Min datter er nu 5 år.... Og spørger ofte ind til alverdens ting.
her til aften fik vi en rigtig god snak om hendes far. Hun har jo desværre ingen kontakt med ham. men vi har altid kunnet snakke åbent om tingene, hvilket gør at hendes afsavn til ham ikke er så stort.
Her til aften fortalte jeg hende om flere af de skønne minder jeg har med ham
selv om han ikke er i hendes liv, og ikke ønsker at have noget med os at gøre. Er han stadig en skøn fyr med en kæmpe personlighed. Og nej, min holdning er ikke baseret på følelser... For dem har jeg ingen af.
Men det var så tydeligt at hun lyttede intenst, og at hun nød at høre om ham.
Jeg har den holdning, at hun ikke skal have et dårligt syn på ham, hvis han en dag skal være en del af hendes liv. Det er vigtigt for mig at hun så ikke er påvirket af mig, til ikke at give ham en chance
Hvor jeg dog ELSKER at vi kan snakke stille og roligt om tingene. Selvf. Tager vi snakkene på hendes niveau. Men hvor er det en lettelse ....
Vi fik også lige snakket om det der med at når man piller ved tissekonen under dynen når man er blevet puttet. Hun var åbenbart i tvivl om, om man så skulle gå ud og vaske fingre, efter man er blevet puttet. Synes det er rart, at hun ikke tænker at det er ting man ikke kan snakke med sin mor om 
Håber bare det fortsætter sådan til efter teenage-årene, selv om jeg godt ved det er højst usandsynlig 
Hvad snakker i med jeres børn om i disse stunder?
Mvh. Pernille
Anmeld