Hvor langt tid tog det jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2013

L&V

Isaac's mor skriver:

Nu er min søn på 11 måneder startet i vuggestue. Vi har været igang siden 1 maj, godt nok både med sygdom og hellig dage så nogen dage har han ikke været der. Han bliver afleveret ca. 8.15 og 1 time efter bliver han lagt til at sove af dem, når han så vågner ringer de til mig også kommer jeg så en halv time efter (så han har nået at spise færdig)

De fleste har kun 1 uge til at køre barnet ind, jeg har haft 21 dage indtil videre.. Går det ikke lidt langsomt?
Hvor længe havde i til det?
Og har i nogen forslag i det hele taget?

Vil jo gerne have min søn skal være tryg og vænne sig til dem, men synes ikke rigtig han kommer til det sådan her, det var fint tidligere, men synes efterhånden godt der kunne komme flere timer på, på et tidspunkt skal han jo kunne være der 8 timer :/

(Har ferie til 5/6, derfor jeg har så længe)

Jo det går langsomt men det er fordi i gør lang proces ud af det.. Vi havde os kun en uge og mere er groft sagt ikke nødvendigt..

Jeg var med første dag og der efter var hun selv afsted.. Første dag var hun der indtil puttetid 2. dag ligeså 3dag sov hun der og 4-5 alm dage.

Jeg syntes absolut der ska flere timer på så barn og voksne kan finde en fælles rytme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

Clisolka

Isaac's mor skriver:

Nu er min søn på 11 måneder startet i vuggestue. Vi har været igang siden 1 maj, godt nok både med sygdom og hellig dage så nogen dage har han ikke været der. Han bliver afleveret ca. 8.15 og 1 time efter bliver han lagt til at sove af dem, når han så vågner ringer de til mig også kommer jeg så en halv time efter (så han har nået at spise færdig)

De fleste har kun 1 uge til at køre barnet ind, jeg har haft 21 dage indtil videre.. Går det ikke lidt langsomt?

Vil jo gerne have min søn skal være tryg og vænne sig til dem, men synes ikke rigtig han kommer til det sådan her, det var fint tidligere, men synes efterhånden godt der kunne komme flere timer på, på et tidspunkt skal han jo kunne være der 8 timer :/

Her brugte jeg 14 dage på at køre Isabella ind i vuggestuen. De første par dage var det kun et par timer. Hun startede en torsdag og om mandagen skulle hun så prøve at sove der, hvilket gik over al forventning. 

Hun havde slet ikke tid til at mor var i nærheden, så hun var hurtigt kørt ind 

Anmeld

21. maj 2013

Mother-love

Jeg synes det er lang tid. Isabella tog en uge hvor vi afleverede kl 8.45 og når hun blev lagt ud omkring kl11 blev vi ringet op når hun vågnede.
Den første dag var vi der med hende i en time. Så fik hun feber og var væk tirsdag. Men så kørte dagene fra onsdag til fredag som skrevet ovenfor. Og mandag prøvede vi at lade hende være der til 14.45 og så har det været sådan siden.

Jeg synes du evt. Skal sige det til dem om i ikke kan prøve i lidt længere tid når nu det er ved at være et godt stykke tid siden dit barn startede.

Anmeld

21. maj 2013

frk andreasen

Isaac's mor skriver:

min store datter i sin tid var max en uge om at vænne sig til det.. hun tager bare alt med storm
min søn derimod var meget længere om det nok nærmere en mdr

Anmeld

22. maj 2013

Isaac's mor

Tusind tak for jeres svar!

Jeg har forslået vuggestuen om vi ikke kunne sætte 2 timer på efter han er vågnet fra sin lur, måske 3 (kommer an på hvordan han tager det) også blive ved med det ugen ud.
Så næste uge simpelthen prøve fra 8-15, de kan jo altid ringe hvis der er noget. Men har det lidt sådan, jo hurtigere han vænner sig til det  jo bedre, også længe jeg har ferie er der jo mulighed for at komme når de kalder hvis den er hel gal, hellere komme igang nu end når arbejdet kalder

Og han hygger sig rigtig meget derhenne, synes helt bestemt han er klar!

Anmeld

22. maj 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har begge gange kørt ind på 3 dage - vi havde sat 1 uge af til begge gange. Begge børn synes det var fantastisk, at komme i vs.

Anmeld

22. maj 2013

modesty

Isaac's mor skriver:

Jeg kan ikke lige regne ud hvor mange dage I reelt har været i gang, men her brugte vi 8 dage før vi var oppe på fuld tid (altså 8 dage i vuggestuen, ikke 8 kalenderdage). Det afhænger selvfølgelig af det enkelte barn, men hvis din datter har det fint derovre, skal I da helt klart til at lægge flere timer på. 

Anmeld

22. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vi tog det over 4 uger...

kan faktisk ikke huske længere helt præcist forløbet men ved at vi startede med at blive dernede sammen med ham i nogle timer og så gik vi hjem og lagde ham til lur...

og så tror det var slut anden uge at han blev afleveret til en pædagog og jeg så sad på deres kontor og "var væk" indtil efter de havde spist frokost hvor jeg så gik ind og hentede ham med hjem til en lur...

tredje uge blev han der så til efter sin lur efter frokosten....

fjerde uge var han der fra 9 til 13/14 alt efter hvor længe han lige sov lur så han fik eftermiddagsfrugten med inden vi hentede ham...

femte uge var det fra 9-15 da jeg startede i aktivering og manden var for påvirket af medicin til at overskue at have ham hjemme alene...

Anmeld

22. maj 2013

Lihan88

Victorias opstart to ca. 14 dage:

Den første uge blev hun afleveret omkring 7.30 og hentet igen omkring 9.30

Ugen efter blev hun afleveret 7.30 og hentet omkring 11.30, så hun lige nåede at få frokost i dagplejen.

Efter de første to uger, blev hun så afleveret omkring 7.30 og hentet igen omkring kl.15 - som er hendes normale hente og aflevering tider.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.