Det der med at snakke om tingene....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
5 svar
5 synes godt om
21. maj 2013

Mutti2

Min datter er nu 5 år.... Og spørger ofte ind til alverdens ting. 

her til aften fik vi en rigtig god snak om hendes far. Hun har jo desværre ingen kontakt med ham. men vi har altid kunnet snakke åbent om tingene, hvilket gør at hendes afsavn til ham ikke er så stort. 

Her til aften fortalte jeg hende om flere af de skønne minder jeg har med ham selv om han ikke er i hendes liv, og ikke ønsker at have noget med os at gøre. Er han stadig en skøn fyr med en kæmpe personlighed. Og nej, min holdning er ikke baseret på følelser... For dem har jeg ingen af. 

Men det var så tydeligt at hun lyttede intenst, og at hun nød at høre om ham. 

Jeg har den holdning, at hun ikke skal have et dårligt syn på ham, hvis han en dag skal være en del af hendes liv. Det er vigtigt for mig at hun så ikke er påvirket af mig, til ikke at give ham en chance  

Hvor jeg dog ELSKER at vi kan snakke stille og roligt om tingene. Selvf. Tager vi snakkene på hendes niveau. Men hvor er det en lettelse .... 

Vi fik også lige snakket om det der med at når man piller ved tissekonen under dynen når man er blevet puttet. Hun var åbenbart i tvivl om, om man så skulle gå ud og vaske fingre, efter man er blevet puttet. Synes det er rart, at hun ikke tænker at det er ting man ikke kan snakke med sin mor om 

Håber bare det fortsætter sådan til efter teenage-årene, selv om jeg godt ved det er højst usandsynlig 

Hvad snakker i med jeres børn om i disse stunder? 

Mvh. Pernille 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

tinasmor

Dejligt at du kan snakke med din pige om alle ting. Måske vil jeg få lidt hug for dette indlæg men here it comes. Jeg synes den sidste del er meget personligt i forhold til at lægge det på et åbent net når du ikke er anonym. Ved godt, at det er noget alle børn i en fase har tanker om, men tænker bare, at du jo på dit profil billede har et billede af hende, og du på en eller anden måde ikke har hendes samtykke til at skrive om hende (ved godt hun er 5 år) Det er bare mere princippet i, at jeg synes, at der er så mange der er så åbne omkring deres liv (indlæg som også omhandler andre) hvor jeg tænker, at mange af tingene er meget private.

Så altså ikke fordi jeg ikke synes at det er skønt at I har sådan et åbent mor-datter forhold, men nogle ting synes jeg bare skulle være mere private, da hun jo sikkert har sagt det i en slags fortrolighed til dig.

Anmeld

21. maj 2013

Koen.

Hvor er hun sød og godt i fik snakket om farmand

Lærke er 3 og alt er hvorfor det? Så vi når rundt om meget på en dag
Men vi snakker rigtig meget om sange da hun lige har lært at synge "rigtigt" i børnehaven

Anmeld

21. maj 2013

Mutti2

tinasmor skriver:

Dejligt at du kan snakke med din pige om alle ting. Måske vil jeg få lidt hug for dette indlæg men here it comes. Jeg synes den sidste del er meget personligt i forhold til at lægge det på et åbent net når du ikke er anonym. Ved godt, at det er noget alle børn i en fase har tanker om, men tænker bare, at du jo på dit profil billede har et billede af hende, og du på en eller anden måde ikke har hendes samtykke til at skrive om hende (ved godt hun er 5 år) Det er bare mere princippet i, at jeg synes, at der er så mange der er så åbne omkring deres liv (indlæg som også omhandler andre) hvor jeg tænker, at mange af tingene er meget private.

Så altså ikke fordi jeg ikke synes at det er skønt at I har sådan et åbent mor-datter forhold, men nogle ting synes jeg bare skulle være mere private, da hun jo sikkert har sagt det i en slags fortrolighed til dig.

Jeg synes det er rigtigt fint at du kommer med din mening. Sådan har jeg slet ikke tænkt over det. Jeg kan jo ikke rigtigt ændre det nu. Så vælger at gøre min profil mindre personligt. Tak for fint indlæg  

Anmeld

21. maj 2013

tinasmor

Putte-mor skriver:

Jeg synes det er rigtigt fint at du kommer med din mening. Sådan har jeg slet ikke tænkt over det. Jeg kan jo ikke rigtigt ændre det nu. Så vælger at gøre min profil mindre personligt. Tak for fint indlæg  

tak for dit søde svar. Var bange for, at mit indlæg kunne misforståes hvilke helt sikkert ikke var meningen.

Anmeld

21. maj 2013

Mutti2

tinasmor skriver:

tak for dit søde svar. Var bange for, at mit indlæg kunne misforståes hvilke helt sikkert ikke var meningen.

Nej nej overhovedet ikke  Du gjorde det jo i den bedste mening. Og du har jo ret i hvad du skrev  Er som regel meget åben og ærlig i mine indlæg. Men denne gik vist over stregen ift. min datter  Så er virkelig taknemmelig over at du påpegede det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.