver voksen og og 3 pr barn. Derudover havde vi også lavet pølsehorn og små frikadeller og lidt grønt i stænger til dem som havde lyst til det.

Kan ikke huske hvad vi havde på men der var i hvert fald fiskefilet og hønsesalat også kan jeg ikke huske de to sidste. Vi fik det leveret fra en smørrebrødsforretning og tror vi betalte små 6000 til 60 pers.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

22. maj 2013

Maja_4000

Jeg arbejder med at lave smørrebrød, og dem 'alle' bestiller er fiskefilet, æg og rejer, roastbeef, kamsteg og skinke (med italiensk salat eller som skinkesalat) .. Lavede engang en afstemning med smørrebrød, den kan du evt. se på

Alt efter hvor store I laver dem, vil jeg sige 2 - 3 pr. pers.

Anmeld

22. maj 2013

pcoramt

Tak for alle jeres råd vi lejer et forsamlingshus, hvor der er masser af køleskabsplads, så det er ikke noget problem.. vi har fået et tilbud fra en smørrebrøds virksomhed og det var vildt dyrt, så det bliver helt sikkert hjemmelavet.

ihh glæder mig helt vildt allerede!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.